{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.894 visninger | Oprettet:

HVordan får jeg min hund til at stoppe med at gø?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Jeg fik for to uger siden en lille lækker pomeranian hvalp, som jeg elsker højt..

Vi har bare det problem at hun gør utrolig meget, og når vi siger "nej" gør hun bare højere af os. Som om hun skal have det sidste ord hvis i forstår..

Det er specielt slemt når hun retter opmærksomheden imod vores kat. Der gør hun konstant af ham, og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere.

Er der nogen der har et godt råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVordan får jeg min hund til at stoppe med at gø?!
  • #2   30. nov 2011 Vores husky gjorde det samme da han var hvalp.

    Han virkede bare så provokerende, fordi som du selv siger, det virker som om han vil have det sidste ord.

    vi prøvede også den vand forstøver, men så bed han bare efter den.

    det der virkede for os (ved jo ikke om det virker for dig), men hvis han gøede og blev ved selvom vi sagde nej, så tog vi ham og satte ham ind i soveværelset, lige så snart han var stillede lukkede vi ham ud igen og roste ham. Ja det virkede rigtig godt for os, for han stoppede med det til sidst. fordi han jo gør for at få opmærksomhed.


  • #3   30. nov 2011 Ja for min hvalp ser også mere vandforstøveren som legetøj end som en "straf"

    Jeg synes det lyder som et rigtig godt forslag, og det vil jeg helt sikkert prøve af.

    Mange tak for svaret smiley


  • #4   30. nov 2011 det var så lidt :-), vi må jo hjælpe hinanden..

  • #5   30. nov 2011 Du læser Jan Fennels bøger og bruger fremgangsmåden der.

  • #6   30. nov 2011 Det er da ikke stakkels hund. det gider jeg da ikke finde mig i du siger. det er da noget mærkeligt noget.

    fordi han lige blive sat ind i et par sekunder, så mishandler jeg ham da ikke !!!


  • #7   30. nov 2011 Du skal da ikke sige det er synd for min hund. du kender intet til siuationen.
    når en hund gør af dig, fordi vil have magten, så lukker vi ham ikke ind i et rum for bare at sige vuf vuf.

    vi prøvede rigtig mange ting og vi går også til hundetræning.

    det var det der virkede for os.
    Er det så også synd når man træner alene hjemmetræning, at lukke døren for at vise man kommer igen?


  • #8   30. nov 2011 Og det er jo ikke fordi jeg spærre ham inde. Du får det til at lyde som om jeg mishandler min hund. Når du siger jeg spærre ham inde og det er synd for ham.

  • #12   30. nov 2011 Så er det jo heldigt, at jeg har en god og opdraget hund nu :-).
    som er utrolig glad og lydhør ..

    jeg har ikke valgt min hund ud fra udseendet, men fordi jeg er vild med deres sind og fordi vi skal køre slæde med dem.

    jeg har en en utrolig god hund som hverken er blevet behandlet fysisk eller psykisk dårligt.

    at folk så minder det er synd for min hund, jamen det viser bare ikke ikke kender min hund smiley

    jeg har gået til hundetræning med ham siden hvalp, for jeg ikke ekspert i hunde, men taget it ansvar alvorligt.


  • #13   30. nov 2011 Der er jo forskel på hvordan hunde gør det.

    gud hvor kan man bare blive hakket ned her.
    for helt ondt i maven.
    tror bare jeg holder mine ting for mig selv...

    Jeg synes virkelig det er en ubehagelig oplevelse.


  • #14   30. nov 2011 I må have en god dag smiley
    smutter du af denne tråd.


  • #17   30. nov 2011 Det er faktisk en ganske naturlig træningsmetode at lukke hunden væk kortvarigt, hvis den vælger ikke at adlyde lederens kommando.
    Det værste der kan ske for en hund, er at blive fjernet fra flokken, og derfor lærer den hurtigt hvordan den skal opføre sig for at blive i flokken.
    Der er hverken mishandling eller noget som helst. Man udfører handlingen uden et ord, med ret ryg og positivt kropssprog. Ingen skæld ud.


  • #18   30. nov 2011 Vi bruger ogsaa denne metode, De bliver ikke lukket inde i lang tid eller noget som helst, og faar heller ikke skaeld ud.. de bliver bare taget vaek fra flokken lidt.. Hos os virker det rigtig godt..

