{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.412 visninger | Oprettet:

Træning Dogue de bordeaux {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Nu har jeg hørt mig omkring forskellige steder, men får mange forskellige meninger.

Bodil er nu omkring 10mdr. og jeg vil gerne have hende med ud på mine løbeture.

Jeg har fået at vide nogle steder at det ville være okay, mens andre siger, at det må jeg bestemt ikke, da hun ikke kan holde til det.

Så mit spørgsmål er:
hvor meget motion en dogue de bordeaux egentlig må få?

Jeg håber der kommer nogle gode svar, og på forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning Dogue de bordeaux
  • #1   21. apr 2012 Hej Camilla,

Det er meget individuelt fra hund til hund.
    Alt efter hvordan hun er bygget og hvordan hun har vokset.
    Som hovedregel vil jeg sige at du godt kan løbe med hende men kun en kort tur på højest et par kilometer og i roligt tempo, da dette ikke vil være anderledes end en go gåtur eller en tossetur på stranden og fordelen ved løbeturen er at den foregår i snor og i jævnt tempo, hvor løs hundeleg eller gåtur i flex involverer mange eksplosive udbrud, som kan forårsage megen mere skade...
    Jeg har selv løbet med mine og den sidste begyndte jeg med da hun var 7 mdr. men hun er også en lille lort og hun splittede alt ad indenfor, så enten et hærget hus eller en træt hund, jeg valgte træt hund og hun var med på lunteture på 1-2 km. Hun fik A hofter og 0 på albuer, så hun har ihvertfald ikke taget skade, men det kommer selvfølgelig an på din hund.. Min hvalp nu på 5 mdr. vil aldrig komme med på en løbetur, hun er alt for massiv og løs, så hun må vente min. et år... Spørg evt. din opdrætter smiley

Et spørgsmål med mange svar smiley

Mange hilsner
    Jannie

• #2   21. apr 2012 Bodil vejer lidt over 40kg. men er ikke specielt bred. Hun er ca. 55cm fra pote til skulder og omkring 60cm. fra nakken og til hale start smiley
    Jeg er selvfølgelig bange for, at hun får for lidt motion, men vil heller ikke have, at hun får vrøvl med hofterne osv. (hun får de normale gå ture sammen med Bibi min engelske bulldog, og når jeg lige skal op til købmanden osv.)
    Det er nu rart at høre fra en der også har en dogue.
    Hvornår plejer de sådan ca. at være færdigudviklet? Og hvad fordre du med, da jeg også har hørt mange meninger om det.

Kommentér på:
Træning Dogue de bordeaux

Annonce