Mantrailing... {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Er der nogen herinde der træner mantrailing med deres hund (spor, hvor hunden går på ID-fært fra sporlæggeren og på al mulig underlag incl. befærdede steder) ???
Vi trænede disse spor for første gang i søndags med de hunde der er under uddannelse til redningshund her i Aalborg, og det er imponerende at se hvor hurtigt hundene fatter ideen og synes det er super sjovt :o).
Dette er f.eks. 3. spor nogensinde denne hund går på asfalt - det kan man jo ikke klage over:
(link fjernet)
(Sporet er startet ved at hunden snuste til figuranten der gik ud af syne fra hunden, og ud på asfalt for derefter at gå ind i rabatten - klippet starter på et tidspunkt hvor hunden har haft problemer på asfalten, og derfor bliver sat på igen).
Jeg har gået denne type spor i flere år med Tikki, og det er virkelig fascinerende hvad hunden kan følge af spor, når først den bliver trænet op til det ;o).
Men er der nogen herinde der træner det, kunne det jo være sjovt at udveksle lidt erfaringer ;o)
/Carina
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og så lige et par spørgsmål. Kan man godt få lov at prøve at kigge på sådan en træningsdag engang? Eller holder i konkurrencer hvor man kan komme og se på?
jan 2007
Synes det er rigtig spændende at se andre slags træning end "bare" ens eget lydighed, og redningshundearbejde er da så absolut en hel anden slags:o)
jan 2007
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 1.333
hvor kan man evt se sådan noget? evt skrive sig op hvis det har interesse?
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Ja, man kan normalt altid komme ud at se træningen, og nogle gange også få lov til at prøve lidt med sin egen hund ... vi har da i hvert fald her i Aalborg af og til nogen på besøg - både enkeltpersoner og hundeklubber :o).
Der er af og til konkurrencer hvor man kan se redningshundene i aktion - vi afholdt i april skandinavisk mesterskab for redningshunde, hvor der udenfor konkurrencen også var en hundefører med fra Spanien. I september afholder Roskilde DM for redningshunde, hvor man også normalt kan komme ud at se ;o).
/Carina
sep 2005
<b>hvor kan man evt se sådan noget? evt skrive sig op hvis det har interesse?</b>
Hvor bor du henne i landet, og hvor langt er du villig til at køre ???
/Carina
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 1.333
jan 2007
At prøve det er nok mindre interessant for mig (uden at vide det store om det, tror jeg ikke Reiki egner sig), men at se det tror jeg tilgengæld ville være super spændende:o)
sep 2005
<b>Carina: Træner du stadigvæk med René engang imellem? :o)</b>
Det er vist snart ved at være et års tid siden René og jeg har trænet sammen - hans træningsdage i PH falder sammen med de dage hvor vi normalt trænede sammen + jeg har ikke trænet ret meget i weekenderne fra september sidste år indtil maj i år pga. min mor faldt og brækkede begge arme, jeg har været meget booket op med arbejde incl. rejseaktivitet og mine hunde på skift fik kennelhoste, så vi lå "brak" en hel måned :o( ...
Men forhåbentlig løser det sig da med noget fællestræning her i efteråret ;o).
/Carina
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
Fandt lidt om det her: http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=193
Mantrailing...