{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Hvorfor er hun så bange? {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne Dansk/svensk gårdhund som jeg utrolig gerne vil træne og lege med, men hun er simpelhen så bange for ting der er størrere end hende og ting der siger noget. Fx vil jeg gerne gemmer godbidder under små gennemsigtige skåle, men så snart hun skubber til den og den siger en lyd, bliver hun bange. Normalt er hun altså en livlig hund med masser af krudt i og er ikke bange for andre hunde, eller mennesker. Ved ikke om det bare er fordi hun ikke kender de ting jeg sætter ned til hende. Hendes madskål bryder hun sig heller ikke om.. Nogen der har nogle forslag til hvordan jeg får hende til at blive mindre bange for ting der siger noget og hendes madskål..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er hun så bange?
  • #1   13. jul 2011 Ex med skålen erstat den med et krus da denne er letter at vælte end en skål læg den på gulvtæppet og lig godbidden ved siden af som hun går hentil undersøger og spiser og ros hende for det med rolig og glad stemmeleje dette kan du gentage nogle gange og når det er en succes ligger du godbidden ovenpå kruset og gentager som da godbidden lå ved siden af kruset når dette er en succes ligger du godbidden under koppen og små pjatter med hende røre ved koppen løfter den lidt så hun kan lugte godbidden og lad hende tænke over hvordan søren hun får godbidden hvis det er for svært for hende hjælp hende på vej og ros med glad og rolig stemmeleje når hun gør det rigtige.

    Husk at hold masser af pauser undervejs og ikke træne det hele på én gang.

    Rigtig god træningslyst.


  • #2   13. jul 2011 Kommer hun ikke bare til at vælte krusset ? Og det larmer da endnu mere end madskålen, men jeg kan godt se meningen med det og vil da også prøve.. smiley Tak for svaret

  • #3   13. jul 2011 Krusset bliver væltet på et gulvtæppe eller på græsplænen også 'larmer' det ikke i den forstand ; )

    Plus et krus er nemmere at vælte end en madskål


  • #4   13. jul 2011 Hun er født på en gård, i en stald og havde aldrig været indenfor da jeg fik hende, men afligevel mener jeg der er mange lyde på sådan en stor gård. Men der er jo ikke andet for end bare at prøve videre.
    Hvis jeg sætter mig ned på hug med en ting i hånden hun ikke kender, stiller hun sig op på mit skød og kigger på mig som om hun siger "mor hvad er det? tag det væk!"


  • #5   14. jul 2011 God ide smiley Takker "ej en medløber"

Kommentér på:
Hvorfor er hun så bange?

Annonce