{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Kom nu her din dumme hund! {{forumTopicSubject}}

Ja nu skal i ikke straks komme i forsvar.

smiley Min kæreste og jeg har den dejlig nem hundehvalp, 20 uger, labrador blanding. Og folk som kender til hvalpe og deres adfærd siger også at han er utrolig nem! Og jeg er ikke i tvivl om at de har ret! smiley
Og herhjemme er der ingen tvivl om at det er mor her som er nummer 1 og bestemmer. Det er mig som træner Andy og leger med Andy. Så selvfølgelig har jeg et stærkere bånd med Andy end min kæreste har. Han kan godt lide hunden osv., men han ønsker stadig at hvalpen er som en voksen hund som bare reagere når man siger eller gør det mindste.
Det gør hunden jo når jeg giver kommando. Min kæreste er ikke interesseret i at træne med hunden, og fair nok. Har prøvet at forklare ham gang på gang hvordan det hænger sammen, og han bliver bare ved med at f.eks. kalde på hunden, og den ikke gider komme, så når den endelig kommer skælder han ud, og siger gang på gang: LAD VÆRE, ELLERS GIDER HUNDEN IKKE KOMME NÆSTE GANG! ROS ROS ROS.
smiley Men han vil ikke forstå det. Skælder ud med hundens navn og når den endelig kommer når han kalder. Så nu tager jeg andre metoder i brug!!

Tænkte jeg vil være overfor min kæreste som han er overfor hunden smiley Kalde på ham, og når han kommer hen så bare være sur og skælde ud. Så få ham til at gå igen, så når han kommer får han et kys og søde ord smiley Og så spørge ham direkte om han helst ville komme igen til mig hvis jeg altid skældte ham ud eller når han får et kys smiley
For ligesom når min kæreste og jeg har nogle uoverensstemmelser, bruger vi ofte hinandens navne smiley Så hvis jeg begynder kun at kalde min kæreste ved navn tror han jo der er noget galt hver gang, og så gider han jo ikke komme en anden gang jeg kalder via. navn når han bare tror jeg vil skælde ud? Altså sådan virkelig sætte alle de ting han gør overfor hunden over på ham, så han kan føle hvordan det er? Tror ikke der er andet som virker?

Men har i andre idéer til hvordan man åbner folks øjne? smiley Hvis nu det her ikke virker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kom nu her din dumme hund!
  • #1   14. jun 2012 He he jeg har altid sagt, at mænd og hunde skal opdrages ens, så jeg siger go for it. Det dur ikke, at han ødelægger din træning, fordi han fatter hat.

Ellers må du prøve at lave en tråd herinde, hvor du spørger om råd til at lære hundem indkald og så vise ham den- så kan han se, at det er ham, der er gal på den (min mand reagerer i hvert fald meget godt på, at han kan se, at der er mange andre end mig, der mener et eller andet)

• #2   14. jun 2012 Hæhæ lad os endelig vide om det virker smiley

• #3   14. jun 2012 men trist i ikke var enige om hvordan han skulle opdrages fra start.... går i på et hvlapehold? så kunne det jo være træneren der kunne tale ham til fornuft (hvis altså træneren går ind for positiv forstækning)

jeg ved hvordan det er at have en mindre motiveret kæreste, men her har der alligevel fra start været klare retningslinjer, og sasha var voksen da vi fik hende - hvalpen kan det jo direkte gå hen og påvirke negativt...

• #4   14. jun 2012 louise P
    Vi er enige om træningen så langt at det er mit ansvar og mig som skal gøre det hele, da min kæreste som sagt ikke gider. Han gider bare ikke lytte til hvad jeg siger. Og selv HVIS jeg gik til træning fik jeg ALDRIG ham med. smiley Det var mig som ville have hund, men min kæreste kan jo ikke skjule at han elsker den lille hund alligevel smiley
    Så der er/var klare linjer fra start af. Slet ikke noget der, min kæreste er bare ikke vant til dyr og hunde, så når jeg står og roser min hvalp helt vildt kigger min kæreste bare på mig som om jeg mangler noget oveni toppen, og har sagt flere gange at uanset hvor dumt det lyder og ser ud, så virker det! smiley Altså min hvalp var allerede som 17 ugers renlig og kan holde sig hele natten. Vi har ikke haft nogen uheld RIGTIG længe, og som jeg siger til min kæreste, det er kun fordi jeg roser og roser når han besøger udenfor smiley

