1.248 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
DcH ? DcH ?
Er der nogen der har kendskab til DcH ? Hvor god er træningen ? Skal have mig en schæfer, og har kigget lidt på schæferhundeklubben og politihundeforeningen, men jeg bor i tarm, og der er langt til begge steder. Det nermeste er DcH i Skjern. Kan det anbefales ?
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
sep 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 25
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Og jeg er rigtig glad for det.
MEN, træningen i DcH er også i en retning som har gjort, at jeg før har valgt lydighedstræning andre steder frem for DcH.
Men DcH var det jeg havde mulighed for at cykle til efter jeg flyttede til Fredericia.
Træneren vi har er rigtig god, og forholdene i form af klubhus og masser af marker der bliver slået er gode.
Men træningen indeholder også halse-kommando, spor, apport og andre ting jeg ikke har trænet før. Og som er i en anden retning af lydighedstræning som interesserer mig. Derudover er der ikke den samme sociale aspekt i træningen som de andre steder jeg har gået. Hvor man lader hundene hilse på hinanden inden træningen helt begynder, at man f.eks. prøver at skifte hund fr5 minutter osv osv... jeg er vant til mere "sjove" og "legende" øvelser... og det savner jeg.
Men, men, men.
De er netop ved at starte Rally hold op.
Så det regner jeg strkt med at melde os til i Januar... se DET er den retning jeg gerne vil træne i.
sep 2010
sep 2010
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 367
Kemien ml. træner og hund/hundeejer er trods alt det vigtigste
sep 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 6 Emner: 3 Svar: 29
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
I DcH Odder betaler man kontingent og så må man gå på flere hold. Jeg tilmeldte min hvalp lydighedstræning og så et hold de kaldte præ-rally-agillity, hvor man prøvede lidt af det hele, så man fik en idé om, hvad hunden egnede sig bedst til, så man kunne komme ind på det rigtige hold. Så jeg har medm in hvalp både klikkertrænet, gået lidt spor, lært almindelig lydighed, lært lidt rally, lært lidt agillity .... og det er da herligt. nu har jeg så valgt at jeg vil gå til almindelig lydighed/klikkertræning og gå til agillity.
Ha ha familie i Odder, det kan da kun være nogle værre noget
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 529
hvis du får en hvalp, vil jeg helt klart anbefale at gå til hvalpe træning ved skjern å dyrlægen.. deres veterinærsygeplejerske, Claudia, er uddannet træner og sindssygt dygtig.. og man lærer en masse om hundeadfærd, og det hele foregår på hundens præmisser.. og hun er rigtig god til at give råd senere hen også, det er et halvt år siden jeg gik til hvalpetræning der, men hvis der er noget jeg er i tvivl om, så står hun stadig på spring til at hjælpe..
jeg har også overvejet at begynde til noget træning ved DCH, men jeg synes det er meget forskelligt, de ting man hører om afdelingen i skjern.. nogle har dårlige erfaringer, andre har gode erfaringer.. men jeg tror ikke, at der er andet at gøre, end at prøve det af..
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 619
DcH ?