{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

min hun er LIDT for glad for mennesker hun kender! {{forumTopicSubject}}

hey jeg har en boxer/golden på snart 14 måneder..

vi har lidt problemer med hende:( og derfor søger vi lidt hjælp her...

har i nogle gode finter til at lære hende ikke at trække og løbe i slalum når man går med hende ?

det andet er at hvis hun høre eller ser nogle hun kender så blever hun helt elektrisk og kan slet ikke styre det det gælder både når det er hunde og mennesker og man kan slet ikke få kontakt til hende igen før hun er træt smiley nogle fif der ?

tak på forhånd... håber virkelig vi kan få styr på hende igen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hun er LIDT for glad for mennesker hun kender!
  • #1   14. sep 2011 Kontakt, kontakt, konsekvens og så lidt mere kontakt =)



  • #2   14. sep 2011 øver du bare øvelsen med at sige hendes navn og når hun reagere så rose hende ?

  • #3   14. sep 2011 Nej ikke sådan.. Du skal arbejde med hundens evne til at samarbejde - altså få hunden til selv at tilbyde det du vil have =)

    Sæt dig på gulvet med en god kikser i hver hånd.. Hunden ser kikseren, snuser, kradser måske og bider endda måske også i dine hænder..
    - Du er bare tålmodigheden selv, siger ikke en lyd og afventer at hunden søger dit blik for vejledning.

    IDET hunden kigger på dig, hvor flygtigt det end er siger du ja, dygtig eller hvad du nu bruger - giver en kiks (ligemeget om det er en fra hånden, du skal bare altid have en i hver hånd)..

    Det er min foretrukne start på kontaktøvelser.. Senere tages øvelsen med steder hvor der er distraktioner og i træner der =)


  • #4   14. sep 2011 super smiley godt råd smiley det vil jeg prøve... hun har virkelig også brug for noget mere fokus..

    hvordan trænede du det med fx. at din hun skal lade vær med at reagere på lyde og ting omkring den...


  • #5   14. sep 2011 Først kontakt... derefter beder du om kontakt når i møder lyde, mennesker, og andet hunden reagerer på..

    Er den helt oppe og køre kan du hjælpe den til at stresse ned ved at sidde ved hundens side mens i sammen kigger på det der får den op at køre (feks hundeleg, bølger i vandet og hvad har vi), du taler meget roligt og stille, hvisker nærmest mens du nusser blidt og roligt på brystet.
    - Det fortsætter til hunden slapper af (kan oftest høres på vejetrækningen..

    En stresset/opkørt hund er ikke i stand til at indlære noget nyt, så hundens sind skal lige være parart inden du forlanger kontakt ved distraktioner =)


  • #6   14. sep 2011 super smiley

    og det er det samme når vi går tur med hende så skal vi også havde hendes kontakt først ? men når vi er ude over den øvelse har du så nogle forslag til at lære hende og gå stille i snor...


  • #7   14. sep 2011 http://hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=31257

    Her er et eksempel på hvordan min boxerblanding køres op - og stresses ned igen =)

    Lineføring indlærer jeg ved at være meeeeeget konsekvent..
    - hunden trækker, jeg siger "kom kom" i de højere toner og bakker så indtil hunden følger mig. Den bliver ført bagom fra højre og ind på venstre side, uden at stoppe går vi fremmad. - hunden trækker, jeg gentager... Og det bliver jeg ved med under hele træningen =)

    Er hunden i line trænes det, og de plejer at fange det rimeligt hurtigt for at få lov at gå fremmad på turen =)


  • #8   14. sep 2011 super det vil jeg arbejde lidt med smiley men virkelig mange tak for rådene smiley



  • #9   14. sep 2011 Min ekstremt lydige boxerblanding fik jeg som utrænet og stresset da han var 11 måneder.. Det er på ingen måde umuligt at træne dem til at være roligere (en overglad boxer er noget svær at træne), men det vigtigste er at du selv er meget rolig og tålmodig =)

