{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

sit, dæk på afstand {{forumTopicSubject}}

kan man få lidt hjælp, altså begge hunde kan tæt på, med håndtegn også, den lille kan sit, dæk er ikke øvet endnu da vi stadig kæmper lidt med det tæt på,
men mikey som er 4 har aldrig lært andet end sit,dæk,kurv, gå pænt og stop(når han trækker eller tigger) så kan han ja og nej,
han kan sagtens stoppe på afstand, hvis jeg bare kalder hans navn, men sitte, det betyder for ham at han skal hen til mig og sidde enten foran mig eller lige ved siden af, jeg kan sagtens for ham til at blive siddende og så gå 3 m væk,
hvordan hulen lære jeg ham at blive siddende, der hvor han er i stedet for at komme til mig hver gang,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sit, dæk på afstand
  • #1   15. nov 2006 Hvad med at bruge "bliv" først og så "sit" ?

  • #2   15. nov 2006 det havde jeg da ikke lige tænkt på, tak
    ud i regnen med os igen og træne


  • #3   15. nov 2006 det nemmeste er at give dem en lang ligne på... midt på linen binder du den fast til en pæl som sidder rigtig god fadt i jorden...

    Du dækker hunden af på lang afstand og kalde den ind... og efter kun nogle få gange hvor hunden brat bliver stoppet finder den hurtiget ud af at hvis den ikke dækker af når lige akurart du siger det så kommer der en lidt grim overrakslse...

    det er jo ikke noget som skalder hunden og det er rigtig godt hvis man har en meget besværlig hund som ikke bare lige gør hvad man siger....

    men husk TIMING TIMING TIMING sig meget bestemt DÆK Lige 2 sec før at snoren strammer...

    de først par gange bliver hunden lidt forviret men den skal nok lære det...


    Håber du kan bruge det



  • #4   15. nov 2006 line - det var da en meget hård måde at træne sin hund??

  • #5   15. nov 2006 Line: Hold da op.... Hvis jeg så en person træne hund sådan, ville vedkommende blive anmeldt for dyremishandling. Og at sige at det ikke skader hunden HALLO - tænk på hundens nakke og hundens tilild til dig...

    Ja, jeg sidder og ryster på hovedet...


  • #6   15. nov 2006 vil lige sige at det lykkes mig en enkelt gang, med bliv, men vil da helt klart bruge den med at øge afstanden, nogle gange er det altså bare ikke den logiske tænkning der virker først*SS*

  • #7   15. nov 2006 Line
    hvis jeg skulle bruge den metode, skulle jeg hen og sætte en pæl dybt ned, i skrivende stund trækker han gerne rundt med 65 kg, så med en lille fart på kan dette blive væsenligt højer, og så jeg bange for at hans hals og ryg ville tage skade,


Kommentér på:
sit, dæk på afstand

Annonce