{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Det kan betale sig:-) {{forumTopicSubject}}

Jeg tilbød engang en bruger herinde at mine tøser kunne forsøge at hjælpe hendes DSG af med sin angst for store hunde. Hans angst gav sig udslag i udfald mod store hunde.

Så vi aftalte at mødes i skoven (ikke hundeskov med en skov MED liner på). Tøserne gik i korte liner og bortset fra et enkelt udfald (som de totalt ignorerede) så gik vi en rigtig hyggelig tur. Tego fik lov selv at opsøge tøserne når det passede ham. De skulle bare ignorere ham.

Dette gjorde vi et par weekender. Så fik tøserne flexiliner på. Stadig ingen problemer for Tego.

Til sidst mødtes vi på en mark her i byen hvor tøserne havde flexiliner på og Tego og hans bror Ollie var løse. Nu begyndte de selv at opsøge tøserne og gik og snusede sammen med dem. Tøserne ignorerede ham stadig mere eller mindre.

Igår fik jeg så denne PB fra ejeren af Tego og Ollie:



*Hej Mette,
Jeg vil bare sige rigtig mange tak!
Den træning, som du har hjulpet mig med, har virkelig givet pote.

Igår gik jeg en tur ned, hvor jeg ved, der plejer at være hundetræf - jeg skulle bare forbi området. Der var 3 store hunde, 2 labber og en blanding - alle sorte og løse.
Jeg slap Tego løs (Ollie var løs), da han ikke skulle være i snor ved mødet, når de andre var løse.

Og det gik bare super godt. De kom hen til os - legede med Ollie, og kom hen og snusede til Tego. Han snusede igen, men det var også det. Han holdte sig væk fra dem og blev ved mig. Men ikke noget med at gå i forsvar overfor dem. Kom de hen til ham snusede han lige lidt, og gik ellers uden om.
Det var så dejligt at se smiley

Så rigtig mange tak!*


Så bliver jeg altså bare så GLAD i låget!!! Tænk at det har kunnet lade sig gøre, på så få gange, at gøre både Tego og hans mor


Så det KAN lade sig gøre at gøre små hunde trygge ved store hunde hvis man finder de rette til at hjælpe. Og jeg var så heldig at jeg, i dette tilfælde sammen med tøserne, var den rette:-).

Hvis Tegos mor har tilføjelser er hun velkommen:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det kan betale sig:-)
Kommentér på:
Det kan betale sig:-)

Annonce