{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Mantrailing... {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Er der nogen herinde der træner mantrailing med deres hund (spor, hvor hunden går på ID-fært fra sporlæggeren og på al mulig underlag incl. befærdede steder) ???

Vi trænede disse spor for første gang i søndags med de hunde der er under uddannelse til redningshund her i Aalborg, og det er imponerende at se hvor hurtigt hundene fatter ideen og synes det er super sjovt :o).

Dette er f.eks. 3. spor nogensinde denne hund går på asfalt - det kan man jo ikke klage over:
(link fjernet)

(Sporet er startet ved at hunden snuste til figuranten der gik ud af syne fra hunden, og ud på asfalt for derefter at gå ind i rabatten - klippet starter på et tidspunkt hvor hunden har haft problemer på asfalten, og derfor bliver sat på igen).

Jeg har gået denne type spor i flere år med Tikki, og det er virkelig fascinerende hvad hunden kan følge af spor, når først den bliver trænet op til det ;o).

Men er der nogen herinde der træner det, kunne det jo være sjovt at udveksle lidt erfaringer ;o)

/Carina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mantrailing...
  • #1   24. jun 2008 Jeg træner ikke den slags, men synes det er vildt imponerende hvad jeres hunde kan:o)

Og så lige et par spørgsmål. Kan man godt få lov at prøve at kigge på sådan en træningsdag engang? Eller holder i konkurrencer hvor man kan komme og se på?

• #2   24. jun 2008 Hold da op et tilbud. Har ingen bil pt så nordjylland er lidt langt væk -men når jeg får skaffet mig en bil igen, er det ikke umuligt at jeg tager dig på ordet:o)

Synes det er rigtig spændende at se andre slags træning end "bare" ens eget lydighed, og redningshundearbejde er da så absolut en hel anden slags:o)

• #3   24. jun 2008 Ja PH-træning har så absolut osse interesse:o)

• #4   25. jun 2008 SUPER imponerende

hvor kan man evt se sådan noget? evt skrive sig op hvis det har interesse?

• #5   25. jun 2008 Michelle *strid kælling * >

Ja, man kan normalt altid komme ud at se træningen, og nogle gange også få lov til at prøve lidt med sin egen hund ... vi har da i hvert fald her i Aalborg af og til nogen på besøg - både enkeltpersoner og hundeklubber :o).

Der er af og til konkurrencer hvor man kan se redningshundene i aktion - vi afholdt i april skandinavisk mesterskab for redningshunde, hvor der udenfor konkurrencen også var en hundefører med fra Spanien. I september afholder Roskilde DM for redningshunde, hvor man også normalt kan komme ud at se ;o).

/Carina

• #6   25. jun 2008 - K - >

<b>hvor kan man evt se sådan noget? evt skrive sig op hvis det har interesse?</b>

Hvor bor du henne i landet, og hvor langt er du villig til at køre ???

/Carina

• #7   25. jun 2008 jeg bor i horsens, kan desværre ikk køre da jeg ingen bil har endnu, men regner da med at få detmpå et tidspunkt

• #8   25. jun 2008 Carina -lyder spændende. Tror jeg vil undersøge det lidt nærmere, og se om ikke jeg kan finde ud af at komme og kigge engang.

At prøve det er nok mindre interessant for mig (uden at vide det store om det, tror jeg ikke Reiki egner sig), men at se det tror jeg tilgengæld ville være super spændende:o)

• #9   25. jun 2008 Klaus >

<b>Carina: Træner du stadigvæk med René engang imellem? :o)</b>

Det er vist snart ved at være et års tid siden René og jeg har trænet sammen - hans træningsdage i PH falder sammen med de dage hvor vi normalt trænede sammen + jeg har ikke trænet ret meget i weekenderne fra september sidste år indtil maj i år pga. min mor faldt og brækkede begge arme, jeg har været meget booket op med arbejde incl. rejseaktivitet og mine hunde på skift fik kennelhoste, så vi lå "brak" en hel måned :o( ...

Men forhåbentlig løser det sig da med noget fællestræning her i efteråret ;o).

/Carina

• #10   25. jun 2008 Hvor er det fascinerende at se..

• #12   25. jun 2008 Ved, at **TANTE BRAHE** * ( - navnet på en profil med en labrador herinde) træner det.

• #13   26. jun 2008 Nu er ID spor jo ikke nødvendigvis det samme som forfølgelsesspor. ID er hvor hunden af flere spor vælger lige præcis det spor som hører til den fært den er blevet præsenteret for inden start.
    Fandt lidt om det her: http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=193

Kommentér på:
Mantrailing...

Annonce