{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Hvor ofte træner i {{forumTopicSubject}}

Idag da Benson og jeg begyndte at træne - efter en ALT for længe pause - som jeg i tanke om at min træner da Benson gik til hvalpetræning anbefalede at man trænede 20 min - mindst hver anden dag.
Også anbefalede hun at man dele hundens mad op i 3 potioner;
Del 1: skulle man bruge til træning.
Del 2; skulle man smide på gulvet eller i aktivitets legetøj.
Del 3: skulle man ligge i hundes madskål.

Lyder det fornuftigt nok? eller bliver det for voldomt? Jeg har i forvejen problemer med at få Benson til at spise sin mad - han er kræsen og syntes det er ALT for kedeligt at spise det af madskålen - derfor anbefalede hun at man skulle dele det op i 3 dele.
Men kan det ikke blive til en dårlig vane?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte træner i
  • #1   8. nov 2011 Charlie får stort set aldrig mad i skålen. Det bliver altid spredt på græsset. Noget bruges som godbidder. Men ingen ting i skålen. Hvad skulle fordelen være ved at putte noget af det i skålen? Sagde træneren det?

  • #2   8. nov 2011 Jeg synes det lyder som en fin idé med maden.. Man behøver i princippet slet ikke en madskål smiley Træning hver 2. dag er også fint, men husk at give hunden pauser, så i ikke træner 20 min i træk ad gangen smiley

  • #3   8. nov 2011 Margit: Det var for at hunden også skulle lære at spise af skålen - hvis den fx skulle passes.

    Betina: Jeg plejer at træne med benson i ca. 5-10min af gangen - så leger vi/ eller han render rundt og snuser - også træner vi videre igen.



  • #4   8. nov 2011 Træner hver dag, ca 2 timer.

  • #5   8. nov 2011 Nåå på den måde smiley

  • #6   8. nov 2011 Margit: Glemte lige at skrive:

    Benson får stort set heller aldrig sit i sin skål. Jeg plejer at smide det ud over gulvet eller i hans aktiviteslegetøj som han elsker! Jeg jeg også finde på at stable en masse skåle/kopper også skal han selv finde det.

    Det tager godt nok lidt tid fremfor det "bare" blev spist fra madskålen men tilgengæld elsker han det.


  • #7   8. nov 2011 TrustNo1: 2 TIMER? kan hunden godt fokuserer så længe?

  • #8   8. nov 2011 Fenris får aldrig mad i skålen.
    Han får morgenmad i en 1/2 l flaske.
    Frokost har vi med på tur, som vi så gemmer i stendiger, træer i bunker af blade og træner lidt.
    Aftensmad bruger vi ligeledes til at træne eller lege med. Leg kan for eksempel være at gemme maden i et gammelt viskestykke det bliver foldet på forskellige måder som han så skal folde op. Så vi træner en del hver dag..
    Faktisk får han også meget lidt mad lige inden vi går i seng/efter sidste tur. Det plejer vi bare at kaste på gulvet..


  • #9   8. nov 2011 Helst hver dag, men nu er de mørke tider kommet, så bliver det til mindre.

    Gerne flere gange om dagen, max 5-10 minutter ad gangen.


  • #10   8. nov 2011 Vi holder pauser så det er ikke i træk =)

    Men jo, Laika fungerer ikke med mindre træning end det.


  • #11   8. nov 2011 Jamen så har jeg jo ikke noget at være nervøs for smiley
    Jeg frygtede bare at Benson så ville stå og "glo" på mig hvis jeg fx var syg en dag og ikke have lyst til at træne ham.


  • #12   8. nov 2011 Når i skriver træning, hvilken slags er det så? Er det kommandoer som sit, dæk, osv - spor og søg, eller træning blandt andre hunde? Hvad er det helt præcist?

  • #13   8. nov 2011 Jeg tænker primært kommandoer.
    Dog træner jeg - desværre igen - at Benson skal lære ikke at gø når vi går forbi andre hunde. Han har ikke gjort det i ca. ½ år men nu er han begyndt igen smiley


  • #14   8. nov 2011 Hvilke øvelser bruger i? for jeg tænker 2 timer træning - så må hunden da kunne en del kommandoer?

  • #15   8. nov 2011 Træning hos os er intensiv træning i de minutter. Altså momenter i brugsprøveprogrammet, der bliver trænet. Herunder spor og forsvarsarbejde.

    At træne længere betyder kun, at indlæringen bliver dårligere og fejlprocenten meget større.