  • #10   14. sep 2011 må jeg lige spørge om en sidste ting smiley

    jeg er super glad for det kan lade sig gøre stadig..

    hvordan trænede du alene hjemme træning med hende ikke så meget det med hun gør og piver mere det med hun skal holde sig og ikke splitte hjemmet fuldstendigt ad for vores ødelægger alt papir og plastik hun kan finde og hvis det er rigtig slemt så dørkarmene,,

    men når vi er hjemme ødelægger hun aldrig noget :S


  • #11   14. sep 2011 Alenehjemmetræning handler om tryghed.. Hunden er ikke uartig for at straffe jer; den reagerer i frustration over at blive ladt til sig selv.

    Så hvordan har i trænet det før? Og hvor gammel er vidunderet?


  • #12   14. sep 2011 Skal lige på tur med hunden, er tilbage omkring kl 21 =)

  • #13   14. sep 2011 vi har ikke som sådan trænet alene hjemme træning med hende andet ende det med at gå ud også vente lidt også gøre det igen også lade der går længere og længere tid..

    hun er 14 måneder...



  • #14   14. sep 2011 Så er vi tilbage *brr*, det blæser godt her ved vandet *GG*

    Når alenehjemmetræningen fejler, så starter man forfra =)
    - Mere plads, mindre plads, aktivering (marvben, godbidder gemt i huset osv), ingen aktivering.. Men vigtigt er det, at hunden er luftet og rolig når i forlader den..

    Forsøg ikke at snige jer ud, men opfind et ritual der virker for jer.. min hund går i buret (som bare er åbent, så det er en hule) og afventer en snack når jeg siger "du skal blive hjemme", så gør et eller andet til et fast ritual og hold jer til det =)

    Når i så kommer hjem og ser alverdens ødelæggelser, så ignorer alt omkring jer - bliv ikke sur på hunden, det forværrer hundens angst og hjælper ingen steder..

    Gør det evt til en vane at i går i haven med hunden og leger lidt.. Lader hunden blive ude og søge godbidder mens du selv går ind og rydder op og er sur over de ødelagte møbler og ting..

    At hunden virker skyldbetynget når du kommer hjem er IKKE fordi den ved den har gjort noget glt, den ser sådan ud fordi den forventer du er sur når du kommer hjem - men den ved ikke at du er sur fordi den har ødelagt, det er en hund; den tænker ikke rationelt =)


  • #15   14. sep 2011 super smiley

    men jeg tænkte på hva kunne være selvaktivering for din hund udover at finde godbider...

    vi har læst at grunden til hun bliver sådan destruktiv kan være seperations angst... for vores hund og min kæreste er MEGET knyttet..

    og tænkte på hvordan man kunne gøre noget ved det smiley



  • #16   14. sep 2011 Tricket er at få hunden til at føle sig tryg og have noget andet at tage sig til end at stresse op over i forlader den..

    Det kommer an på den enkelte hund hvad der virker, så i må prøve jer lidt frem med marvben med leverpostej, en flaske med kiks i - måske slet ikke noget mad, men bare en trøje der dufter af mor =)

    Det er umuligt at sige hvad der vil virke, men sikkert er, at hunden lige nu har hormonforandringer oveni sin angst (lømmelalderen), så den har meget at bearbejde, og meget i skal træne =)


  • #17   14. sep 2011 og selvaktivering er oftest mad, da det er det de fleste hunde gerne arbejder for at få fat på.. Du kan pakke bolde ind i en papkasse med avispapir hvis hunden er boldglad... men det sviiiiiner så frygteligt ; )

  • #18   14. sep 2011 Ja, der er nok ikke andet for end at starte forfra igen så.
    Tak for hjælpen, der er dejligt meget at gå i gang med, og vi vil da helt klart forsøge os med dine råd (:
    Hvis der er noget, kan det være vi spørger dig næste gang, hvis det er i orden (:
    Hav en god aften



  • #19   14. sep 2011 Det skal i være meget velkomne til =)

    God vind med træningen ; )


Kommentér på:
min hun er LIDT for glad for mennesker hun kender!

Annonce