559 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Slip Slip
Hvordan har I lært jeres hunde at slippe ting den har i munden? Gælder både pinde, efterladt mad og hvad der nu ellers kan findes af gode sager på en gåtur..
Jeg har prøvet det med Silje at jeg har to bolde. Men når hun har den ene er hun ligeglad med den anden, og så kommer jeg ikke rigtig videre, så synes jeg har brug for nogle gode råd og fif til at lære hende det, da der jo kan blive alvorligt brug for det en dag.
Tak.
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.368
Som du selv er inde på, så kan man jo få brug for det; for sidder hun en dag med kølervæsken så ved man at det virker
Det tager tid at indlære, for hunden skal jo lige fange fidusen og måske også lige have tillid til, at guffen kommer HVER gang
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.108
Men når hun skal lade den være har vi bare brug "nej" som jo er en af de mest basale kommandoer
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.619
Jeg suger alt det i skriver til mig som en svamp. Må igang med noget træning.
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 997
Chicco havde fanget en fugl og ville på ingen måder slippe, hver gang jeg nærmede mig, løb han. Efter en del forsøg og afledninger som intet førte med sig, tog jeg min vandflaske og sprøjtede vand på ham, mens jeg højt og kontant råbte "spyt ud", hvorefter han slap fuglen. Siden dengang spytter han alt ud når jeg giver ham kommandoen "spyt ud".
De andre siger jeg også spyt ud til og når de gør det roses de, det er denne måde de andre har lært det på.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.909
Men for mig har det altid været vigtigt at når jeg siger slip eller nej ved de forbudte ting, som kage eller lort, så skal han slippe med det samme, for det skal han ikke have fat i.
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 173
jun 2011
Den må jeg lige have en forklaring på.
jun 2011
Slip