1.200 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hund hopper op af gæsterne det første kvarter! Hund hopper op af gæsterne det første kvarter!

Hej HG'er smiley

Jeg håber at i kan hjælpe mig og min kæreste...
Det sidste stykke tid har Alma vores tæve på 3 år været meget glad for gæster, de bliver nærmest overfaldet af hende når de kommer ind ad døren, både dem hun kender og ikke kender!

Vi ved simpelthen ikke hvordan vi skal gribe det rigtigt an, hun er jo en stor pige (Amstaff) og er ret voldsom når hun hopper op af folk for at byde dem velkommen, bliver hun smidt ind i stuen henter hun straks noget af sit legetøj som hun vil vise til gæsterne, og der går gerne et kvarter før hun er faldet til ro igen.... Men det er jo rigtig rigtig frustrerende selvom hun kun gør det af en god mening....

Det skal lige siges at hun ikke altid har været sådan, men først er begyndt på det for et par måneder siden.

Hvordan får vi hende trænet på den rigtige måde til at lade være med at springe op af folk?
Hun har svært ved at høre efter når der kommer nogen og hun VIL simpelthen gøre ALT for at få sagt hej til de mennesker der nu kommer ind ad døren...

Jeg håber i kan give os nogle gode råd!

Mvh. Nadja & Anders

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund hopper op af gæsterne det første kvarter!
  • #1   28. okt 2011 Ignorer hende.. få gæsterne til at vende ryggen til hende hver gang hun prøver.. og først når hun er faldet til ro må gæsterne hilse på hende.. de kan evt give en godbid når hun er faldet til ro og de hilser på hende

• #2   28. okt 2011 Mød gæsterne udendørs, gå en kort tur på 5 min uden at gæsterne på nogen måde hilser på hunden..

Sammen går i ind, når i har fået jakke og sko af kan hunden klappes (om nødvendigt, og hvis den er rolig)..

• #3   28. okt 2011 Tak for hjælpen smiley

Det går særligt ud over min svigermor som altid har noget lækkert med til hende, og det ved Alma jo godt, så der bliver hoppet op af hende, kradset på hende, og gøet af hende hvis ikke Alma får noget legetøj eller noget guf med det samme.. Hun er blevet rigtig strid her på det sidste, men der er ingenting når mig og kæresten kommer hjem.

• #4   29. okt 2011 Enig med Line. Og så skal du huske at forklare gæsterne at de SKAL gøre som du siger. Hvis du siger at de ikke skal snakke med hunden når denne fiser rundt så skal de IKKE gøre det alligevel. Min mor FATTER det ikke. Ret træls smiley

• #5   29. okt 2011 Vi er lige startet på "Projekt Gæster" herhjemme...;0) Vi har 4 glade hunde, som tager imod folk på samme måde...

Vi laver en aftale med vores gæster om, at de lige skal ringe inden de kommer, så vi kan sætte hundene i snor. Når gæsterne så kommer, skal de ignorere hundene totalt.

Hundene slippes fri, når de er rolige... Altså vi har dem hos os, når de er i snor...;0)

• #6   29. okt 2011 Trine: Mig og kæresten har prøvet det sammen med at holde hende i snor indtil hun blev rolig, men ligeså snart man slipper hende er hun lige så vild. Det er fedt at hun er glad når der kommer nogen og kan vise sig som en rigtig kærlig familiehund, men jeg synes godt nok at hun går over stregen når hun kan blive ved med hoppe op af folk, det gør jo ondt med de store poter smiley

Vi har før måtte lukke hende inde i soveværelset fordi vi fik et kortere besøg af en familie med små børn, jeg ville godt nok ikke have det godt med hvis hun væltede børnene og de ville begynde at hyle fordi vi har en "uopdragen" hund smiley

• Signe
    Signe Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 55
    #7   30. okt 2011 jeg har lige bestilt thundershirt den skulle også hjælpe på hvis hunde er for ivrige når der kommer gæster ,min hund er meget bange når der kommer fremmede til vores hjem specielt mænd , jeg håber den kan berolige hende men virker den ikke er der tilbagekøbsgaranti så det kan ikke gå helt galt smiley

• Signe
    Signe Tilmeldt:
    sep 2008

#8   30. okt 2011 her kan du se den http://www.bigbullies.dk/Shop/nyheder/thundershirt.aspx

• #9   30. okt 2011 Signe :

Puha... Ja jeg har godt kigget på den før, men vores hund er slet slet ikke bange, tværtimod, hun er simpelthen så overglad at det halve kunne være mere end rigeligt ;o) Jeg tror ikke at jeg ville investere i sådan én i min hunds tilfælde smiley
    Men tak for tippet smiley

• Signe
    Signe Tilmeldt:
    sep 2008

#10   3. nov 2011 smiley

• #11   3. nov 2011 når din svigermor kommer må hun IKKE give hende noget før der er ro på ... hun er grunden til at Alma tror ALLE har guffer i lommen til hende ... når først hun finder ud af at der ikke falder noget af før hun er i ro så løser problemet sig selv med de andre gæster

Kommentér på:
Hund hopper op af gæsterne det første kvarter!

Annonce