{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Klikker træning {{forumTopicSubject}}

Nu troede jeg lige at jeg var smart og søge ind i en gruppe herinde omkring klikker træning, hvorefter jeg ser at gruppens adm er slettet og man ikke har haft nye indlæg siden 2008.

Til dem af jer som bruger klikker i jeres træning, hvor ofte kan I udvide med en ny øvelse? Bare sådan ca - jeg ved godt at nogle hunde er meget kvikkere end andre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikker træning
  • #1   18. dec 2011 Med min hardcore tøs på 12 kan jeg klikke flere nye ting i samme moment. Hun kombinere lynhurtigt øvelserne og skiller det fint ad senere.

    Med de andre to skal jeg være mere forsigtig. Men det kommer jo an på om det er Crossover dogs (som mine) eller rent klikker?


  • #2   18. dec 2011 Med crossover, mener du at kombinere både verbale kommandoer og klikker træning?

    Vores hund kan de mest alm kommandoer, men jeg vil gerne sætte en dimension mere på vores træning.
    Og jeg er ikke altid god nok/ hurtig nok til at belønne når jeg roder rundt med godbidder, så det virker nemmere med klikkeren. Mere tilgængeligt


  • #3   19. dec 2011 Når du bruger klikker i din træning bliver klikker opfattet som en adfærds markør ( = ligesom "at tage et billed" )
    Den tid som så kommer til at ligge mellem klik og belønning bliver omdannet til en slags "tidsbro" dvs når du først HAR klikket er det ok der går tid mellem klik og belønning.
    Det er stadigvæk klikket som indikere hvilken adfærd du belønner.

    Når dette er sagt så kan du sagtnes træne flere adfærd samtidig, bare IKKE i samme trænings pas.
    Dvs har du valgt at nu vil du træne plads, så er det plads du træner og KUN det du klikker og belønner.

    MEN vælger du 2-3 timer senere at lave et nyt trænings pas, kan du godt gå i gang med en ny øvelse.

    1 trænings pas kan f.eks bestå af 20 godbidder.
    1pas 4 klik med godbidder 5 klik = legetøj ( = hunden får en mental pause så den lige kan synke det i lige har trænet de sidste 4 klik )
    2 pas 5 klik med godbidder 6 klik = legetøj / en ny pause til hunden
    3 pas 4 klik med godbidder 5 klik legetøj.

    DU SKAL kun sætte flere end 3 pas ind hvis hunden IKKE laver fejl.
    Du skal helst have en indlæringssucces på 80% dvs 4 ud af 5 forsøg skal være rigtige.
    Hvis hunden laver flere fejl har den ikke forstået det i træner.

    Hvis dette trænings pas f.eks laves om formiddagen med sit, kan du gå videre om eftermiddagen med plads, og om aften med dæk.

    Det der er vigtigt at huske på er at hunden selv skal deltage aktivt i klikker træning da alt hjælp er pillet ud.
    Lyd og håndsignaler, lokning med godbidder bruger man ikke med mindre man absolut ikke kan få adfærden frem uden hjælp.

    Hvis du skal træne konkurrencer mv skal håndsignaler pilles ud hurtigts muligt da de ikke må bruges i konkurrencer.

    Du kan evt tilmelde dig det gratis e.mail kursus hos canis.dk de har en rigtig god forklaring til klikker og de kommer med en masse øvelser du kan øve dig på undervejs.

    ( PS: er lige blevet færdig uddannet som klikertræner netop hos Canis.dk / Holbæk afdeling. )


Kommentér på:
Klikker træning

Annonce