  • #19   30. nov 2011 Jeg var godt klar over før jeg købte hende at en pomeranian er en meget højlydt vovse.. Men hun er ikke alarmerende.. Dvs. hun gør ikke når der kommer gæster eller når det ringer på døren.

    Det er kun når hun mangler opmærksomhed eller når katten render rundt.

    Men jeg vil stadig prøve metoden med at lukke hende ind i et rum indtil hun tier stille. VI har prøvet at hæve stemmen hvilket kun gør at hun hæver sin gøen endnu mere som i ren provokation hvilket kun fører til at jeg bliver frustreret og det fører ikke til noget godt i det lange løb.

    Jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne være dyrplageri at lukke hunden ind i et rum for en kort stund hvis det er fordi den gør noget den ikke må. Hunde er forskellige og det er altså ikke alle hunde der reagerer på at man hæver stemmen eller bruger vand forstøver (vores gør i hvertfald ikke!) Og som der også er blevet nævnt gør man jo egentlig det samme når man vænner hunden til at være alene hjemme. Hvorfor skulle det så være forkert i en anden sammenhæng? smiley



  • #20   30. nov 2011 Jeg har på ingen måder valgt min hund pga udseende. Jeg er vild med den race og var godt klar over at de kan skabe sig en del. Hvilket jeg også accepterer så længe det ikke bare er ren skab..

    Udover det så skal din hund vide hvem der er leder af "flokken". Hunden ser sine mennesker og de andre dyr der nu måtte være som sin flok, og det er vigtigt at den ved at det er mig der er lederen og ikke den. Så jo på en måde kan man godt sige at hunden prøver at tage magten. Det er de helt små ting der gør at hunden pludselig mener at den er leder af flokken. Så som at du skal gå først ud af døren og den skal vente på dig, OG at den ikke skal stå og gø dig op i ansigtet når du siger nej.

    Og ja, min hvalp ved godt hvad nej betyder. Det har vi indført helt fra starten og hun er generalt også utrolig lydig, men med hendes gøen er hun ikke. Derfor spurgte jeg jer herinde. Ikke fordi jeg ikke har forstand på min race!


  • #22   30. nov 2011 Hmm. Har du nogen argumenter for det du siger? Siden du jo bare skriver at jeg tager fejl, og at du har ret? Jeg har fulgt meget med hos nogle såkaldte "hundehviskere", og det var dem der satte mig ind i alt det jeg sidder og skriver. Og de ting de siger og de metoder de bruger har virket og været korrekt hver gang. En hund er jo ikke bare en hund, men et levende væsen der også kan have sin egen mening om tingene. Og eftersom at en hund er et flokdyr er det vigtigt at den ved at det er dig der er leder af flokken, ellers tager den "magten" og mener at det er den der bestemmer.


    Og hvorfor er det lige at man ikke må bruge udtrykkene magt og provokation? Det er jo lige præcis det det handler om til tider.

    Jeg tror måske det er jer der skal udvide jeres hsorisont lidt og ikke vi andre.


  • #23   30. nov 2011 Horisont*

  • #27   30. nov 2011 Selina Gør også meget, Det vidste jeg godt fra starten..

    Derfor får hun lov til at gø når der bliver banket på døren. Jeg har haft flere kedelige siturationer med indbrud (mens jeg lå og sov) hvor en af dem Selina var skyld i at jeg vågnet op og kunne gøre noget. fordi hun gøede så "voldsomt" da jeg ikke vågnet op med det samme.

    Men det kan blive problematisk når hun er ihaven, der gøer hun også en gang i mellem. Men det er kun af nogle mennesker og når det er mørkt.
    Det hjælper hvis vi ikke reagerer på hendes gøen, når hun er ude. for hvis vi gør tror hun at vi opfordrer hende til at gø mere.
    Det med vandforstøver:

    Sig nej > sprøjt på den > kald hunden til dig > giv godbid. smiley


  • #28   30. nov 2011 Ignorér hunden når den gør.
    Giv den kun opmærksomhed når den er stille,

    Det handler ikke om at den vil have det sidste ord, elelr at den vil bestemme - det handler slet og ret om at den bliver belønnet for at gø ved at den får opmærksomhed for det.

