{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Må lige dele en succes med jer.. :) {{forumTopicSubject}}

Det bliver nok lidt langt..

Lige for at tage hele historien med, så efter jeg flyttede sammen med min kæreste, er der kommet 3 nye hunde ind i min hverdag..
en berner Sennen, en labrador blandning, samt en 'hvalp' efter de to.
'Hvalpen' som i dag er lidt over et år, er en ret nervøs hund.. Hun har to andre hunde der passer på hende og der skal meget lidt til at få hende til at miste selvtilliden..
Min kærestes familie har hele tiden haft den der med, at lille Trille jo er bange og været lidt pyldret overfor hende..

Jeg har altid været vant til med de andre hunde vi har haft, at man skulle stå frem som lederen i flokken.. Og det har haft så god virkning på Trille.

Nå, nu til det med træningen.. smiley
Har den sidste tid trænet meget lette og små ting, og givet belønning, både i form af godbidder, verbalt ros og lidt massage efter træningen.
Hun har fået meget mere selvsikkerhed og man kan mærke på hende, at hun nyder at lære noget.
I dag var jeg så ude at invistere i en klikker.. Har aldrig brugt sådan en før og hunden har heller aldrig prøvet sådan noget før..
10 min efter vi gik i gang havde vi allerede styr på 'Kontakt' hvor jeg fik hendes blik op på mit ansigt. Hun har fra start af været meget opmærksom på godbidsposen i stedet for mig.
Så må sige jeg var lykkelig over hvor hurtigt hun fangede hvad det var hun skulle..

Dog kunne jeg godt bruge et råd..
Når hun skal dække, hvilket hun er rigtig god til, og jeg gerne vil have hende til at blive liggende selvom jeg træder et skridt tilbage, så rejser hun sig.
Da jeg gik til hundetræning med min gamle hund, lærte vi at vi skulle holde en flad hånd lidt frem mod hunden, når vi stod op og bakkede.. Men Trille er bare så nervøs, at hun kommer krybende hen mod mig, i stedet for at rejse sig.. Synes jo det er synd for hende at det påvirker hende sådan.. For så snart vi så laver noget hun er god til og hun får ros, så er selvtilliden helt intakt igen..
Men har i nogle forslag til hvordan jeg evt kan træne det med hende?

I kan da lige få et lille billede af den lille pige.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må lige dele en succes med jer.. :)
  • #1   22. okt 2012 Rigtig flot arbejde. Jeg tror det måske går lidt for hurtigt for hende. Lad hendes selvtillid og tillid til dig vokse lidt endnu - før du laver "bliv " øvelsen. Er sikker på hun nok skal blive rigtig god i dine hænder. Go træning

• #2   23. okt 2012 Vi har været i gang i lidt over et halvt år, ret seriøst med træningen.
    Men må bare kæmpe videre..
    Man kan håbe hun også bliver lidt mere 'voksen' det næste års tid..

• #3   23. okt 2012 Smid belønningen bag hinne eller liiiige foran snuden i grasset, så at hun hved at hun ikke skal framad for at hente godbiden. smiley Det virker super med min hund, og hvis hun bevæger sig framad, gør det hele forfra, gå tilbage til hvor hun skulle dække fra starten, giv komando og ta et halvt skridt bagud.
    Husk at kun gå så lang hvor hun bliver i dæk, så ta måske 1/4 skridt tilbage, hvis det er for meget, bevæg kun benet på det samme sted. Belønne når hun ikke rør sig og når hun kan det godt, lav større bevægelse eller ta et længre skridt osv smiley

• #4   23. okt 2012 Caroline: Tak, det vil jeg forsøge mig med..

Kommentér på:
Må lige dele en succes med jer.. :)

Annonce