{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Mangler barn og hund træning/kurser? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Er det kun mig der er blind, eller er der bare ikke mange muligheder for at sætte sin 7årig datter på træning med hund i nordsjælland?

der er enkelte, fra 10år og opefter. efterlyser lidt en kursus/trænings program til de mindre, i det at have hund og være sammen med hund og omgåes hinanden, da jeg finder de små unger, godt kan være noget hårde ved de små 4 ben.

det ville jeg jo gerne forbygge og give dem, en mulighed for at få en god start, men kan simpelthen ikke finde noget?

Nogen der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler barn og hund træning/kurser?
  • #2   2. sep 2012 Jeg er heller ikke helt med?
    Hvad skal barnet træne?

Eller det omgangen med hunden du mener man lære til træning?

• #3   2. sep 2012 Det du taler om, det er da forældrenes opgave at lære barnet at være god ved dyr.

Selv synes jeg en 7-årig er for lille til sådan at gå til træning med hunden. Derhjemme er det fint med mig, at de lærer hunden sit, dæk og sådan noget, men ikke til træning hvor andre folk gerne vil have noget seriøst ud af træningen.

Kan huske da jeg gik til træning med Silje, der gik en lille 7-årig knægt med en lhasa apso. Han kunne ikke forstå det træneren sagde, og derfor skulle alle tage hensyn til ham, pga. han ikke forstod det, og ikke var god til at få hunden til det, på den måde træneren forklarede. Faktisk tror jeg det var forvirrende for både hund og barn. På det tidspunkt vi var der, lærte vi ikke rigtig noget, for drengen skulle jo også kunne følge med, så træneren var nødt til at vise ham hver gang, hvordan man helt præcist skulle gøre det. Det tog rigtig lang tid.

• #4   2. sep 2012 Åh sorry, man kan få nogle kursur, hvor børn lærer at læse deres hund, og hvordfan de omgåes sin egen og andres hund, samt at gå pænt og små tricks med hundene.

Og jo det er noget vi som forædre skal lære vores børn, men nogle gange, er børn mere lydhør for fremmede mennesker, som er vant til at undervise, så derfor tænker jeg at supplere med noget undervisning til min datter og vores hund.

• #8   2. sep 2012 Tak for linket smiley

Det var ikke meningen, hun skal gå alene, da jeg syntes slet ikke en 7årig skal have det ansvar eller skal gå tur med en hund.
    Jeg kunne bare godt tænke mig at der var en der var vant til at undervise børn og hunde, kunne lære mit barn hvorfor det er så vigtigt at være sammen med hunden på den rigtige måde.

Vi har pt. 4 killinger, som hun leger med og hun leger lidt voldsomt til tider og bære dem, og jeg bliver lige rasende hvergang, og stadig glemmer hun de her regler hurtigt.

Tænker det kunne blive det samme med en hvalp, og vil derfor gerne have hun for noget undervisning, så hun for en god forståelse og de 2 kan få glæde af hinanden.
    Ved dansk kennel klub har haft en dag ude på hendes skole, hvor de er blevet undervist, og det hjalp meget, så et kursus, eller lidt barn og hund træning, ville måske give hende en bedre forståelse ende jeg måske lige kan trænge igennem med.

• #9   2. sep 2012 Åh jeg er glad for det er mig der er blind, tusinde tak.

• #11   2. sep 2012 Vil bare lige sige at jeg synes det er en rigtig god ide og at flere mennesker skulle tage deres børn og komme afsted til noget træning/kursus:)

Så thumbs up til dig herfra:)

• #12   2. sep 2012 Tusinde tak..Så glad for hjælpen smiley

• #13   2. sep 2012 Kreds 1 burde også have juniortræning et-eller-andet sted i nordsjælland
    (link fjernet)

Prøv at kontakte dem.

• #15   2. sep 2012 Jeg gik også til hvalpetræning med Emely da jeg var 9 år, og der var folk rigtig søde og hjalp mig, og min mor var kun med i første 3 gange, så sagde jeg at jeg gerne ville afsted selv... Men hun havde givet mig min fars telefon med så jeg kunne ringe.. og så kørte hun en tur... smiley der var jeg STOLT!! og jeg kunne jo nærmest må skyerne... ;D fed oplevelse...

• #16   2. sep 2012 Det er jo ligesom når de små piger går til ridemærker på deres lokale rideskole. Det skal de hvis de vil have adgang i stalden og til evt ridestævner. Umiddelbart synes jeg det lyder meget fornuftigt at vores børn kan gå i "hundeklub" og lære det mest bassale omkring det at have hund i familien.

Selvfølgelig skal vi som forældre lære vores børn at opføre sig ordentlig over for dyr, men tror da også det kan give ungerne lidt krydderi til evt at gå længere i hundeverden .. det er bestemt ingen skade til. smiley

• #17   3. sep 2012 Ah.. Der var jeg vist ikke vågen nok. smiley

• #18   3. sep 2012 Fedt tiltag mange børn hører bedre efter fremmede og måske kunne der dukke bedre hundeejere op senere hen... smiley

• #19   3. sep 2012 Anika F

Præcis .. det er nemlig også det jeg tænker, at på sigt kan vi faktisk få noget godt ud af det. smiley

Kommentér på:
Mangler barn og hund træning/kurser?

Annonce