En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Limfjorden skænk jysk 1.000 kr.
  • Opsætning af 4 loftslamper 400 kr.
  • Opsætning af loftslamper 1.600 kr.
  • Udskiftning af induktion kogeplade 3 faset. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slip
  • #2   21. jan 2012 Godbidder dur slet ikke, har ingen interesse når først der er drift i systemet.

• #3   21. jan 2012 Jeg ville også bytte med noget andet, og så naturligvis sørge for at hvis jeg holder fast i det hunden skal slippe at jeg så ikke hiver eller rusker i det, men er helt afslappet.

Min første tæve slap automatisk hvis man lige så stille og blidt holdt hende for øjnene, men det virker ikke på alle. smiley

• #4   21. jan 2012 Jeg har indlært det med en godbid i hånden, så simpelthen byttet og så når hun gjorde det hver gang, så satte vi signal på...

Om det er den rette måde ved jeg ik - jeg ska som sådan ik bruge det til noget, andet end at det er meget rart i dagligdagen når vi fx kaster bold eller leger trækkelege.. :O)

• #5   21. jan 2012 jeg har prøvet byttelegen med 2 bolde, og må også her konstatere det er no go. har ikke prøvet at dække øjenen smiley det skal forsøges. nu er det jo en kommando der skal være ultimativ og kunne bruges i alle situationer og afstande. ved den kan indlæres med straf!!, med hvordan med positiv indlæring former ?

• #6   21. jan 2012 Vi lærte til hundetræning, at have to stykker legetøj som var lige betydningsfulde for hunden, evt. to ens. Vi skulle holde den ene på ryggen og lege med den anden. Så sku vi tage den anden fra ryggen frem, og bevæge den, hvor vi samtidig holdt den vi legede med helt stille så hunden følte den anden, der før var på ryggen var mere spændende. Når hunden så slap skulle vi sige kommandoen "slip", så byttede vi rundt og blev ved. Han er ret god til det nu smiley

• #7   21. jan 2012 Maja, det 2 bolde/legetøj er prøvet i timevis og i ca. 10 md. må konstater hun ikke fatter ide'en smiley
    Med hensyn til godbidder er det det samme, selv de bedste er hende ligegyldige.

• #8   21. jan 2012 Laver du den ene helt "død", det er det vi gør til træningen, derfor er der ingen ide i at fortsætte legen med den, og når hunden så slipper, kommer ordet så på, men ikke før den gør det af sig selv.
    Ellers har jeg ingen ide, jeg har en chihuahua, og har ellers hørt de ikke er de klogeste, men han fatter det alligevel smiley for han kobler jo ordet slip med det at han slipper en genstand.

• #9   21. jan 2012 Ja jeg prøver at lave den ene "død" og sige komandoen i lige det split sekund ! syntes ikke jeg har held med det smiley vil lige tilføje at på bideærme går det lidt bedre, men jeg tror kun det er fordi der er figurant "respekt" apporten er helt håbløs......den er åbentbart blevet for sjov

• #10   21. jan 2012 Tal med Brian smiley

• #11   21. jan 2012 Tak martine smiley det tror jeg også *smiler*

• #13   21. jan 2012 @Team Glarbo ja, straf virker som jeg skrev tidligere smiley (og bliver også nok vejen frem)
    Ville jo hører om lidt positive trænings metoder smiley derfor dette indlæg.

• #14   21. jan 2012 @ulla baglæns indlæring med slip ??? det kræver jo at den bider først, så forstår ikke hvad du mener ?

• #15   21. jan 2012 @glarbo, nej hun slipper kun når hun ved hun kan få andet bytte dvs. er sikker på at kunne "nakke" den anden bold

Og ja, egentlig er det et positivt problem smiley derfor kunne jeg jo godt tænke mig at løse det på en positiv måde...

• #17   21. jan 2012 Kaya hun kan slippe på "tak" jeg lærte hende det bare ved at hun selv kom med noget i munden fx legetøj, så vil hun lege trække leg, så lader jeg vær med at trække men bare holde og sige tak, mens jeg kiggede hende i øjnene, så slap hun på et tidspunkt, og så blev hun rost til skyerne, det gjorde jeg bare hver gang, og nu ved hun at siger jeg tak så slipper hun. også selvom jeg ikke holder i det. men hvis hun fx løber med en sok eller noget andet og jeg siger tak, så slipper hun, hvis hun er heldig får hun en godbid smiley

• #18   22. jan 2012 Natasja - hvordan ville du indlære en slipkommando i den givne situation?

