{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Ingen bil ingen træning {{forumTopicSubject}}

Vi er meget glad for at bo i Randers, men er så uheldig at alt hundetræning foregår udenfor byen, og med de,næsten ikke eksisterende bustider regionalbusserne i orådet har, er det nærmest umuligt at komme til legestue/hundetræning.
Min tæve fra 22 juni 2013 er en vidunderlig teanagervovs, men når vi går tur, har jeg ikke en chance, hun er mega stærk både i fysisk og mentalt. Jeg væltede med hende (over mine egne fødder) dengang, men jeg er nu ved at vælte dagligt når hun trækker eller går ud foran mig, og er ved at blive ret angst og i temmelig dårligt himør når vi skal ud. Daisy (som prinsessen hedder) er halvt Golden Retriever til faderens side og en blanding af Schæfer/Collie til sin moders side.
Min plan var at starte med legestue da hun var lille (hun var 15 uger da hun flyttede hjem til mig) og siden hundetræning evt agillity senere, vi skulle rigtig opleve mange gode ting sammen.
Desværre viste det sig, at for det først var alt hundetræning ved at være lukket ned for sæsonnen, og for det andet lå det hele et godt stykke uden for Randers, feks i Fårup og lignende hvor det er umuligt at komme frem og tilbage med det offentlige, og ikke alle har jo råd til en bil.
Men Daisy har udviklet sig til at blive en utrolig smuk og kærlig, for ikke at sige rimelig nem hund med de fleste ting, bare ikke når vi skål ud og gå.
Faktisk er det så slemt at hun flere gange har revet snoren ud af mine hænder når hun så en anden hund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen bil ingen træning
  • #1   24. aug 2014 Nu er jeg ikke kendt i Randers, men er det muligt at cykle til træning? Så kan du have hunden bag på i en anhænger.
    Ellers er det også muligt at få en træner ud til dig.

• #3   24. aug 2014 Der er altså træning i Randers

(link fjernet)

Op på cyklen og afsted smiley

• #4   24. aug 2014 Puha, der er næsten 20 km til Fårup, så det kan jeg slet ikke overskue, og så med en stor hund i min cykeltrailer opad en del af vejen med slidgigt i knæene, desværre.

Hun trækker i snoren så når hun skulle gå ved siden af mig, går hun foran. Jeg prøver selvfølgelig at få hende på plads, men det er svært, ikke mindst fordi der er mange stejle bakker hvor jeg bor, lige fra når vi går ud på vore meget smalle fortorv og hun i feks Tøjhushaven hvor vi går en del ture.Møder vi en anden hund, lille eller stor er underordnet,sætter hun i løb, med mig nærmest rendende bagefter. Jeg er ellers en stor stærk jyde, men... Vil så gerne finde en træner, så vi kunne få de mest basale ting på plads inden det bliver glat og vinter,

profilbillede
  • #5   24. aug 2014 Sidste år gik jeg til træning i en cykelkælder ved gymnasiet. Gør de ikke det mere?

• #6   24. aug 2014 Alternativt så prøv at ring til trænerne på holdene du er interesseret i. Måske nogen af de andre kursister ville synes om en at dele benzinpengene med.

• #9   24. aug 2014 Tak Malene!
    Jeg har også tjekket dem, man skal desværre være medlem af Dansk Kennelklub for at kunne deltage, det koster ca 500 kr om året, og så skal man også have en udvidet hundeforsikring plus betale for hundetræning. Sikke et utilfreds brokkehoved jeg er, det er bestemt ikke meningen, men tak for jeres forslag.

• #10   24. aug 2014 http://randers-agility.dk/
    Hvad så med dem her? Vil selv starte træning derop næste år.

• #11   24. aug 2014 De fleste steder skal man jo betale, for at være medlem af klubben og dertil kommer de enkelte hold...så det Dkk "kræver", er ret almindeligt smiley

• #12   24. aug 2014 De fleste steder skal man også have hunden vaccineret, så det er også ret normalt. :o)

• #13   24. aug 2014 Jeg tror ikke du finder et træningssted der ikke kræver udvidet ansvarsforsikring

• #15   24. aug 2014 Min hundeklub kræver vaccination, udvidet ansvarsforsikring og medlemskab af klubben (betales årligt), og sådan tror jeg der er, de fleste steder.

• #16   24. aug 2014 Jeg var lige inde og tjekke de steder du delt med mig Isabell G, og vil prøve om jeg nå at komme med på et hold hos http://www.dch-randers.dk/aben-begynder-og-hvalpehold. De bor i Dronningborg nogle få km væk, og der kører bus i nærheden, og de virker også ret tiltalende på mig, så mange tak for det.

Hos dem er den udvidet ansvarsforsikring med i prisen, så hellere betale lidt mere, og tingene er i orden. selvfølgelig er min vovs da både forsikret og chippet som hun skal, men da jeg er på førtidspension, har jeg ikke lige råd til en masse ekstraudgifter som feks at melde mig ind i Dansk Kennelklub og først bagefter få en udvidet ansvar og dernæst betale for træningen.

• #17   24. aug 2014 Katinka tak!
    Kontakter dem hvis vi ikke kommer på et hold hos de andre smiley

• #20   24. aug 2014 Isabelle nej ikke på den måde. Grunden til at de ville lave hvalpene var, at begge forældre har et rigtig let og godt sind, og det er helt rigtigt, har aldrig oplevet noget lignende med andre hunde. Hun var næsten helt renlig da jeg fik hende, gøede og gør næsten aldrig, med mindre der virkelig er noget galt, vi bor i lejlighed så det er en stor fordel, så ingen brok fra naboerne. Har en fornemmelse af at de føler sig trygge ved at have Daisy i opgangen. Hun eeelsker alle mennesker især børn og dyr, det er både en fordel og ulempe, da hun bare VIL hilse på alle, og rykker helt vildt,er nødt til at bede hende sit når nogen kommer forbi. Hun har så også fået en hel del venner af alle slags hunde fra Chiwawa til Broholmer, og leger med en masse helt unge hvalpe, det er også meget sjovt. Hun er virkelig udadvendt og social. Og så har hun en kæreste igennem flere måneder. Han er en blanding imelllem Gammel Labrador og Ny, Formel 1 hedder det vist. De er bare så forelsket.

profilbillede
Kommentér på:
Ingen bil ingen træning

Annonce