{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Første Rally konkurrence {{forumTopicSubject}}

Så drager Tego og jeg mod vores første Rally konkurrence i morgen.
Vi har kun trænet siden nytår, men han er rimelig god til det.
Dog har vi lidt problemer med dæk, når græsset er vådt. Han har næsten ingen hår på maven... smiley

Jeg håber på min. 70 point, men vil være tilfreds med 60 smiley
Hvordan gik det Jer andre, da I var afsted første gang?
Og nogle, som har nogle fif til at lære ham at blive i dæk på vådt græs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første Rally konkurrence
  • #1   27. apr 2012 I modsætning til når jeg er til konkurrence i lydighed, så er jeg faktisk ikke nervøs når jeg er afsted til rally - heller ikke første gang.

    IFt. dæk i græs, så træn den, når græsset er vådt. Hav nogle ekstra gode godbidder, som du i en periode kun bruger til dæk i vådt græs. Og gentag aldrig mere end 3-4 gange.


  • #2   27. apr 2012 Jeg er faktisk heller ikke nervøs, er jeg ellers i agility, selvom jeg snart har været afsted mange gang smiley

    Hmm det er også det jeg gør. Han lægger sig ned, når jeg så retter mig op, for at gå rundt om ham ex. så rejser han sig lige ca. 5 cm, så han nærmest sidder/ligger.
    Er spændt på, hvor meget jeg bliver fratrukket for det smiley


  • #3   27. apr 2012 Skidt med det - det er bare et spørgsmål om mere træning smiley
    Det koster 10 point hvis hunden rejser sig - du mister øvelsen. Hvis du tager øvelsen om, og det lykkes, koster det kun 3 point.


  • #5   27. apr 2012 Trine:
    Godt spørgsmål. For tror heller ikke det lykkedes 2. gang. Men hvis ikke det koster mig noget, så er det jo bare om at forsøge. Men hvis nu jeg mister yderligere 10 point, så er det måske bedre ikke at forsøge igen smiley


  • #6   27. apr 2012 Det er 10 point. En øvelse koster 10 point og man kan ikke miste mere end det - medmindre selvfølgelig at hunden skrider og man bliver disket. Men ellers koster en øvelse maks. 10 point.

  • #7   27. apr 2012 Ahh så er det jo bare om at forsøge at lave den igen.
    Vi er begynder, så vi er i snor, så ingen risiko for, at han skrider smiley

    Vender man så om, går et par skridt tilbage og prøver igen?


  • #9   27. apr 2012 Du siger bare til dommeren: den tager jeg lige igen, og så starter du øvelsen forfra. Du må gerne lige tage et par skridt tilbage inden du prøver igen.

  • #10   27. apr 2012 S.R.
    Mange tak. Det var en stor hjælp. Der er ikke så mange i min klub som har været ude til konkurrencer, så der har ikke så meget hjælp at hente der smiley


  • #11   27. apr 2012 Bare tænk på at tage det stille og roligt - hellere en langsom bane, som er mere korrekt end en hurtig og sjusket bane smiley

  • #12   27. apr 2012 Lige præcis.
    Det er jeg vant til at køre efter i agility. Der er vi ikke så hurtige, men tilgengæld næsten altid fejlfrie smiley (med den anden hund)
    Men bedømmer de ikke også meget på kontakten mellem fører og hund i begynderklassen?


  • #13   27. apr 2012 Uha første gang jeg var til Rally prøve fik jeg IB da JEG gik forkert på banen... :/// jeg var så nervøs og sikkert derfor.Jeg fik så de næste 3 i rap og er RBM,men da jeg så skulle op i øvet gik det ikke så godt:Jeg syntes ikke jeg havde så godt styr på Harley uden snor så den ventede jeg lidt med. Nu er vi så lidt mere over i LP program og var 1 1/2 p. fra en første premie i LP1 sidst. Men nu tar vi en LP1 igen imorgen og jeg VIL bare have den.. :)))) Jeg er dog mega nervøs,er skide dårlig til at gå op til prøver.. :))

    Knæk og bræk imorgen.. smiley


  • #15   27. apr 2012 Mange tak.
    Efter at have konkurreret i agility er jeg ikke så bange for at glemme banen. Men det kan jo ske alligevel smiley
    Vi ser, hvordan det går...
    Tak for alle svarende.


