773 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvalpeproblemer, kan I hjælpe mig? Hvalpeproblemer, kan I hjælpe mig?

Hej alle sammen.

jeg har fået mig en hund mere, men den er langt fra nem. Hun er 8 mdr og endnu kun en hvalp, men den pisser og skider indenfor, selvom den ermeget udenfor.. Den gør det selv om vi er hjemme, hvorfor ??

Samtidig er hun begyndt at æde mine sko, men hvorfor begynder hun pludselig på det ??

Til info et det en beagle

Håber at høre fra nogen som er lidt klogere end ,mig

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpeproblemer, kan I hjælpe mig?
  • #1   9. jun 2012 Hvor lang tid har i haft hende og hvor meget har i trænet renlighed ?

• #2   9. jun 2012 har kun haft hende en uge, men fik as vide at hun var renlig, så de første par gange troede jeg bare at det var tilvænning, men det kan det jo ikek blive ved med at være..

• #4   9. jun 2012 hun er rigtig ung - og selvom hun var renlig hos forrige ejer kan sådan et skift godt rykke udviklingen tilbage. jeg ville starte HELT forfra

Også lave en masse tillidsøvelser oven i smiley

• #6   9. jun 2012 husk at også hvalpe skal mentalstimuleres smiley - også skal der alternativer til jeres sko hvis tænderne gør avs smiley

• #7   9. jun 2012 Okaay, men hvordan gør jeg det bedst, for den skal altså være selv hjemme i 7 timer om dagen.. Det er faktisk ikke der den gør det, men når vi er her jo .. Det er det der er så underligt...

• #8   9. jun 2012 Den har massere af alternativer til skoene smiley Hva mener du med mentalstimuleres ??

• #9   9. jun 2012 har i ikke taget lidt ferie for at lære den "nye" hund jer at kende / huset at kende / jeres gamle hund at kende ?

• #10   9. jun 2012 Nej det har vi ikke ferie til.. Den kom op til en weekend smiley

• #12   9. jun 2012 Hjernearbejde -
    http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

Og lidt om at få ny hvalp i huset, er sikker på der er nogle punkter i kan bruge selvom den er 8 måneder http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/ny_hvalp_i_huset.html

• #13   9. jun 2012 Tusind tak smiley

• Kirsten  P
    Kirsten P Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #14   9. jun 2012 Hej. Du må starte forfra som hun var en lille hvalp. Tage hende ud når hun har spist , sovet, leget og blive der til hun har gjort hvad hun skal, og så skal du huske og rose hende når det lykkedes, det kan tage tid med det er hvad hun har brug for. Hvis det var mig ville jeg lade hende have de sko hun er i gang med og sætte de andre væk. At hun tager dine sko er sikkert fordi de har din duft. Husk at en hund er et vanedyr og trives bedst med faste rutiner.

• #15   9. jun 2012 min gamle læge havde beagler... og efter hvad de fortalte om deres hundes 'hittepåsomheder', så tænker jeg at en beagle er en temmelig stor håndfuld, hvis ikke man er indstillet på en hund, der uden at blinke finder på unoder for at underholde sig selv.

• #16   9. jun 2012 Jep.. Skoene er nu smidt ud og vi går over til brugte strømper, da de også lugter af mig smiley

Ved godt at beagler er svære at opdrage på, men bare den for pokker bliver renlig, så er det da det vigtigste..

• #17   9. jun 2012 må jeg spørge om i har overvejet det med ferie først ?
    jeg havde godt nok ikke turde tage en 8 måneders beagle ind uden at have en masse tid til at lære den at kende , og den mig !

• #18   9. jun 2012 Vi har ikke tid til ferie, da vi har planlagt alt vores ferie..

• #19   9. jun 2012 Jeg tror ikke, at den æder skoene, fordi de lugter af jer. Jeg tror, at det er fordi, de sinpelthen er der, og den er i lømmelalder, keder sig og er utryg ved at være alene et fremmed sted.

• #20   9. jun 2012 Ja, det kan godt være smiley Skoene er ihvertfald fjernet nu og så har den fået en masse andet godt at bidde i smiley Ved den er i en alder hvor tænderne kan klø m.m og det må vi jo bare smile af.. Jeg har aldrig før haft hvalp, så skal lige læe det også.. Tøsen fik jeg nemlig da hun var 4 og hun har altid været meget lydig og nem, men hun er jo også en stor hund, som oftest er nemmere smiley

• #21   9. jun 2012 Tænderne klør ikke i en alder af 8 mdr. Der er skal tænderne være skiftet for længst.

• #22   9. jun 2012 Okaay ..Hvordan får jeg hende til at sætte sig udenfor ?? Hun vil sku ikke.. jo, for at tisse, men ikke for andet ..

• #23   9. jun 2012 Hmmm nu skal man jo ikke nødvendigvis tro det værste om folk. Men er du SIKKER på at hun nu også var renlig hos tidligere ejer og at hun ikke , også der, bed sko i stykker? Men ellers er det val bare at starte forfra med renlighedstræning og alene hjemmetræning. Og så ville det nok være en RIGTIG god ide at ændre ferieplanerne og så holde ferien NU smiley

• #24   8. sep 2012 Kan se, at indlægget ikke er helt nyt, og vi fik godt nok Mille som helt lille, men det lyder som om at der skal startes forfra med hende her smiley
    Jeg havde to ugers ferie efter vi havde fået Mille. Det gik rimeligt med at gøre hende renlig, men hun havde ligesom din tendenser til at sætte sig lige foran mig og tisse inde i stuen fx. Vi ændrede radikalt taktik,læste stolpe op og stolpe ned om renlighedstræning, og løsningen blev ud en gang i timen HELE dagen, med ud havde vi altid godbidder og så en god portion tålmodighed. Overvældende ros og godbidder HVER gang hun gjorde det i haven, ignorering når det skete indenfor. Og så holdt indetisseriet op lige så stille. Jeg har ofte stået i regnvejr og nattøj med en lommelygte sen aften også, sådan er det bare at træne den slags, der er bare ingen nemme genveje...
    Derudover trænede jeg med hende stort set hver dag, det behøver ikke at være lang tid ad gangen, men beagler er bestemt ikke dumme. Sit, dæk, giv pote og så byggede vi på med giv hals, rul rundt osv. Sko fjernede vi fra hendes omgivelser, hun har heller aldrig fået lov til at bide i tøj og den slags, nej masser af tyggeting, og så oveni alt det gerne mindst to gåture dagligt.
    Derudover har vi en indhegnet have, hvor hun må være alt det hun har lyst til.
    Mille er i dag en herlig og ikke mindst kærlig hund, ild i rumpen ind imellem, men sådan er beagler, hun er med os stort set alle steder og skal stadigvæk stimuleres dagligt, men alt i alt kunne jeg ikke tænke mig en bedre hund. Hele rumlen og mere til har vi gentaget med Qela, vores gårdhundeblanding som kom til senere.
    Det KAN blive en fantastisk hund, men man skal være villig til at lægge det arbejde, blod, sved og tårer som det koster. Og så skal man jo gøre op med sig selv, om man kan overkomme det smiley
    Held og lykke smiley

Kommentér på:
Hvalpeproblemer, kan I hjælpe mig?

Annonce