{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

bider i alt dog kun 12 uger {{forumTopicSubject}}

Min dejlige vaps Zenna er 12 uger og hun bider i alt. dog kun når vi ikke er hjemme..
og nå rjeg siger alt så er det alt. det er alt fra sko til bøger som står på hylden.. idag da jeg kom hjem efter ikke engang en halv time. da jeg skulle aflevere min datter i bh.. havde hun endda været oppe og stjæle min søns oplader som hængte i stik kontakten. plus at hun på en eller anden måde havde fået fat i sine øredråber som så stod endnu llængere inde på reolen.. som er godt 110 høj..

vi starter på hvalpetræning i næste måned..

nogen der kan komme med nogen gode ideer til hvordan man får det stoppet??

har aldrig oplevet en hvalp der bider så meget i tingene som hun gør..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bider i alt dog kun 12 uger
  • #1   28. sep 2011 Hvordan har i trænet hende til at være alene?

• #2   28. sep 2011 Terkel smadrede hele lejligheden da han var lille, men vi havde også kun en uge til alene hjemme træning... :S ..

Har I lavet Alene hjemme træning?

Vi fandt ud af at han var dybt frustreret over at have en hel lejlighed at skulle passe på, så han kom ud i køkkenet at gå når han er alene. Der smadrede han dog både dør og paneler til at starte med. Så gav vi ham noget pap han kunne ødelægge hvis lysten skulle være der, og så stoppede han med at ødelægge køkkenet....

Måske et mindre rum, og aktivitetslegetøj kunne hjælpe?

Nu har han "kun" det problem at han sidder og lyder som et tågehorn hvis vi går fra ham 2 gange på den dag... :S ...

• #3   28. sep 2011 Har du trænet alenehjemme med hende?

• #4   28. sep 2011 Fjern alt, du ikke vil have at hunden ikke skal tage.

Hvad den gør er naturligt, og den skal lære hvad der er dens og hvad der er Jeres før man kan forvente at den ikke tager alt muligt og undersøger det.

Det har i mine øjne intet at gøre med alene-hjemmeproblemer. Det er bare en hunds måde at være i verden på, før den har lært andet.

Så væk med sagerne. Læg noget til den, den gerne må tage.

• #5   28. sep 2011 CH: heller ikke, når det KUN sker, når den er alene?

• #6   28. sep 2011 Julie, nej, det mener jeg ikke.

Alene hjemme skal trænes, det er klart. Under alle omstændigheder.

Men sideløbende er det i mine øjne fuldstændig nødvendigt med sådan en størrelse, at fjerne fristende sager, hvis man ikke vil have dem gnasket i, når hunden ikke er overvåget.

Hunden ved jo ikke, hvad der er sko, der skal bruges af mennesker, og hvad der er legetøj, som den må tygge i. Så den tager hvad der er spændende.

• #7   28. sep 2011 CH... Så må jeg spørge... Vil det sige du heller ik mener at sådan en som Terkel har haft store alene hjemme problemer, når han åd sofa, borde, reoler, bøger ,cder, dvder osv? Jeg mener... Det er jo ik ligefrem fordi et sofa bord skriger at det er legetøj.... smiley

• #8   28. sep 2011 Lonnie - hvis du lige nærlæser, så er det slet ikke det, jeg skriver.

Jeg forholder mig i øvrigt til den hund, der skrives om her - en 12 ugers hvalp.

• #9   28. sep 2011 CH... Ja, og nu spurgte jeg til din mening om den situation jeg har været i smiley - Min hund var på det tidspunkt også omkring den alder...

• #10   28. sep 2011 Alle de ting, som trådstarter nævner er småting, der er til at bevæge, hvis man rykker lidt i det.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har den store lyst til at forholde mig til så meget andet end det trådstarter beder mig om at forholde mig til - og det billede der gives er, at hunden er en hvalp, der ikke har lært hvad der er legetøj og hvad der er værdigenstande.

Trådstarter kan så bruge mit svar til hvad hun vil.

• #11   28. sep 2011 Nå nå...

• #12   28. sep 2011 vi har trænet alene hjemme..

og er oppe på 1½ time nu.. og det går fint.. nu har jeg besluttet at hun må være i gangen imens vi ikke er hjemme.. og det ser ud til at ha gået fint i den time hun har været alene hjemme idag..

jeg har fjernet alt hvad hun ikke må få fat i..

CH jeg ved godt at det er normalt. har bare aldrig oplevet det i den grad derfor jeg ville høre om nogle ideer til hvad jeg mere kunne gøre.. jeg sørger altid for at ha gået en lang tur med hende inden hun skal være alene hjemme.. for så på den måde at hun ikke keder sig for meget og er træt istedet..

• #13   28. sep 2011 Hippentossen.... Mental træning er godt inden man gøre hjemmefra... Du ved.. Søge efter godbidder, lære nye tricks osv, så hjernen også bliver træt, så man ikke orker at lave ballade smiley

• #14   28. sep 2011 det gør vi også hver gang vi er ude at gå.. smiley men tak

• #15   28. sep 2011 Her i huset gør vi egentlig bare som beskrevet - fjerner alt, hunden ikke må ødelægge.
    Når så den periode er gået over, så kommer tingene stille og roligt tilbage, og så er de ikke længere interessante.

Rent træningsmæssigt, så forsøger vi ikke at opfinde den dybe tallerken da det andet er så nemt og effektivt. Og så er man HELT sikker på, at der ikke er noget, man holder af, der går til ;o)

• #16   28. sep 2011 hmm og så fjerner vi alt der ikke må gå i stykker.
    jamen så tager vi da bare møblerne og gnaver lidt i dem..

• #17   29. sep 2011 Ja, der skal jo være et alternativ - hundehvalpe tygger i ting...

• #18   29. sep 2011 Floyd er små 11 uger og hans tænder er allevegne, også selvom han ikke er alene.

Han undersøger alt med tænderne, det kan være skide irriterende , men jo helt naturligt

• #19   29. sep 2011 CH ja det ved jeg godt.. skulle bare lige pointere det.. ej det er gået meget godt her i nat og her til morgen da jeg afleverede min datter..
    så det kan kun gå frem af;-)

det er bare fordi man aldrig har oplevet det i den grad at man bliver sådan lidt. åh nej smiley

• #20   7. okt 2011 Nu har jeg ikke lige læst alt igennem folk her skrevet herinde, men en ting der hjalp med min gamle hvalp, var at sove i nogen nætter i en gammel t-shirt (måske flere) og så ligge dem i kurven, så han kunne dufte mig... hjalp virkelig en del faktisk smiley

Kommentér på:
bider i alt dog kun 12 uger

Annonce