  • #16   27. apr 2012 Du behøber ikke sige til dommeren at du tager øvelsen om. (Det kan dommeren sagtens selv se, så hvis du gør det skal det kun være for din egen skyld).

    og hvordan du gør det afhænger af, hvad der passer dig bedst.

    Du kan vælge at gå tilbage og tage opmarchen med eller du kan vælge at stille dig ved siden af hunden og dække den af igen - husk du gerne må hjælpe fx ved at trække din egen hånd helt ned i græsset. Du må dog ikke "presse" hunden ned, men gerne "lokke".

    Hvis det sulle være dæk fra gang bliver du dog nok nød til at tage opmarchen med igen - for dækker hunden fra sit er det en forkert øvelse og minus 10.

    Når dommeren kan se, at du forsøger at tage øvelsen om, fjernes de fratræk du allerede har fået på øvelsen, og der markeres for minus 3 point for gentagen øvelse. Hvis heller ikke øvelsen lykkes 2. gang fjernes de 3 point igen og der trækkes 10 point for ikke gennemført øvelse.

    Held og lykke i morgen.


  • #17   27. apr 2012 Miriam:
    Mange tak! Det kan jeg helt sikker bruge til noget.
    Så tager jeg dæk øvelsen om, hvis han rejser sig de 5 cm. Og lykkes det ikke 2. gang, må jeg tage min -10 point smiley
    Du er ikke tilfældigvis dommer vel? smiley


  • #18   27. apr 2012 HVis du er i tvivl om noget, så spørg på selve dagen. Der er helt sikkert mange folk der både kan og vil hjælpe dig med dine spørgsmål! Folk er SÅ søde til at hjælpe og give gode råd smiley

  • #19   27. apr 2012 Det er jeg ikke i tvivl om, jeg har allerede her fået rigtig mange gode ting.
    Det er jeg rigtig glad for. Mange tak!


  • #20   27. apr 2012 Første gang jeg var til rallykonkurrence nåede jeg slet ikke at være nervøs.... For der var rally som en del af af et DGI landsstævne, hvor jeg skulle løbe agility, og vi blev spurgt om vi ikke også ville stille op i det...

    Det sagde vi ja til og min lille superhund hun ku' jo bare det gylle og nappede banen med 99 point *woop* så sej var hun....

    Rally er så sjovt og hyggeligt - så der behøver man slet ikke være nervøs smiley


  • #23   27. apr 2012 I agility sørger de ihvertfald for, at der er andre hunde imellem...
    Jamen jeg glæder mig helt til i morgen...

    Meen jeg kan nok ikke leve op til Jeres høje point.
    Jeg går efter min. 70, men er tilfreds med 60, da jeg ved, han ikke vil dække i vådt græs. Og hvis der så er 3 øvelser med dæk, så ryger vi hurtigt langt ned smiley


  • #25   27. apr 2012 Held og lykke i morgen - det er smadder skægt!

    Jeg har været afsted med min mellemste tæve een gang. Hun fik 100 point og vandt klassen, foran en masse beagler! Spørg mig lige, om jeg kunne flyve den dag smiley Jeg er blevet bidt af det, og det skal du nok også blive, uanset resultatet smiley


  • #26   28. apr 2012 Det gik ganske fint i dag, vi fik 97 point på trods af, at det regnede en del... Så jeg er fuldt ud tilfreds.
    Tak for Jeres råd!


  • #27   28. apr 2012 Wauv 97 point, det er da skide flot!! Der kan du se, I er da et godt makkerpar smiley

  • #29   29. apr 2012 Det fanme sejt gået stort tillykke med det.. :))

Kommentér på:
Første Rally konkurrence

Annonce