{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.909 visninger | Oprettet:

Sit/dæk på afstand {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil til at træne min hund i sit/dæk på afstand. Hvordan roser i hunden i dette tilfælde og hvilken kommando bruger i? Er det en bestemt lyd eller blot kommandoen sit/dæk?
Og sidst men ikke mindst, hvordan roser i/giver i godbidder i denne situation i starten? Nu hvor hunden ikke er lige ved siden af dig er det let at give godbid, men hvad med på afstand? smiley
Vi træner vores hund i kommandoerne er blivende, og hun kun må kun bevæge sig, når hun får kommandoen fri.


Hvilken kommando vil i anbefale, og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sit/dæk på afstand
  • #1   30. jul 2012 Sit/dæk kommandoen på afstand, har jeg haft trænet tæt ved hunden..

    Altså koblet håndtegn på sit/dæk kommandoen og så er det jo ikke noget problem at give godbid.



  • #2   30. jul 2012 Ja, man træner kommandoen med hunden ved siden af sig. Og så skulle den jo gerne gælde uanset hvor og hvornår den gives. Derefter går man frem til hunden og belønner, altså undlader at kalde hunde til sig, så belønningen opfattes som givet for at rejse sig og komme "hjem".

  • #3   30. jul 2012 Jeg bruger fløjte og håndtegn, enten sammen eller hver for sig.

  • #4   30. jul 2012 Afstand er jo blot en sværhedsgrad, et yderligere kriterie i øvelsen. Det trænes langtsomt op til øget sikkerhed ligesom man også kan putte afledninger på og få større sikkerhed på den måde.

    Belønningen kan være den samme som man ellers ville bruge. Det hunden vil arbejde for.

    Vi arbejder ikke på så store afstande så vi har brug for andet end den verbale kommando, men skal den virkelig langt ud, så er fløjte nok en rigtig god ide.

    At bruge klikkeren som signal for veludført arbejde giver rigtig meget mening her, da man så kan belønne på et vilkårligt tidspunkt.


  • #5   30. jul 2012 Jeg gjorde ligesom marietta skriver, jeg bruger kun håndtegn

  • #6   30. jul 2012 Mange tak for jeres gode råd. Jeg har kun lært at gå fra hunden til træning via kommando, men vi lærer nemlig ikke at "afdække" på afstand før vi kommer op på et højere nivuau, og synes det er en meget praktisk kommando at kunne smiley

  • #7   30. jul 2012 Jeg har brug for at kunne dække mine hunde af, sommetider på meget stor afstand, og kan derfor ikke nødvendigvis råbe højt nok. Ligesom et "klik" også ville gå tabt:-D Jeg bruger 3 basale fløjtesignaler, hvoraf det ene betyder "kig på mig", og som bruges som forudsætning for dirigering, et "kom" signal og så "dæk" signalet. Alle kommandoer er indlært med hunden inden for rækkevidde, idet timingen af belønningen er alfa og omega for succes. Så, hvis du starter med at dække hunden af ved siden af dig, belønner, bevæger dig væk fra den, går tilbage og belønner, så fatter den, at det er den rolige afventning den belønnes for. Først når det er helt på plads, kan du kalde hunden til dig fra dæk.

  • #8   30. jul 2012 Det er nødvendigt også at udvide afstanden til hunden når kommandoen afgives.

    Hos os gør vi det, at vi træner den i alle tænkelige situationer - ligegyldigt hvor hunden er og hvad den laver.

    Udvider stille og roligt afstanden mellem os og hund, når kommandoen afgives.


  • #9   30. jul 2012 Igen mange tak smiley
    Vi træner meget i at kunne forlade hundene ved hhv sit, dæk og stå kommandoerne, så jeg må bare bygge videre på dette. Har overvejet et fløjt, så hunden også kan høre dette på afstand


  • #10   30. jul 2012 Jeg har trænet Fillipa i at kunne hendes kommandoer ved hjælp af håndtegn og bestemte lyde på de forskellige kommandoer. Jeg bruger forskellige tonefald til de bestemte kommandoer, og så giver jeg håndtegn samtidig med at jeg siger kommandoen..
    Når hun har udført den på afstand roser jeg og kommer hen og giver hende en godbid.. Derefter kan vi skilles igen og starte forfra..


  • #11   30. jul 2012 Jeg har brugt bold til belønning og kastet den bag hunden. (og self klikker) smiley

Kommentér på:
Sit/dæk på afstand

Annonce