{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

aktivering alene hjemme... {{forumTopicSubject}}

Godaften..
Er der nogle der kan komme med nogle gode råd til hvordan vi aktivere vores schæfer tæve på 5 måneder inden hun skal være alene hjemme??
Jeg går altid med hende inden jeg kører på arbejde, og så har hun en bold med godbidder i som hun får, men hun kan godt finde på a splitte nogle vådservietter a, ellers laver hun ikke noget, og har trænet alene hjemme træning...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aktivering alene hjemme...
  • #1   12. mar 2012 Spred hendes morgenmad ud på græsset først, og lad hende finde maden derude ved at gå og snuse. Bagefter går du turen med hende så hun kan få pruttet af, inden du tager afsted. smiley

• #2   12. mar 2012 Vil hun så blive så træt a hun bare sover??

• #4   12. mar 2012 Jeg går ikke med mine lige før jeg skal afsted, men det kan selvfølgelig være nødvendigt for dig, hvis hun ellers ikke kan holde sig. Jeg går med det samme, jeg står op om morgenen og derefter er der hyggetid herhjemme. Vi har mindst halvanden time sammen før jeg går fra dem. I den tid spiser de, nogle gange som mor til puttehunden foreslår. Efterhånden vil de bare sove, når de har været ude, men da de var mindre, arrangerede jeg finde-opgaver for dem i det tidsrum. Pølsestykker, der er gemt rundt omkring i huset, som de skal snuse sig frem til eller f.eks. under plastickrus el.lign. med bunden i vejret, som de så skal finde ud af at vende. Jeg bruger også sommetider færdigkøbte aktivitetsspil

• #5   12. mar 2012 De har forresten ikke aktivitetssager, når de er alene. Dels af frygt for, de skal ffå et eller andet galt i halsen, dels fordi jeg i sin tid lod mig fortælle, at det er meningen, de skal sove, mens jeg er væk, så der er ro på og de derfor ikke skal vænnes til, at der skal ske alt muligt

• #6   12. mar 2012 Vi må prøve oz frem og se hva der bedst virker for Demi... Tak for jeres svar...

• #7   12. mar 2012 Jeg har lidt den holdning, at man skal lære sin hund at slappe af og sove når den er alene hjemme. Derfor har jeg aldrig praktiseret at ligge en masse masse aktiverings ting/spise mm når de har været alene.
    Det gjorde jeg heller ikke med min tidligere hund og de har aldrig haft problemer med at være alene.

Jeg har dog sørget for hunden har været ude at gå og blevet lidt mental aktiveret inden jeg tager afsted, men ikke overdrevet, så de har været oppe at "køre".

Det har virket for os, men der er jo forskel på hunde ;o)

• #9   13. mar 2012 Vi går tur med vores hund og så når vi kommer hjem putter vi hans morgenmad i hans aktiveringslegetøj ( det sådan 3 bolde der sidder sammen ) svært at forklare, og den ligger vi så på gulvet og han smutter hurtigt op i sin kurv og venter på at vi siger Farvel og går. Og så snart vi har lukket døren så går han glad i gang med at spise morgenmad, og bagefter ligger han sig i sin kurv og sover/kigger ud af vinduet til vi kommer hjem.

Kommentér på:
aktivering alene hjemme...

Annonce