2.290 visninger
|
Oprettet:
Mantrailing {{forumTopicSubject}}
Er der nogen som arbejder med Mantrailing (personeftersøgning med udgangspunkt i den personlige fært)?
Kunne vi evt. samle en gruppe (4 - 8 personer) i Trekantsområdet som ville uddanne hunden til dette og træne et par gange om ugen.
mar 2011
Følger: 10 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 124
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 249
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
aug 2006
http://www.youtube.com/watch?v=Vn8vGuUbN6A
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
http://www.jackshuler.com/beginning_training.htm
mar 2008
CH. Den video viser en nybegynders famlende forsøg.
Her er lidt af den type arbejde jeg overværede og min unghund klarede op til 150 meter gennem gågaderne i byens centrum. Hun var godt nok ved at blive kørt ned af en rollator en enkelt gang.
Se en video her: http://youtu.be/Hes5rEws7nY
aug 2006
Jeg vidste slet ikke det hed noget, men det er jo sådan noget hyggeleg, vi ofte laver når vi er ude med hunden.
Selvfølgelig kender hunden her figuranten og behøver ikke at blive præsenteret for fært først.
For et par år siden fik vi et telefonopkald om aftenen d. 1. januar. Nogle tyske turister havde haft deres hund med ude aftenen forinden og hunden var blevet forfærdeligt bange og var stukket af.
Vores hund - som aldrig nogensinde under organiserede former har søgt efter andre dyr, fik opgaven at finde den hund.
Jeg skal være ærlig, jeg troede ikke på det.
Hunden fik lov til at snuse til den anden hunds tæpper og så tog han fært og jokkede derudaf. Det var dælme en lang tur, vi kom på - og fandt da heller ikke den anden. Til sidst var hunden færdig og kunne ikke mere. Jeg tror vi havde gået halvanden times tid med rasende meget koncentration.
Dagen efter om morgenen blev den bortløbne hund fundet få hundrede meter fra der, hvor vores hund gav op - legende med en anden hund på en mark.
Man bliver sgu ydmyg over hvad de kan, de hunde... Selv når de ikke er trænet til det.
Cassius var trænet i almindelig IPO-spor og så med leg og ballade a la det i linket.
mar 2008
I Tyskland tilkalder ofte politiet sådanne specialuddannede hunde for at finde forsvundne personer.
Det tager et par år at træne en hund til den nødvendige sikkerhed og arbejdsglæde og der er fest hver gang de finder personen.
Hundeførerens opgave er primært at læse hunden og sørge for at den ikke kommer til skade.
I USA er blodhunden den foretrukne race, men alle hunde der har en god næse og ikke er for førerfikserede kan trænes til et acceptabelt niveau.
aug 2006
Jeg har talt med en tjenestehundefører om det, og de mener, at det ikke er nødvendigt - ihvertfald for deres arbejde.
De bruger det, så vidt jeg ved, heller ikke, når de kender den, der søges efter på forhånd.
Hvordan hunden selekterer, det er en gåde.
mar 2008
For ikke at afspore tråden vil jeg lige gentage mit spørgsmål:
Kunne vi evt. samle en gruppe (4 - 8 personer) i Trekantsområdet som ville uddanne hunden til dette og træne et par gange om ugen
jan 2012
Jeg starter med en "smeller" allerede ved de første hvalpespor.
jan 2012
mar 2008
Fint lille trail som gik over skolens sportsplads, bagom nogle haver, ind i skolegården og endte i "rygeskuret". Stor jubel fra figurant og undren blandt tilskuerne
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 10
Vi træner schweiss men vil også gerne mantrailing ---
Hilsen Anne Marie R
Mantrailing