Ingen bil ingen træning {{forumTopicSubject}}
Vi er meget glad for at bo i Randers, men er så uheldig at alt hundetræning foregår udenfor byen, og med de,næsten ikke eksisterende bustider regionalbusserne i orådet har, er det nærmest umuligt at komme til legestue/hundetræning.
Min tæve fra 22 juni 2013 er en vidunderlig teanagervovs, men når vi går tur, har jeg ikke en chance, hun er mega stærk både i fysisk og mentalt. Jeg væltede med hende (over mine egne fødder) dengang, men jeg er nu ved at vælte dagligt når hun trækker eller går ud foran mig, og er ved at blive ret angst og i temmelig dårligt himør når vi skal ud. Daisy (som prinsessen hedder) er halvt Golden Retriever til faderens side og en blanding af Schæfer/Collie til sin moders side.
Min plan var at starte med legestue da hun var lille (hun var 15 uger da hun flyttede hjem til mig) og siden hundetræning evt agillity senere, vi skulle rigtig opleve mange gode ting sammen.
Desværre viste det sig, at for det først var alt hundetræning ved at være lukket ned for sæsonnen, og for det andet lå det hele et godt stykke uden for Randers, feks i Fårup og lignende hvor det er umuligt at komme frem og tilbage med det offentlige, og ikke alle har jo råd til en bil.
Men Daisy har udviklet sig til at blive en utrolig smuk og kærlig, for ikke at sige rimelig nem hund med de fleste ting, bare ikke når vi skål ud og gå.
Faktisk er det så slemt at hun flere gange har revet snoren ud af mine hænder når hun så en anden hund.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 527
Ellers er det også muligt at få en træner ud til dig.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.907
(link fjernet)
Op på cyklen og afsted
nov 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 21
Hun trækker i snoren så når hun skulle gå ved siden af mig, går hun foran. Jeg prøver selvfølgelig at få hende på plads, men det er svært, ikke mindst fordi der er mange stejle bakker hvor jeg bor, lige fra når vi går ud på vore meget smalle fortorv og hun i feks Tøjhushaven hvor vi går en del ture.Møder vi en anden hund, lille eller stor er underordnet,sætter hun i løb, med mig nærmest rendende bagefter. Jeg er ellers en stor stærk jyde, men... Vil så gerne finde en træner, så vi kunne få de mest basale ting på plads inden det bliver glat og vinter,
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
nov 2013
Jeg har også tjekket dem, man skal desværre være medlem af Dansk Kennelklub for at kunne deltage, det koster ca 500 kr om året, og så skal man også have en udvidet hundeforsikring plus betale for hundetræning. Sikke et utilfreds brokkehoved jeg er, det er bestemt ikke meningen, men tak for jeres forslag.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 33
Hvad så med dem her? Vil selv starte træning derop næste år.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.465
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 527
nov 2013
Hos dem er den udvidet ansvarsforsikring med i prisen, så hellere betale lidt mere, og tingene er i orden. selvfølgelig er min vovs da både forsikret og chippet som hun skal, men da jeg er på førtidspension, har jeg ikke lige råd til en masse ekstraudgifter som feks at melde mig ind i Dansk Kennelklub og først bagefter få en udvidet ansvar og dernæst betale for træningen.
nov 2013
Kontakter dem hvis vi ikke kommer på et hold hos de andre
nov 2013
Ingen bil ingen træning