• #6   14. jun 2012 - Det grå lyn -
    Bare rolig smiley har det i tankerne at det kan "komme tilbage"! Er stadig overrasket over den måde og hvor hurtigt det kom på? smiley Hihi. Er ved at lærer ham kommandoen "stå" så han står på sine 4 ben, og den var lige ved at være der, så glemte han så lige kommandoen sit. smiley haha. Så måtte man lige opfriske lidt der. smiley

• #7   14. jun 2012 Jeg er imponeret over, hvor overbærende du er overfor manden. Hvis I har aftalt, at det kun er din hund, og dig der skal stå for træningen, så har han da værsgo at blande sig fuldstændig uden om eller gide sætte sig bare en smule ind i, hvordan træningen bør foregå. Der var dælme ikke nogen, der skulle prøve den der af på min hvalp, så havde han fået sig en endefuld smiley

• #8   14. jun 2012 Kan du ikke købe et stødhalsbånd med fjernbetjening, så du kan give ham et rap når han opfører sig grimt? Altså, kæresten, IKKE hunden!

• #9   14. jun 2012 Vibe R
    Grunden til at jeg er så overbærende er at han virker ikke forstår dyr. Det er tydeligt han slet ikke forstår det der med at hunden ikke forstår hvis du skælder den ud over f.eks. at den ikke kommer med det samme. Så det er egentlig derfor. smiley men nej, jeg kan ikke blive ved med at være så sød smiley

• #10   14. jun 2012 ¤ Søster McFluff ¤
    Det er sq da det som er løsningen! smiley

• #11   14. jun 2012 Eller give ham et skud med et ordentlig vandgevær

• #12   14. jun 2012 Julie P
    Det kunne man også! smiley haha.

• #13   14. jun 2012 Det lyder som os... Dog skælder Mike ikk ud når Uffe kommer, da han for det meste kommer når vi kalder.. Uffe hører bare med røven til tider når han render med snuden i jorden eller ligger på sit bjerg af sand eller muld..
    Men hjemme ved os er det også min hund, vi hva enige om vi sku ha hund, men det blev mig da skynder mig hjem, går tur, osv. Men Mike elsker den lille satan...
    Uffe er nu lig blevet 4 mdr., han er renlig og har ikk haft uheld i mange uger og kan være selv hjemme 10 timer uden uheld...

Men ja, vi opdrager også på forskellige måder.. jeg vil ikk have han kommer farende når jeg kommer ned af trappen, så nu rejser han sig først når jeg er nede af trappen. Og ved Mike står han foran trappen når han kommer ned og nærmest vælter over ham.

• #14   14. jun 2012 Hold da op det lyder bekendt .. sådan var og eks også over for tayson .. for det heller stoppet nu inden du forsent .. nu regner jeg ikke og håber ikke at han er lige som min eks .. han ødelægge ham nemlig .. smiley

• #15   14. jun 2012 Vibse .
    Træls du har været ude for sådan noget smiley

• #16   14. jun 2012 Betina & * Uffe *
    Rart at vide jeg/vi ikke er alene smiley

• #17   14. jun 2012 Min kæreste forventer også somme tider, at Vega er tankelæser, og kan ting, hun aldrig er blevet præsenteret for, og så bliver han irriteret, når hun ikke forstår hvad han vil smiley

Jeg har givet op! Jeg siger det samme HVER gang "Du kan ikke forvente at hun kan noget, du ikke har lært hende" men det går vist ind af det ene øre og ud af det andet smiley

• #18   14. jun 2012 En af de drenge jeg bor sammen med er også noget hård i munden. Når han gør det overfor hunden, tager jeg fat i ham og spørger "FÅR DU LYST TIL AT GØRE SOM JEG SIGER NÅR JEG TALER TIL DIG SÅDAN HER!!?".

Det forstår han. Han glemmer sig selv en gang imellem, men det bliver bedre.

• #20   14. jun 2012 Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid .

Ja det kan sagtens tænkes smiley Er næsten ikke i tvivl om at han er lidt jaluox. Men som jeg har prøvet at forklare ham, så længe den er lille skal man bruge lidt ekstra tid til den da den er baby smiley ligesom det kræver mest tid når børn er små, og knap så meget tid når de bliver større. Hvis du forstår? smiley
    Ikke at hunden bliver glemt når han når en vis alder, slet ikke!! smiley Men forstår du hvor jeg vil hen? smiley Hihi.

