Bil-træning? {{forumTopicSubject}}
Nu er det sådan, at min hund Zeus aldrig har været glad for at køre i bil. Vi har ofte været nødt til at løfte en meget uvillig hund ind i bilen, når vi skulle til hvalpe-motivation (hvilket jeg godt ved, nok ikke har gjort noget bedre).
Anyway, så jeg jeg snart ikke hvad jeg skal gøre, for at han vil hoppe frivilligt op i bilen. Vi har prøvet at sidde i bilen med kyllinge-pølser og den slags, men han vil kun op med forbenene og bliver riiigtig lang, bare for at nå de lækre bidder.
Er der nogen der har et godt fif eller noget til at gøre mere fremskridt? Vi har også sat en kasse foran døren, som han kan bruge som trappe, ligesom da han skulle lære at bruge hundelemmen.
(Vi er forresten lidt mistænkelige om han været der oppe når vi bare har ladet døren stående åben, da kyllingepølserne var væk, da jeg kom tilbage. Who knows)
På forhånd tak!
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 333
Molly har det på nøjagtig samme måde. Hun hader biler og hun hader at køre. Hun bliver så også rigtig køresyg og må ud og kaste op nogengange.
Hun går ind hvis vi stille os bag hende og siger i en lidt hård tone at nu skal hun altså ind.
Desuden bliver hun meget mindre køresyg hvis vores anden hund er i bilen sammen med hende.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 64
Helena J: Well, han gjorde meget i starten, men det er blevet meget bedre med tiden (avleren sagde at Collier havde tendens til at gøre det i starten)
Tror også det har noget med det at gøre, men bare vi ikke kører for vildt, så plejer der ikke ske noget
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
Jeg rådede dem til at tage hundens bur ud af bilen. Lære den at der inde sker alt fedt. Her får den ben og guffer. Når den er tryg der flyttes buret ud bag i bilen. Hunden op i bilen og hygge sig, uden at der sker noget som helst.
Når der er ro og tryghed der, så lukkes bagsmækken og bilen startes, Hund belønnes og ud igen.
Til sidst køres der ned ad vejen og tilbage bilen holder stille og der belønnes med lækkerier i bilen. (grunden til dette, var min tanke på at de gerne på sigt ville kunne have hunden i bilen mens de går fra den)
Det hjalp for dem. Det kræver meget arbejde, når hunden først har forbundet det med noget negativt.. Og hvis de var absolut nødvendigt at køre inden hunden var tryg ved det var det buret ud, og hunden ind anden vej end gennem bagsmækken, da dette kun skulle være positivt.
okt 2007
For ja, er godt nok lidt i vildrede m.h.t. hvad jeg gør nu. Kunne godt tænke mig at spørge en uddannet træner, men det er ikke lige dem der står på min liste over kontaktpersoner.
Har desuden gjort alt hvad jeg kan for at gøre det sjovt, men det er åbenbart ikke nok. Også selvom han helt begynder at savle når han ved der er kylling, lokker det alligevel ikke nok åbenbart. Hmm
okt 2007
Han er nødt til at forbinde det med noget positivt.
okt 2007
Kunne være en idé med DKK. Vi er godt nok ikke medlemmer endnu, men det er bare et spørgsmål om tid.
Desuden er der ikke mangel på lyst til at bruge tid på det, for har faktisk ikke rigtig andet jeg kan bruge tiden på det. Er bare løbet tør for idéer.
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 333
Jeg må jo nok indrømme at det heller ikke hjalp på det at første gang hun skulle ud at køre var på vej hjem fra avleren. - En tur på 2 timer hvor hun fik det rigtig dårligt.
Det som har hjulpet Molly allermest er altså at have en hunde-ven med i bilen. Vel og mærke en som elsker at køre bil. Har Zeus ikke en ven som kunne tænke sig at komme med ud og køre til nogle spændende steder?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det skal kunne køre bil uden problemer, og det kommer den til fra starten.
Ilddåben var da vi kørte de 5 timer hjem fra opdrætteren. 1½ time gik der med at være utilfreds, siden har det ikke været noget som helst.
okt 2007
Min tæve var vænnet til det som helt lille hvalp.
For os er det også alfa og omega at hundene kan være i bil.
okt 2007
okt 2007
Mange tak for rådene folkens!
Og hvis nogen vil vide det, så var det rester af hotwings (benene kun self), der var min magiske redning!
I be happy!
okt 2007
Desuden bruger vi noget andet pølse-værk nu, da de er lidt svære at bruge som godbidder.
Anbefalet af træneren, så ingen hakker yderligere.
Bil-træning?