811 visninger
|
Oprettet:
drop bolden {{forumTopicSubject}}
hej minkære Lisa er så glad for bolde at når vi er ude og kaste bold og jeg så slutter legen og lægger den i lommen eller andet, jamen så dropper Lisa ikke legen, hun sidder ved min side og bliver ved med at kigge på lommen efter bolden. jeg søger nu en måde at træne hende til at kunne slutte legen på? har i nogen forslag?
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 188
Når jeg slutter legen og tager bolden i lommen er han kun fokuseret på mig og lommen.
Jeg siger ; Slut. og går så videre, og efter lidt tid, så dropper han det og går alm tur.
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 189
ellers hvis dine tomme hænder til hende, og sig fri.
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 422
Når bolden ryger i lommen er det slut (både mundtligt og tegn) og så går vi videre og nyder at hun går pænt ved siden af os og roser og giver godbidder for det. Det har hjulpet meget både på slut og på at gå pænt
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
her er det så lige meget om det er en bold eller en pind hun elsker at apotere(hun er også delvist efter jagt gen) Med pinden øver jeg hende i at bære den hvilket hun er ved at være dygtig til efterhånden så behøver jeg ikke lege med hende hun viser bare stolt pinden frem mens hun går ved min side
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Som skrevet står - put bolden i lommen, fortsæt turen, så vil hunden fedte for dig lidt tid, men siden løsne sig...
Vi har faktisk indrettet vores ture sådan, at bolden kommer frem til sidst. Til at starte med får hunden lige snuset lidt, gjort, hvad han skal og så bliver det til lidt leg, småtræning, hygge med far, mor og bold ;o)
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 45
ja vi kan også godt gå videre, men så snart hun får snoren på så ved hun det er slut, hun ka dog skimte lidt efter den, men på ingen måde som når hun er fri.
kunne jo bare være nogen kendte til en mere træninges måde at få hende til at droppe fokuset
drop bolden