  • #16   8. nov 2011 Alm. lydighedstræning, plads, kontakt, problemløsning, spor, agility, søge figuranter, ja/nej øvelser, tricks osv. i den stil...

  • #17   8. nov 2011 Vi gør det ofte flere gange i løbet af dagen - men kun i få minutter af gangen.

    - og det kan være alt fra simple tricks, øvelser, lydighed.. Jo mere forskelligt, jo bedre i Lulus verden (hun keder sig hurtigt)


  • #18   8. nov 2011 vi træner stort set på hver eneste gåtur, men tager kun en øvelse af gangen, og kører meget langsom indlæring da sasha ikke har lært nyt i næsten 6 år siden hvalpetræning. så hun bliver meget febrislsk hvis ikke man kører meget små trin. er dog begyndt at forstå at hun skal tilbyde adfærd og så er planen at begynde rigtige træningsseancer a 5 min et par gange på gåturen

    vi træner fx blive, sit og dæk, da hun er noget sløset endnu, og fx er længe om at dække. ellers træner vi også sjove triks som at placere begge forpoter på ting i forsk. niveau


  • #20   8. nov 2011 Træner hver hund et sted mellem 20 min og 1,5 time hver dag. + ture.

  • #21   8. nov 2011 Og jeg er så omvendt smiley Jeg er igang med at aflære at træning og gåture hænger sammen... for mit lille træningsmonster var blevet så narkomanagtig, at jeg ikke kunne gå en tur med hende.... hun gik konstant i plads med kontakt til mig... hvis det ikke gav pote spurtede hun 4 skridt fremad for at lave smækdæk osv. osv...

    Så nu har vi arbejdet hårdt på, at det er ok "bare at være hund" og fordybe sig en duft og trisse omkring og hygge...

    Jeg træner på hold med begge hunde 1 gang om ugen og forsøger at smide et træningspas eller to på et par minutter ind hver / hver anden dag... men må indrømme, at det har haltet noget i den seneste tid...

    Hvalpen har aldrig prøvet andet, så hun er nok ligeglad, men den dårlige samvittighed overfor den voksne - som er bedre vant! - den gnaver sgu...

    Nu er der jo heldigvis snart juleferie i klubberne, så jeg kan slippe for at undervise 2 gange om ugen... så er der lidt bedre tid til mine egne efter man kommer hjem fra arbejde smiley Så her i vinter skal vi lave en masse hyggetricks og næsearbejde forestiller jeg mig...


  • #23   27. nov 2011 jeg og min ejer, vi træner også godt 2 timer om dagen, for jeg kommer fra en gård af, hvor vi var mange hunde som skulle kæmpe for at nå at få mad, og der var altid en der fik mere opmærksomhed end os andre, jeg har ikke været den heldisgte hund før nu, men mig og min ejer vi er ude 1 time om dagen på den kønneste mark, med den bedste udsigt når vi står på de høje sandslotte der er, jeg elsker at rulle og løbe op og ned af dem, men jeg elsker især at træne! - jeg elsker at lære, se, høre, gøre, hvad min ejer siger, selvom jeg godt kan være ret så ufokuseret uden at han ved af det, men jeg siger også fra når jeg syntes træningen tager overhånd, og det gør jeg med et bjæf! - så han kan forstå at nu det sgu nok mester, nu vil jeg gerne lige være mig selv 5 - 10 minutter, men så er jeg ihvertfald også klar igen, men håber ligesom nogen gange han glemmer mig, for så kan jeg hvile 10 minutter mere, ligesom han gør om morgenen når væggeuret ringer, så slår han det fra, og tager 10 minutter mere, så må jeg også det helt sikkert, selvom jeg skal tisse helt vildt, så tager han ti minutter mere, dumme far! - ej han er fantastisk 1 time ude om dagen, nogle gange 2 -3 timer vis vi er ved vores svigerforældre, eller hans mor og far/ mine svigerforældre, jeg hygger mig, og har aldrig været så glad en hund som jeg er blevet da jeg fik ham som kæreste/ for mig er han en kæreste, for vi sover sammen, spiser sammen, ser fjernsyn sammen, lugter sammen, især når jeg slår en lille en, for så hyler han op som en være kælling på godt dansk, jeg er en stolt fransk/mops med rigtig meget overskud efter jeg har fået min ejer/kæreste! ville ikke have bjæffet så meget i dette forum, men nu gled ordene ligesom bare ud, på tasteturet, håber i kan bære over med det, mvh Fnuggi/dronningen.

Kommentér på:
Hvor ofte træner i

Annonce