{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

forbyggende gigt? {{forumTopicSubject}}

Har jo lille Bailey, har fundet noget foder nu. Men har jo haft pl i begge ben, og er opereret for, men han har også hypermobile led desværre, og der gør jo at gigt ikke er langt fra ham, mit lille pus:(

Han får Flexvital pulver hver dag, og har overvejet Canosan også. Går 2-3 små ture med ham om dagen. Nogle gange i skoven. Vil begynde til svømning med ham hver 14 dag, eller 1 gang om ugen.

Er der andre ting jeg skal tænke på, hver til vinter også?:O)

Ved godt at Bailey ikke bliver 12-15 år, men hvis han kan have et godt liv til han bliver 10 år, ville jeg være så lyggelig. Min lille pus er nemligt kun 2 år idag.. Og syntes det er for tiden for ham i nu:( Så hvis jeg kan hjælpe til han får mange gode år i nu, ville jeg være så lykkkelig:O

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forbyggende gigt?
  • #1   19. sep 2011 Dette bliver lidt svært, da det er i møldrup, og vi bor i Hobro, og har ikke nogle bil:( Men skal da prøve og komme afsted så tit som muligt. Mange tak for det gode råd:O)

• #2   19. sep 2011 Som kennel house of hunters skriver skal du focusere på at opbygge muskler - svøm det i kan, men lav ligeledes en masse øvelser der kan styrke muskelgrupperne.
    Hold hunden varm - specielt til vinter - kulde er skidt for gigthunde.
    Et godt vinterdækken samt et back-on-track er at anbefale.
    Og så ville jeg nok ikke gå for meget på stranden - det havde min gamle gigthund det i hvert fald ikke godt med.

• #3   19. sep 2011 Vital animin er et super produkt

• #4   19. sep 2011 Vi går aldrig på stranden, så det er så nemt. Ved du hvor jeg kan få sådan nogle øvelser henne? Godt være jeg spørger dumt.. Og jeg har allerede tændt for varme her hjemme, og om natten ligger han med mig under dynen:O)

Ville det være en ide med overols til vinter til ham? Og har du et link til det der back-on-track.

Skal lige siges han er en meget lille chihuahua på 1,6 kg:O)

• #5   19. sep 2011 Da jeg ikke har meget forstand på pl og hypermobilitet, vil jeg ikke udtale mig om, hvilke øvelser der kan være godt for ham - måske andre ved noget og ellers ville jeg spørge dyrelæge.
    Overalls ville da være super - og hvis du søger lidt på back on track kan du nemt finde noget - aner dog ikke om de findes til så små hunde.

Jeg sværger iøvrigt også selv til vital animin smiley

• #6   19. sep 2011 Han har et tjek ved dyrlægen her d. 4/10.. Så må jeg høre om nogle øvelser. Jamen, så bliver der købt overolls til ham:O) Jeg ville lige tjekke det:O)

• #7   19. sep 2011 Jeg kunne forestille mig at det ville være godt at lære ham "elefanten". Det burde (i mit hoved) ikke være belastende for hans led.
    Prøv at søge på det herinde.

• #8   19. sep 2011 Var lige inde og kigge på de hasebandagese, og tror de er for store til Bailey:(

• #9   19. sep 2011 Hvad er det der gør at I anbefaler Vital Animin?:) Har læst om produktet og er ikke sønderligt imponeret.. Der er hverken glucosamin eller msm i, som skulle være vigtige byggesten:)

• #10   19. sep 2011 Er der nogle andre du kan anbefale som måske er bedre?:O) Er nye inde for det her felt:(

• #11   19. sep 2011 Twillight: Det er jeg også selv.. forsøger selv at finde et ordenligt produkt til prinsessen:) Hun har slidgigt:(

Ville helt klart vælge et produkt med glucosamin så som, canosan, luposan og aktiv hund:) Canosanen snakker dyrlægerne jo godt for:) Meen jeg synes sku det er en jungel:(

• #12   19. sep 2011 jeg bruger luposan til min snart 9 årige amr.bulldog molly...det virker godt på hende samt at alle mine hunde får lakseolie i deres foder hver dag...men følger da lige med for man vil jo gøre alt for sin elskede gamle hund har det godt...sagde til molly da hun blev 7 år at vi havde dobbel op igen,,,men kan godt se at det sidste år har gjort at jeg vil blive lykkelig hvis bare vi når til 10 år sammen uden molly skal ud i medicin og forværring i hendes gigt...men hun hopper rundt og giver sjælet et hyl fra sig som hun gjorde før...men når det bliver koldt begynder hun at vise at hun har lidt smerter desværre...

• #13   19. sep 2011 Det er det også:O) Jeg har også snakket om Canosan:O) Han får allerede Flex vital, men det er ikke det sammen der i produkterne. Så har overvejet og give ham begge dele. Men er jo også bange for at give for meget:(

• #14   19. sep 2011 Måske du skulle prøve en blanding af fiskeolie og canosan i en periode så?:) Se om det gir bedre resultater:) Ellers kan du altid ringe til dyrlægen og høre om du må give det sammen:)

Michelle: Viste hun tegn på gigt inden du startede med luposan?:)

• #15   19. sep 2011 diva aka...ja det gjorde hun og hun kunne vågne om natten med et hyl fordi det gjorde ondt. nu sker det højst en par gange om mdr. i vinterperioden...der er intet om sommeren og hun løber rundt og leger med koda og kata som var hun hvalp igen...så længe jeg kan hjælpe hende på den måde vil jeg gøre det...alt hun er mit øjesten men hun er 9 år til december...

• #16   20. sep 2011 Mit tiloversblevne Canosan fik en vens gamle hund. Da de stoppede med at give det (ikke flere tilbage), kunne de se, at hunden blev dårligere igen.

Tror nok de har ment, at det var hokus pokus og kunne ikke se det hjalp, men når det nu var graris :o)

• #17   20. sep 2011 Michelle: det du skriver bekræfter mig bare i, at det er luposanen jeg skal prøve:) Tusind tak:)

• #18   20. sep 2011 Det var da så lidt...man vil jo gøre alt for sin hund så længe det er til gavn og molly har det i hvert fald bedre på luposan...så håber også at det hjælper din igennem den kolde vinter:)

• #19   20. sep 2011 Tusind tak, Michelle:)

• #20   20. sep 2011 "Elefanten" kræver en del kontakt med sine bagben, så den ville jeg ikke lave før den er bedre gående.. Kan anbefale water walker også, min den gamle træner i water walker og det er super godt for dem..

Kommentér på:
forbyggende gigt?

Annonce