1.351 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hjælp til slankekur og træning af ældre hund. hjælp til slankekur og træning af ældre hund.

Hej alle sammen smiley

Jeg har taget min fars hund i pjele da han ville aflive hende, fordi hun er for gammel. Jeg mener at hun fortjener at leve det sidst, hun skal bare tabe sig og overholde fyrelæge besøg. da min far er invalid og døjer meget med hoften, har han svært ved at gå de langt ture med hende. Hun vejer over det dobbel af hvad hun skal. Jeg har bestilt slankefoder til hende, og vi går i alt 12-16 km om dagen, Er der andet jeg kan gøre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til slankekur og træning af ældre hund.
  • #1   26. sep 2011 Går du 12-16 km med en gammel hund der er ude af form OG overvægtig?

Hvor længe har du taget dig af hunden?

• #2   26. sep 2011 Hvad hund er det, og hvad forder får den, og hvor meget?
    Får den menneske mad osv. ?

• #3   26. sep 2011 Ja hvilken race ?? Når hunden ikke er i form skal du nok helst ikke gå SÅ meget med hende smiley Hvor gammel er hun ? smiley

• #4   26. sep 2011 Hun er ca. 11 år. Hun får Oliver's Diet go senior, 120g om dagen.
    Hun fik menneske kost hjemme ved min far, det er derfor hun nu er ved mig, fordi han kan ikke lade vær med at gi hende mad.
    Hun er blanding af racer, hvad racer ved jeg ikke. men hun er mindre end et sofa bord. Kan ligge et billede ind af hende på min profil. den hund har ikke været ved dyrelæge i flere år! også har hun en knude på maven, den er blevet testet til en festknude, men bliver de ved med at vokse?

• #5   26. sep 2011 Vil gerne se billeder smiley

Jeg ville gå mindre med hende. Hvis du ønsker hjælp til hende så kontakt din dyrlæge smiley

• #6   26. sep 2011 Syntes det lyder voldsomt du går 12-16 km med hende om DAGEN? det er ikke i ugen?
    En overvægtig hund skal motioneres ja, men ikke så meget det overbelaster den unødigt.

• #7   26. sep 2011 Nogle gange det er lidt fofrskelligt for langt vi går, den vej jeg bor på skulle være 2 km ende til ende og jeg bor i den ene ende, så det bare vejen vi følger, Nogle gange går vi 2 gange om dagen, andre gange 3. Hun skal til dyrelæge i næste uge.

• #8   26. sep 2011 Oki men jeg ville ikke gå så langt med en overvægtig hund. De hunde jeg kender i familien, og vennekredsen er de hunde der får menneskemad, og småkager osv. som godbider de overvægtige hunde.
    Så jeg vil tro når hun får mindre foder, slankefoder er også godt, og ingen menneske mad, vil hun også tabe sig, uden alt den lidt voldsomme motion til sådan en gammel hund, efter min mening. når hun ikke er i form.

• #9   26. sep 2011 Mi9ne forældres weimaraner var blvet lidt overvægtig og da hun har HD var det ikke det smarteste i verden, de valgte at få hjælp fra dyrlægen, de anbefalede et fodder og gjorde op hvor meget af det hun skulle have om dagen og kom med gode råd om motion osv. og hun kom ind til kontrol vejning osv.

Mine forældre var meget glade for at gå ind til dyrlægen med hende og få hjælp. Hun har tabt sig alt det hun skulle nu.. men det er godt nok i sverige, jeg ved ikke om danske dyrlæger tilbyder desamme? selvf er det ikke gratis, men jeg tror ikke det var så dyrt heller, det kan være værd at undersøge:)

• #10   26. sep 2011 Hehe mindre end et sofa bord. Altså jeg ville nødig møde den hund der er større end mit soda bord smiley

• #11   26. sep 2011 Min hund er da højere end mit sofabord smiley

Kommentér på:
hjælp til slankekur og træning af ældre hund.

Annonce