Hund hopper op af gæsterne det første kvarter! Hund hopper op af gæsterne det første kvarter!
Hej HG'er
Jeg håber at i kan hjælpe mig og min kæreste...
Det sidste stykke tid har Alma vores tæve på 3 år været meget glad for gæster, de bliver nærmest overfaldet af hende når de kommer ind ad døren, både dem hun kender og ikke kender!
Vi ved simpelthen ikke hvordan vi skal gribe det rigtigt an, hun er jo en stor pige (Amstaff) og er ret voldsom når hun hopper op af folk for at byde dem velkommen, bliver hun smidt ind i stuen henter hun straks noget af sit legetøj som hun vil vise til gæsterne, og der går gerne et kvarter før hun er faldet til ro igen.... Men det er jo rigtig rigtig frustrerende selvom hun kun gør det af en god mening....
Det skal lige siges at hun ikke altid har været sådan, men først er begyndt på det for et par måneder siden.
Hvordan får vi hende trænet på den rigtige måde til at lade være med at springe op af folk?
Hun har svært ved at høre efter når der kommer nogen og hun VIL simpelthen gøre ALT for at få sagt hej til de mennesker der nu kommer ind ad døren...
Jeg håber i kan give os nogle gode råd!
Mvh. Nadja & Anders
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.423
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Sammen går i ind, når i har fået jakke og sko af kan hunden klappes (om nødvendigt, og hvis den er rolig)..
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
Det går særligt ud over min svigermor som altid har noget lækkert med til hende, og det ved Alma jo godt, så der bliver hoppet op af hende, kradset på hende, og gøet af hende hvis ikke Alma får noget legetøj eller noget guf med det samme.. Hun er blevet rigtig strid her på det sidste, men der er ingenting når mig og kæresten kommer hjem.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
Vi laver en aftale med vores gæster om, at de lige skal ringe inden de kommer, så vi kan sætte hundene i snor. Når gæsterne så kommer, skal de ignorere hundene totalt.
Hundene slippes fri, når de er rolige... Altså vi har dem hos os, når de er i snor...;0)
jul 2011
Vi har før måtte lukke hende inde i soveværelset fordi vi fik et kortere besøg af en familie med små børn, jeg ville godt nok ikke have det godt med hvis hun væltede børnene og de ville begynde at hyle fordi vi har en "uopdragen" hund
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 55
sep 2008
jul 2011
Puha... Ja jeg har godt kigget på den før, men vores hund er slet slet ikke bange, tværtimod, hun er simpelthen så overglad at det halve kunne være mere end rigeligt ;o) Jeg tror ikke at jeg ville investere i sådan én i min hunds tilfælde
Men tak for tippet
sep 2008
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 318
Hund hopper op af gæsterne det første kvarter!