{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mantrailing
  • #1   6. sep 2012 jeg vil da meget gerne høre mere om dette. Vil der være træner til stede eller bliver det selvtræning?

• #2   6. sep 2012 Pt. er der ingen uddannede danske trænere så det bliver "selvtræning" og koster GRATIS smiley

• #3   6. sep 2012 Hvad er forskellen på Mantrailing og almindelig rundering efter personer?

• #4   6. sep 2012 Eller bare ganske almindeligt spor, hvor hunden går på menneskefært som i brugshundeprogrammerne....?

• #5   6. sep 2012 Er det bare sådan noget her?

http://www.youtube.com/watch?v=Vn8vGuUbN6A

• #6   6. sep 2012 Her er en hjemmeside lavet af en af mine gamle venner. Han har "mantrailet" som politiman i årtier.

http://www.jackshuler.com/beginning_training.htm

• #7   6. sep 2012 Det er netop som Housebuster henviser til. Det var også amerikanske K9 uddannere som stod for mit kursus.
    CH. Den video viser en nybegynders famlende forsøg.
    Her er lidt af den type arbejde jeg overværede og min unghund klarede op til 150 meter gennem gågaderne i byens centrum. Hun var godt nok ved at blive kørt ned af en rollator en enkelt gang.

Se en video her: http://youtu.be/Hes5rEws7nY

• #8   6. sep 2012 Dygtig vaps, den.

Jeg vidste slet ikke det hed noget, men det er jo sådan noget hyggeleg, vi ofte laver når vi er ude med hunden.

Selvfølgelig kender hunden her figuranten og behøver ikke at blive præsenteret for fært først.

For et par år siden fik vi et telefonopkald om aftenen d. 1. januar. Nogle tyske turister havde haft deres hund med ude aftenen forinden og hunden var blevet forfærdeligt bange og var stukket af.
    Vores hund - som aldrig nogensinde under organiserede former har søgt efter andre dyr, fik opgaven at finde den hund.
    Jeg skal være ærlig, jeg troede ikke på det.
    Hunden fik lov til at snuse til den anden hunds tæpper og så tog han fært og jokkede derudaf. Det var dælme en lang tur, vi kom på - og fandt da heller ikke den anden. Til sidst var hunden færdig og kunne ikke mere. Jeg tror vi havde gået halvanden times tid med rasende meget koncentration.

Dagen efter om morgenen blev den bortløbne hund fundet få hundrede meter fra der, hvor vores hund gav op - legende med en anden hund på en mark.

Man bliver sgu ydmyg over hvad de kan, de hunde... Selv når de ikke er trænet til det.

Cassius var trænet i almindelig IPO-spor og så med leg og ballade a la det i linket.

• #9   6. sep 2012 Hunden kender ikke persoenn på forhånd. Videoen mangler desværre starten hvor hunden bliver præsenteret for personens fært. Denne præsentation af fært kan man se på mange af de andre videoer på youtube.

I Tyskland tilkalder ofte politiet sådanne specialuddannede hunde for at finde forsvundne personer.
    Det tager et par år at træne en hund til den nødvendige sikkerhed og arbejdsglæde og der er fest hver gang de finder personen.
    Hundeførerens opgave er primært at læse hunden og sørge for at den ikke kommer til skade.
    I USA er blodhunden den foretrukne race, men alle hunde der har en god næse og ikke er for førerfikserede kan trænes til et acceptabelt niveau.

• #10   6. sep 2012 Når de danske patruljehunde gør det samme, så starter de sjældent med en præsentation af fært. Ihvertfald bliver den ikke specificeret ud.
    Jeg har talt med en tjenestehundefører om det, og de mener, at det ikke er nødvendigt - ihvertfald for deres arbejde.

De bruger det, så vidt jeg ved, heller ikke, når de kender den, der søges efter på forhånd.
    Hvordan hunden selekterer, det er en gåde.

• #11   6. sep 2012 Politiets tjenestehunde registrerer den adrenalin som udskilles af de gernengsmænd som de jagter. De har derfor ikke særlig meget held når de søger efter bortgåede personer fra plejehjem eller andre steder.

For ikke at afspore tråden vil jeg lige gentage mit spørgsmål:
    Kunne vi evt. samle en gruppe (4 - 8 personer) i Trekantsområdet som ville uddanne hunden til dette og træne et par gange om ugen

• #12   6. sep 2012 Man blive nødt til at præsentere hunde for den fært man ønsker den skal følge. Ellers kan man træne den til at følge den friskeste fremmede fært.
    Jeg starter med en "smeller" allerede ved de første hvalpespor.

• #13   6. sep 2012 Pia hvis jeg boede tættere ville jeg gerne.

• #15   7. sep 2012 Fik lige trænet lidt i dag.
    Fint lille trail som gik over skolens sportsplads, bagom nogle haver, ind i skolegården og endte i "rygeskuret". Stor jubel fra figurant og undren blandt tilskuerne smiley

• Anne Marie R
    Anne Marie R Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 10
    #17   6. mar 2013 Hej Tommy. Det vil jeg meget gerne smiley
    Vi træner schweiss men vil også gerne mantrailing ---
    Hilsen Anne Marie R

Kommentér på:
Mantrailing

Annonce