{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

indkald {{forumTopicSubject}}

Jeg har et træls problem med min hund.
Jeg har problemer med at få hende til at komme når jeg kalder, hvis vi er ude at gå tur er det ikke noget problem. Men hvis jeg f.eks lader min hoveddør stå åben og hun ser sit snit til at stikke af... ja så gør hun det, og kommer ikke når jeg kalder, det tager dog ikke lang tid at få hende lokket med ind igen, men det irritere mig grænseløst. Ellers syntes jeg ikke jeg har nogen som helst form for problemer med hende. Hun er ellers lydig og utrolig nem, men indkald det vil hun ikke... Hvordan søren får man hende med på den idé - syntes jeg har prøver med klikker, fløjte mv. og det virker også fint på tur, bare ikke her hjemme... what to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indkald
  • #1   12. jun 2011 En rigtig god løsning: lad være med at lade døren stå på klem smiley
    Vi har en race, der er meget kendt for at stikke af så snart muligheden byder sig. Det har Lúa bare aldrig gjort. Vi lærte hende fra start kommandoerne dæk, bliv og kom. Når døren åbnes skal hun lægge sig og får et "bliv". Hun kommer kun ud hvis hun bliver kaldt på, ellers ligger hun pænt og venter. Så måske skal I bare gøre det til en leg/træning for hende. Så er det pludselig ikke den åbne dør, der er spændende længere, men i stedet jeres træning og dine godbidder.


  • #2   12. jun 2011 Det er som sådan ikke et problem at få hende til at blive inde. Hun forstå bliv, stop, dæk, sit, gå væk, osv osv. Men hvis jeg lader døren stå åben og går væk, så kan hun godt finde på at smutte hvis jeg er i et andet rum- det jeg spørg efter er hvordan jeg får hende til at komme tilbage igen når hun stikker af. Det er som om hun syntes det er lidt sjovt at jeg skal jagte hende. Men hvis jeg ignorere hende og går ind i huset igen, så kommer hun ofte ind igen hvis jeg ligger et par godbider. Men jeg tænker bare på at hvis hun en dag f.eks skulle hoppe ud af bilen ud på vejen (håber aldrig det sker, det var bare en tanke) ville jeg utrolig gerne kunne kalde hende til mig. Hun er den eneste hund jeg aldrig har kunne kalde til mig når det virkelig gælder og når jeg besøger min mor er det også et problem. Min mor bor på andet og her går hundene frit - men hvis vi skal ud at køre skal de jo lukkes ind og det vil Molly ikke være med til og løber istedet rundt som en døv hund - Der vil jeg gerne lærer et tricks til at få hene til at komme når jeg kalder HVER gang

  • #3   12. jun 2011 Hvorfor lukker du ikke bare døren, hvis det er det eneste tidspunkt hun stikker af på

  • #5   15. jun 2011 Når jeg gør det, så kommer hun ind - der hjælper bare ikke så meget hvis hun f.eks hopper ud af bilen

Kommentér på:
indkald

Annonce