• #21   14. jun 2012 Men lige nu har jeg læseferie, så går hjemme når jeg ikke er til eksamen. Så det meste kvalitets tid hunden og jeg har plus træning sker for det meste når han er p arbejde smiley

• #22   14. jun 2012 Min kæreste var ikke specielt interesseret i træning da vi fik Kaoz.. Indrømmet var det også en del, og noget bøvlet, træning der skulle til - kæresten er mere til kløen på maven og dele en pølse..
    - Jeg beder ham blande sig helt udenom hvis han ikke vil deltage; hunden bliver drønforvirret af modstridende forventninger..

1 år efter Kaoz er kommet i hjemmet spørger han selv hvad han gør forkert - Kaoz går nemlig bare hjem så snart han fik linen af; han gad IKKE følges med sin far!

Kiks i lommen, kig på hunden og interesser dig for hvad den laver. Kommander ikke unødigt og forvent ikke samme lydighed som du ser han tilbyder mig.
    - I dag kan de enes, Kaoz tager sig lidt friheder og får vel 150% flere kiksere af sin far ; )

Så tag snakken med din kæreste; spørg om han vil være med på lige fod med dig (fortæl hvad dette indebærer), og vil han ikke - så må han lade dig om træningen, og så bare lege og nusse hunden =)

• #23   14. jun 2012 * Nina - Siger mange TAK *

Super fedt lige at nævne det der med at forvent ikke samme reaktion når det er dig som når det er mig smiley Skal jeg helt klart også lige få fortalt så vi er på sammen side smiley Tak. smiley

• #24   14. jun 2012 Min kæreste har slet ikke den myndighed i Kaoz´ øjne; han kan nu bruges til at følges med på tur, men beder han om for meget gider han stadig ikke følges med ham haha ; )

Kaoz er meget veltrænet, han trækker ikke, jagter ikke vildt, opsøger hverken hunde eller mennesker, går aldrig ud fra fortovet uden en fører .. er i det hele taget meget meget nem!
    - Så kærestemanden behøver ikke bede ham om sære ting, han skal bare belønne med en kiks når hunden gør hvad den er trænet til..

.. så Kaoz går på plads, dutter sin far på benet - får en kiks.. løber frem, bagom kæresten og gentager succesen ; )

• #25   14. jun 2012 Ja rigtigt meget ..
    Jeg ked hvad folk de mener nå man siger man kan bruge mdr på at opdrage men det tag kun to min om og ødelægge .. og det kan jeg skrive under på ..

Min eks passet ham i højest 10timer , og da jeg kom hjem var han total ødelagt skulle starte fuldstændig forfra med ham ..
    Ting jeg har fået og vide efter, af hans venner er han har røget ham skæv fordi han ikke gad gå med ham . Blevet slået fordi han ikke lyster (pga han var bange for ham) mange andre ting men hvad ved jeg ikke ved han kan løbe ind i et musehul nå han ser ham .. kunne jeg også før . Men ikke mere .

• #26   14. jun 2012 Vibse .
    Åh det er virkelig en ulykkelig historie smiley Virkelig noget træls noget. Håber i, dig og hunden, har fået en nogenlunde god hverdag op at stå igen smiley

• #27   14. jun 2012 * Nina - Siger mange TAK *
    Kaoz - Smart hund smiley god til at træne manden i huset. Haha.

• #28   14. jun 2012 Vi har det meget bedre det sket for ca 3år siden ca . Tayson er blevet meget bedre rigtigt meget men det har været en kamp til i dag .. han kan sit navn igen og sit dæk plads alt det . Men det har taget mig et år og stole på min kæreste ikke gør ham noget . Vi har været sammen i lidt over 1halvt år .. og i starten vis han bare tog fat i halsbåndet . Kom der et hyle fra den anden verden og jeg troede jo han slog han men det var kun fordi det sad i mig min eks har gjorde det bag min ryg .. så det var meget hårdt ..
    Men nu kan han sagtens tag fat i halsbåndet og tayson stoler 210% på ham .. så ved han er ved at komme videre .. mega rart ..

• #30   15. jun 2012 Linda L

Jo, men jeg er der jo ikke hele tiden. Nogle gange er han alene med hunden.

Kommentér på:
Kom nu her din dumme hund!

Annonce