{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

hjælp til på plads øvelse og lineføring.(af lille pomeranian hvalp) {{forumTopicSubject}}

hej, jeg har en lille pomeranian hvalp på 6 måneder, vi skal til hvalpe prøve snart. hun kan alle sine ting, men lineføring og plads har jeg svært ved.
i lineføring er hun alt for ivrig, og det svært det med godbidden, da hun er så bette af det ikke er til af komme så langt ned med hånden, har set videoer af både lineføring og plads. men det bar ikke nemt for mig af føre en godbid da jeg virkelig skal bukke mig meget.
når jeg siger plads. klasker jeg hånden på mit venstre lår, men så dækker hun bare, og ikke altid det er lige ved min side.
nogle der har nogle go råd?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til på plads øvelse og lineføring.(af lille pomeranian hvalp)
  • #1   26. jun 2012 Du kan shape en fri ved fod. Det kræver, at hunden tager øjenkontakt og at du har trænet grundstilling en masse.

    Du går simpelthen bare, og klikker for at hunden kommer tættere og tættere på for til sidst at være lige der, hvor du gerne vil have den.

    Alternativt kan du gå baglæns med hunden foran dig og vende om, så hun kommer på den venstre side. Klikke for hele "runden" indtil hun går der, hvor du ønsker hende.

    Hvad angår at hoppe i grundstilling - det lyder som om, den skal indlæres forfra igen også.
    Og så skal du ændre dine signaler, så hun ikke kører i det samme hjernespor. Start indlæringen uden kommando overhovedet og tag lårklasket ud af ligningen. Sæt først kommando på, når øvelsen/bevægelsen sidder i skabet.

    Mange kan lide at bruge baljetricket til at indøve bevægelsen til grundstilling - jeg er mest til at føre med en godbid eller shape uden balje. Det er en temperamentssag.


  • #2   26. jun 2012 Skal lige ha fat i en klikker:) det bruger jeg nemlig ikke, men kan være det er det der skal til.men vil da lige prøve det med af gå baglens:)

  • #3   26. jun 2012 Til små hunde kan det også være en fordel at lære hunden at følge en targetstick. Så får hundeføreren ikke ondt i ryggen.
    Væn dig til at gå ned i knæene når du belønner.


  • #4   26. jun 2012 Hvor kan man få sådan en henne?:)

Kommentér på:
hjælp til på plads øvelse og lineføring.(af lille pomeranian hvalp)

Annonce