1.337 visninger
|
Oprettet:
Mangler barn og hund træning/kurser? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Er det kun mig der er blind, eller er der bare ikke mange muligheder for at sætte sin 7årig datter på træning med hund i nordsjælland?
der er enkelte, fra 10år og opefter. efterlyser lidt en kursus/trænings program til de mindre, i det at have hund og være sammen med hund og omgåes hinanden, da jeg finder de små unger, godt kan være noget hårde ved de små 4 ben.
det ville jeg jo gerne forbygge og give dem, en mulighed for at få en god start, men kan simpelthen ikke finde noget?
Nogen der kan hjælpe?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Hvad skal barnet træne?
Eller det omgangen med hunden du mener man lære til træning?
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Selv synes jeg en 7-årig er for lille til sådan at gå til træning med hunden. Derhjemme er det fint med mig, at de lærer hunden sit, dæk og sådan noget, men ikke til træning hvor andre folk gerne vil have noget seriøst ud af træningen.
Kan huske da jeg gik til træning med Silje, der gik en lille 7-årig knægt med en lhasa apso. Han kunne ikke forstå det træneren sagde, og derfor skulle alle tage hensyn til ham, pga. han ikke forstod det, og ikke var god til at få hunden til det, på den måde træneren forklarede. Faktisk tror jeg det var forvirrende for både hund og barn. På det tidspunkt vi var der, lærte vi ikke rigtig noget, for drengen skulle jo også kunne følge med, så træneren var nødt til at vise ham hver gang, hvordan man helt præcist skulle gøre det. Det tog rigtig lang tid.
aug 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 97
Og jo det er noget vi som forædre skal lære vores børn, men nogle gange, er børn mere lydhør for fremmede mennesker, som er vant til at undervise, så derfor tænker jeg at supplere med noget undervisning til min datter og vores hund.
aug 2012
Det var ikke meningen, hun skal gå alene, da jeg syntes slet ikke en 7årig skal have det ansvar eller skal gå tur med en hund.
Jeg kunne bare godt tænke mig at der var en der var vant til at undervise børn og hunde, kunne lære mit barn hvorfor det er så vigtigt at være sammen med hunden på den rigtige måde.
Vi har pt. 4 killinger, som hun leger med og hun leger lidt voldsomt til tider og bære dem, og jeg bliver lige rasende hvergang, og stadig glemmer hun de her regler hurtigt.
Tænker det kunne blive det samme med en hvalp, og vil derfor gerne have hun for noget undervisning, så hun for en god forståelse og de 2 kan få glæde af hinanden.
Ved dansk kennel klub har haft en dag ude på hendes skole, hvor de er blevet undervist, og det hjalp meget, så et kursus, eller lidt barn og hund træning, ville måske give hende en bedre forståelse ende jeg måske lige kan trænge igennem med.
aug 2012
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 355
Så thumbs up til dig herfra:)
aug 2012
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
(link fjernet)
Prøv at kontakte dem.
aug 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 40
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 388
Selvfølgelig skal vi som forældre lære vores børn at opføre sig ordentlig over for dyr, men tror da også det kan give ungerne lidt krydderi til evt at gå længere i hundeverden .. det er bestemt ingen skade til.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 388
Præcis .. det er nemlig også det jeg tænker, at på sigt kan vi faktisk få noget godt ud af det.
Mangler barn og hund træning/kurser?