Min hund har fået konstateret gigt... {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Var i dag ved doktor dyr, med min hund Muffe på 11 år. Både fordi han havde en vandsyssel i nakken og fordi han halter engang imellem. Vi har før herhjemme snakket om at han nok har gigt. og heldigvis bestilt dyrlæge i god tid. Så i dag var vi forbi og Muffe blev tjekket. Han fik konstateret gigt, i benene, mest det ene forben. Og han har nu fået noget medicin han skal have 1 gang om dagen i en mdr. for at vi kan se om det hjælper ham! Dyrlægen mener ikke det er i den helt slemme grad, men at han skal have noget smertestillende. Vi fik noget medicin hjem som hedder " Rheumcam" som skal gives oralt i foderet. Hvis ikke det hjælper, får han noget specielt foder der er gigt-forbyggende. Nogle som har erfaringer med dette medicin "Rheumcam" ?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Det skal dog lige siges at den første måned efter gigten blev konstateret fik Sigurt prednisolon (binyrebarkhormon)
Ved ikke om det er for meget off-topic, synes bare lige jeg ville anbefale det.
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 880
Vi skulle ihvertfald prøve dette Rheumcam den første mdr.
Men vil da lige høre ad, om en mdr. hvis det ikk har hjulpet om det kunne være noget?
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 209 Svar: 880
Dyrlægen sagde at det ikke var nødvendigt med aflivning når det ikke var konstant. Men vi tager self. også det valg hvis det ikke hjælper.
Men nu giver vi medicinen lidt tid og ser om det giver ham lidt smertestillende virkning.
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.163
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 746
Han får også glucosamin hver dag.. Og er smertefri..
Han halter max 2 trin på hver tur de to koldeste dage om året.. Så jeg er helt godt tilfreds med det..
Smertestillende har han aldrig fået selvom dyrlægen foreslog det..
Og foderet til gigtramte hunde kunne han ikke holde vægten på..
Så¨det blev til glucosamin og energifoder og hunden lever i bedste velgående..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Min hund har fået konstateret gigt...