{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Teori omkring konkurrencer / udstilling {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er jo altså HELT ny i det hersens udstillings-halløj, men har meldt Filuca til hendes første udstilling d. 18. maj - altså lige om lidt ")
Vi har gået og går stadig til ringtræning og det hjælper på hendes gang m.m.

MEN er der en herinde der kunne tænke sig at skrive en smøre om, hvordan en konkurrence forløber -altså jeg savner en slavisk gennemgang af hvad man gør.

Hvordan starter man, i hvilken rækkefølge gør man hvad, hvordan ved man hvornår man skal gå ud eller blive i ringen??? HJÆLP =)

Jeg kan desværre ikke spørge min opdrætter da jeg har importeret min tæve fra Ungarn - hvilket må jeg nu indrømme er lidt et minus i den her situation, da det ville være skønt at have en der kunne hjælpe og støtte en de første par gange....

Håber der er nogen der har tid og lyst til at forklare mig det på en pædagogisk måde...

På forhånd tak


Kommentarer på:  Teori omkring konkurrencer / udstilling
  • #2   2. maj 2012 Det er klart bedst at tage ud og lure på en udstilling, men vil da gerne fortælle lidt.

    Nu ved jeg ikke hvilken klasse din hund er tilmeldt, men here goes..

    Man får et nr inden udstillingen og når man bliver kaldt i ringen står man i den rækkefølge som nr viser, der stiller du din hund op og dommeren går igennem rækken og kigger, så vil i blive bedt om alle at løbe en omgang eller 2, hvorefter i i rækkefølge skal på trimmebordet og få bedømt hunden, når din hund er færdig på bordet bliver i bedt om enten at løbe en trekant eller frem og tilbage hvorefter du stiller hunden op foran dommeren så h*n kan se på den imens kritikken bliver skrevet, så vil du få bedømmelsen og elt efter hvad du får skal i så evt ind og kæmpe om at vinde klassen dvs får din hund særdeles lovende (hvalpeklasse) eller Excellent (alle klasser over hvalp) så kan i stadig vinde klassen, der stiller man igen op på række og så kigger dommen igen på hundene og nogen gange skal de løbe en omgang mere, hvorefter h*n vælger de 4 bedste ud og placere. vinder man der skal man så videre igen senere på dagen enten om BIR hvalp hvis det er hvalpe klasse, eller ind om bedste tæve hvis det er junior klasse hun er i, men den sidste er kun hvis din hund udover excellent også har fået ck.


  • #3   2. maj 2012 Tak Nadja, så slap jeg for at skrive det:-)

  • #4   2. maj 2012 Kig her

    Www.frederiksen.bz/udstillinger


  • #5   2. maj 2012 Har skam været ude og lure - men mangler lige at få det sat helt på plads i bolden ")

    1000 tak for beskrivelsen Nadia og 1000 tak for linket Corgitossen - lige det jeg manglede.... og ellers er dommere, ringpersonale og konkurrenter jo også kun mennesker - så satser på de kan leve med jeg fjumrer lidt og evt. spørger om råd, man kommer langt med et smil =)


  • #6   2. maj 2012 Annika bare rolig de fleste er rigtige søde og hjælpsomme, min første udstilling med Bazil kom jeg til at vende ham den forkerte vej på bordet, men det tog dommeren med et smil :-))

  • #8   3. maj 2012 Nu bliver jeg jo også helt i tvivl om hvordan jeg skal vende hunden ??? OMG bare vi ikke er de første i vores runde ")

  • #9   3. maj 2012 En god fodnote, din venstre skulder skal være mod dommeren(den arm det også er godt at sætte dit nr.) Hunden skal altid være imellem dig og dommeren..

    Man går altid mod uret, når dommeren beder jer om at gå runde, så den vej snuden på hunden skal vende :o)

    Vær opmærksom på at mange dommere beder dig både om en trekant, og lige op og ned... Så du må ikke gå ud fra enten eller :o)

    Hvordan udstiller du:
    Sætter du dig ned (stacker hunden)
    Eller står du foran hunden(free stack)


  • #10   3. maj 2012 Hov, men træn din hund til at kan håndteres i begge hænder..

    Bla en god ting hvis dommer vil samligne to hunde, lige op og ned der skal du skifte hånd den ene vej, så hundene altid går ved siden af hinanden..

    Så der ikke går:
    èn hund, èn handler, én hund, én handler
    Men :
    én handler, én hund, én hund, én handler..


  • #11   3. maj 2012 Kan gætte mig til at det er i bulldogklubben på Bøsøre du skal udstille..
    Hvis du ikke bor så langt derfra, så plejer de at holde ringtræning dernede om torsdagen, så kunne det være en mulighed at komme ned og træne med flere med samme race..
    samtidigt kan du så også få svar på de spørgsmål du har..

    Men ellers så plejer de nu også være flinke nok dem der har franske bulldogs..:-)


Kommentér på:
Teori omkring konkurrencer / udstilling

Annonce