{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Kigger efter biler {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo fået den skønneste dejlige lille BC hvalp, og har haft hende i snart 3 uger.

Mange ting går rigtig fint, men jeg har et problem med hende, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal håndtere, da jeg ikke har haft det før eller kender nogen med samme problem.

Den kære lille pige er MEGET interesseret i biler. Når der kommer en vil hun helst smide sig ned og stirre på den(efter min opfattelse hyrder hun på bilen) og hvis hun fik muligheden var hun sprunget afsted efter den.

Jeg har pt. gjort det at jeg, når vi møder en bil beder hende om at sætte sig og sidde stille, men det hjælper ikke.

Jeg overvejer når jeg om halvanden uge har fri frem til midten af august at gå ud og så klikke på opmærksom mod mig(hun er indklikket) hver gang der kommer en bil, men jeg er i tvivl om at det er den rette måde at gøre det på.

Jeg har heldigvis en masse der sikkert kan komme med gode råd i den klub jeg træner(kan desværre først starte på hold med hende til august), men jeg syntes også det kunne være interessant at høre hvad folk synes herinde...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kigger efter biler
  • #1   15. jun 2011 Jeg vil foreslå, som du også selv nævner at få hendes kontakt hver gang der kommer en bil. Kontakt = klik, godbid. Ingen kontakt = hun bliver ignoreret. Øv også kontakt derhjemme og ellers på de daglige ture, så hun får helt styr på hvad hun skal smiley

• #2   15. jun 2011 Betina...

Vi træner meget kontakt, da jeg var ude med det hold jeg selv træner sad hun hos mig og fik et klik hver gang hun så op på mig, og det var hun super til, og det forstyrrede hende ikke meget at der var små ti hunde der arbejdede omkring hende.

• #3   15. jun 2011 Jamen så tror jeg hurtigt du kan vænne hende af med det smiley Hvis bare du er konsekvent hver gang i er afsted, så går det hurtigt smiley

• #4   15. jun 2011

Min islænder (også hyrdehund) har haft meget svært ved ikke at hyrde biler med højlydt gøen og løben efter.
    Min fremgangsmåde har været ligesom din, med at bringe hende i sit. I starten skulle hun dog roses (dvs fodres uden ophold!) for bare at holde sig i ro, selvom hun sad som en spændt fjeder - senere i forløbet for at se på mig. Men hun brød af og til stadig afsted, især hvis vi gik et sted med mange biler. Jeg begyndte derfor, når hun begyndte at hyrde, straks at vende hende væk fra vejen og aflede med en høj lyd og gå rask afsted. Det er jo en forstærkning for hyrdehundene at hyrde på bilerne, derfor tænkte jeg netop at fjerne hende fra det sjove med det samme hun begyndte at hyrde.
    Det hjalp rigtig meget, og efter nogle dage kunne hun gå for løs snor lige op ad en trafikeret vej uden at regere på bilerne. Hun får dog af og tilstadig en godbid for at gå afslappet, for biler med trailer eller lastbiler kan godt få hende til at stoppe op og kigge..hun er 7 mdr nu.

Kommentér på:
Kigger efter biler

Annonce