    Evt kan i give hunden godbidder for at være stille i de situationer hvor det er værst - når hunden vænner sig til at være stille, og ligefrem forbinder det med noget "lækkert", så skal den nok klappe i. smiley


  • #32   30. nov 2011 Hmmm.... jeg tænker at man som udgangspunkt ikke vælger at anskaffe sig en alarmhund, hvis man allerede efter 2 uger er træt af at den alarmerer.

  • #34   1. dec 2011 Vi lukker også vores hund ud på toilettet lidt, og så stopper hun med det samme. smiley

  • #35   1. dec 2011 Ignorer, ignorer og endnu engang ignorer. Hvis du lærer hunden at der ikke gives opmærksomhed ved den uønskede adfærd så stopper den. Hilsen Vivi som pt har et dejligt hysterisk gø uhyre smiley

  • #36   1. dec 2011 Vi har prøvet at ignorer vores hund men der sker overhoved ingenting, hun forsætter..

  • #37   2. dec 2011 Fie H:
    Vores bernerhan hvde også den meget dårlige vane som lille at sætte sig foran fjernsynes og gø for opmærksomhed - selvom han lige var aktiveret på alverdens måder smiley Vi lavede det nummer med timeout og det tog ham 3 gange så fangede han den og stoppede ved et simpelt NEJ!!! Så nogen gange virker det altså.
    Men det skal være kortvarig (hvis ikke hunden fortsætter med at gø i det lukkede rum) og ingen ros eller skæld ud, bare åben døren så kan hunden selv vælge om den vil med ind igen.

    Alt det med at gå ud først og spise først er slet ikke nødvendigt her hjemme, men en kommando skal adlydes ellers er der konsekvenser (selvfølgelig vigtige kommandoer - ikke nødvendigvis et dæk eller sit, men bliv, nej og STOP)

    Jeg synes personlig det er 100 gange mere synd at sprøjte vand i hovedet af hunden!

    Metoden med adskillelse fra "flokken" er noget hundene kan forholde sig til og ikke lige pludselig noget der kommer ud af den blå luft lige i hovedet på dem!! Efter 1-2 gange begynder de at sætte tingene sammen og husker MEGET bedre det de selv er kommet frem til end det vi pådutter dem.

    Dette er bare min erfaring og mening!

    Maj-Britt *DKK snob*: er du ikke venlig at skrive hvor du har dit citat fra?


  • #38   3. dec 2011 Ina Elsborg P: citatet kommer fra "Dominans og lederskab - fakta eller overtro? af Barry Eaton, der opsamler flere forskellige studier og skriver på en let forståelig måde om de myter der er omkring lederskab.

  • #40   6. dec 2011 FIE
    Giv op, herinde er hunde børn, de er ikke mere hunde/flokdyr,



  • #41   3. jan 2012 jeg har også en poms som godt kan finde på at gø smiley specielt når de andre hunde i ejendommen går på trappen smiley og vi har prøvet MANGE ting! føst lærte vi ham hvad NEJ betyder og sagde det, men han var ligeglad, så sagde vi SHHH også kom vandforstøveren frem. intet hjalp. men synes nu hvor han er blevet ældre at dte hjælper smiley nu siger jeg bare NEJ eller SHH, og kigger på ham. og han ved godt at han ikk skal gø, så han kommer hen til mig. nogle gange før jeg når at sige noget til ham og han gør, kommer han selv hen og ved godt han har gjort noget skidt. vi prøvede også før at aflede hans opmærksomhed når han gøede og når han så stoppede belønnede vi ham. men det fungerede slet ikke.

  • #42   18. sep 2012 Hej(:
    min tøs gøede også meget ti at strte med hun er halv jack russel terrier
    og halvt pomarinei hende starede jeg med at ignorere det hjælp men ikke helt .. så begynde jeg at sende hende i kurven den står i sove værelset med åben dør så hun kunne høre og se os men hun ikke var en del at hygge blev ved med at sende hende tilbage selv om hun kom ind, indtil at jeg kalde og mente hun havde været alene længe nok.. vil ikke andbefale at lukke hunden inde da de ikke bliver holdt uden for på samme måde,
    håbet det kan hjælpe jer lidt på vej (:


Kommentér på:
HVordan får jeg min hund til at stoppe med at gø?!

Annonce