507 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Bidearbejde?? Bidearbejde??

Hei, jeg har lige været med mine svigerforældre til træning a deres schæfer tæve, og så bl.a. en masse bidearbejde..
eg er yderst interesseret i dette og vil nu spørge jer om der er nogle klubber for blandings hunde der laver bidearbejde??

Håber på positivt svar
mvh Mia

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidearbejde??
  • #1   19. jul 2006 Vi laver også bide arbejde hjemme i haven. det foregår dog i et stort kødben:-))

• #2   19. jul 2006 Hmmmm Hyrde hunde bør have en ex stor hæmning mod at bide ; ))

• #3   19. jul 2006 Håber ikke at du øver dig på Bailey ? *S*

• #4   19. jul 2006 HAHA MOAR!
    hvor er i sjove, egentlig er jeg ret alvorlig på dette punkt og ville blive glad for lidt relative svar?????????????????????????

Mh Mia

ps. Bailey bruser det meste a sin dag udenfor med de to yæver dog hylees der en del..

• #7   19. jul 2006 Mia S >

Du kan træne IPO i DcH, hvor du også kan deltage i prøver med en ikke-stambogsført hund.

Du skal dog være forberedt på at både dig og din hund eventuelt skal vurderes inden I starter træningen - det er i de fleste foreninger ikke noget man bare lige kan komme ind fra gaden og begynder at træne... - Måske sætter foreingen krav om at du først skal stille op i DcH-programmet og rykke op i B-klassen, så du har vist at din hund kan arbejde og er lydig.

I bedømmelsen af din hund vil der især blive lagt vægt på at den er nervefast, har høj byttedrift og er velafbalanceret. Nu ved jeg ikke hvad du helt præcist mener med: "Derudover snerre hun og viser tænder hvis nogen viser agressiv adfærd overfor mig. (har trænet det lidt, men ikke seriøst. Men hun gør det af sig selv. Hvilket er meget nyttigt hvis man bilver truet for alvor)" ... men det kunne godt være noget der diskvalificerer jer for at få lov til at starte med at træne bidearbejde i mange foreninger. Desuden skal man for at stille til prøve have bestået en færdselsprøve (FP), og det kræver netop at hunden ikke må reagerer bare fordi der er en der kommer til at berøre hundeføreren.

Hilsen
    Carina

• #9   19. jul 2006 ¨hey tak for svar ang. dit citat fra min præs. så viser hun kun tænder, snerre osv. hvis folk viser truende adfærd overfor mig/hende (puster sig op, og med løftede arme og knyttede næver og stirre hende hårdt i øjnene)
    jeg har heldigvis nogle fine grænser, og min hund skal på ingen måde tæskes til at bide, jeg vil da prøve a kontakte dem i nævner.. maange tak..

ps. jeg bor henholdsvis i everdrup v. rønnede og i dianalund v. slagelse smiley

Mvh Mia

• #10   24. jul 2006 der er k9 træning i fakse smiley der har jeg gået i et par dage.... og det er bare så fedt, jeg var meget imod det i starten, men efter de dage jeg var der et par gange var jeg rigtig glad for det... synes du skal prøve det sted !!

Kommentér på:
Bidearbejde??

Annonce