Ikke nogen løftet pegefinger herfra, blot nysgerrighed :O)

• #19   22. jan 2012 I den situation TS beskriver.. Altså hvor kommandoen ikke er indlært fra helt lille hvalp..

• #20   22. jan 2012 Hun ved at der venter noget endnu sjovere, hvis hun slipper. Ok, hun kan ikke slippe alt på kommando endnu smiley Legetøj, ærmer og lignende når vi træner drift, det går fint. Også nogle godbidder. Men meget lækre godbidder kan hun ikke hente og aflevere endnu =)

• #21   22. jan 2012 Natasja - beklager, jeg læste det som om at du ikke vidste hvordan man skulle gøre hvis der skulle bruges bløde metoder smiley

• #22   22. jan 2012 Nej nej, jeg forstod det som om at de bløde metoder du bruger, de virker ikke på en hund, der ikke har indlært det fra lille hvalp... Men troede så at du vidste hvordan man så skulle indlære det smiley

Giver det mening? Ordene er ikke i min magt her til aften ;O)

• #23   22. jan 2012 Ja, tror vi kommer ind til kernen af problemet nu.
    Høj driftige hunde........straf eller belønning??
    skulle nok have indlært slip en hel del tidligere smiley men har lidt dårlige erfaringer med dette smiley så med hende her, har jeg valgt af hun først skulle lære at bide rigtigt før slip.

Nå men om alting er så, har jeg vist kun straf tilbage i værktøj's kassen.
    Jeg vil starte med kvæler kæde som i Glarbo's metode smiley om jeg så skal videre i et dressurhalsbånd, eller jeg skal stikke hende et par på kassen må tiden vise smiley

I skal have mange tak for råd samt selve debatten, også selvom jeg ikke lige fandt de positive vise sten *griner*

• #24   22. jan 2012 @trust nu er det en "rigtig" dobermann vi taler om. på bide ærme kører hun ikke kun i byttedrift, derfor har hun nemmere ved at slippe ærmet. Hun vil da allerhelst æde fig. men det går jo ikke smiley så snart hun har sluppet er hun enten i bevogting eller angrep.

Jeg kan ikke belønne hende med det hun allerhelst vil aka, æde fig.

• #25   22. jan 2012 Hmmm...nu sidder jeg lidt om "nej"-øvelser, som jo indlærer selvkontrol kan have en indirekte positiv indlflydelse på anden træning som f.eks. en "slip" kommando til en hund, der kører så højt den er udenfor pædagogisk rækkevidde?

• #26   22. jan 2012 Christian... prøv at spørge folkene i din hundeklub... måske et par af dem har lidt redskaber du kan bruge:-)
    En god plan er at lære hunden at slippe før du lærer den at bide... det gør jeg med mine hunde.... og det har da virket ret godt indtil nu... så slipper du for de dumme kampe... men det kan du jo ikke rigtig bruge her i bagklogskabens krystal klare lys.... Hvis hun vil æde figuranten, så har man vist kørt mand på hende... den detalje kan du have "gavn" af længe...

• #27   22. jan 2012 Nej der er faktisk ikke kørt mand på hende, det er "bare" naturligt for hende. ikke fordi jeg egentig syntes der er noget galt i at "kører mand"
    Jeg skrev indlæget fordi jeg gerne ville bruge positive værktøjer og dem var dem jeg efterlyste.

ja, går i klubben smiley og tager kampen med hende, hvilket jeg heller ikke har noget imod, syntes ikke den er træls hvis det giver resultat.

• #28   22. jan 2012 Christian - Træner du i PH nu ?

For ellers så kig forbi lørdag - er sikker på at Brian kan hjælpe dig med dit problem smiley

• #29   23. jan 2012 Jeg synes det er rigtig fint at bruge positive værktøjer... jeg synes bare det er nemmere at tale med folk om det i stedet for at søge herinde hvor man ikke aner hvordan folk er til deres træning. Du har masser af rigtig gode folk omkring dig... Martine og brian feks... og en del andre i skovbo... om det er PH eller chæferhundeklubben er jo fuldstændig ligemeget for der er mange dygtige folk... dog må schæferhundeklubben nok siges at være meget dygtige til bid og derved slip, så derfor ville jeg nok søge hjælp til den del der.

Kommentér på:
Slip

Annonce