559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Slip Slip

Hvordan har I lært jeres hunde at slippe ting den har i munden? Gælder både pinde, efterladt mad og hvad der nu ellers kan findes af gode sager på en gåtur..

Jeg har prøvet det med Silje at jeg har to bolde. Men når hun har den ene er hun ligeglad med den anden, og så kommer jeg ikke rigtig videre, så synes jeg har brug for nogle gode råd og fif til at lære hende det, da der jo kan blive alvorligt brug for det en dag.

Tak. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slip
  • #1   9. sep 2012 VI har lavet byttehandler - fx. Ollie har et legetøj i munden, og det vil vi af en eller anden grund gerne have fra hende; så har vi givet en stor og lækker håndfuld guf så legetøjet bliver sluppet med det samme, og mens hun spiser guf fjerner vi legetøjet.. Så idéen er at hun ved at 'slip' = JACKPOT i guf!
    Som du selv er inde på, så kan man jo få brug for det; for sidder hun en dag med kølervæsken så ved man at det virker smiley

Det tager tid at indlære, for hunden skal jo lige fange fidusen og måske også lige have tillid til, at guffen kommer HVER gang smiley

• #2   9. sep 2012 Vi har også lavet byttehandler, samtidig med kommandoen "slip" eller "læg den" (selvfølgelig indøvet hver for sig)
    Men når hun skal lade den være har vi bare brug "nej" som jo er en af de mest basale kommandoer smiley Og den virker super fint til at hun skal lade tingene være..

• #3   9. sep 2012 Jeg bruger også nej til når Silje skal lade noget være.. Men er det en halv sandwich der ligger foran hende, ja så hjælper det dog ikke..

Jeg suger alt det i skriver til mig som en svamp. Må igang med noget træning.

• #4   9. sep 2012 Det er på ingen måder den rigtig måde at lære det på, men du spørger og jeg svarer ærligt.
    Chicco havde fanget en fugl og ville på ingen måder slippe, hver gang jeg nærmede mig, løb han. Efter en del forsøg og afledninger som intet førte med sig, tog jeg min vandflaske og sprøjtede vand på ham, mens jeg højt og kontant råbte "spyt ud", hvorefter han slap fuglen. Siden dengang spytter han alt ud når jeg giver ham kommandoen "spyt ud".
    De andre siger jeg også spyt ud til og når de gør det roses de, det er denne måde de andre har lært det på.

• #5   9. sep 2012 Alt hvad Thomsen får fat på, på en gåtur, er bare et nej eller slip. Men her virker slip kun når det er forbudte ting, og ikke legetøj. Legetøj ved han er hans og det vil han ikke af med bare fordi vi siger slip eller leger bytte-købmand, han er ikke helt dum og ved udmærket hvad forskellen er smiley

Men for mig har det altid været vigtigt at når jeg siger slip eller nej ved de forbudte ting, som kage eller lort, så skal han slippe med det samme, for det skal han ikke have fat i.

• #6   9. sep 2012 Jeg lærte min buller det ved at hvis han fandt noget , så stoppede vi, og jeg sagde slip og tog det og lagde det, så fandt han ud af vi ikk gik videre før han slap det, hvis det er mad skynder han sig at sluge det , bandit smiley

• #9   9. sep 2012 Ulla M

Den må jeg lige have en forklaring på. smiley

• #11   9. sep 2012 Spændende. Jeg må prøve mig lidt frem og se hvad der fungere bedste for os. smiley

Kommentér på:
Slip

Annonce