agility ? langt {{forumTopicSubject}}
da jeg købte min første hund, kunne jeg ikke vente til hun blev et år, ville rigtig gerne gå til agility med hende
men hendes lår muskler udviklede sig ikke og agility var udelukket.
nu 8 år senere har jeg så hund nr 2, en lille shih tzu vi går til hvalpe træning og der har vi prøvet tunnel, tunnel med knæk, spring og pose (tror jeg det hedder), men han virker ikke som om han syntes det er rigtig sjov, vi løber til forhindringerne så stopper han op og gør det kun hvis jeg beder ham om at fortsætte.
jeg havde planer om at starte agility til næste sæson, men tror i han kan komme til at kunne lide det, eller skal jeg droppe tanke og bruge vinteren til at finde på noget andet ?
vil jo helst ikke, skulle tvinge ham... det skal jo være noget vi begge kan lide.
han elsker at løbe stærkt og søge efter div. bolde og andet der bliver gemt, eller følge sin næse efter spor. noget man kan lave med de talenter ?
håber der er nogen derude, der kan komme med et godt råd
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Nogle dage er det almindelig lydighed, andre dage er det spor, nogle gange er det bare gåtur ved stranden, nogle gange tager man i hundesvømmehal osv osv. Det er for folk der gerne vil være aktive med deres hunde, og man får prøvet en masse forskelligt, så det kan jo være, at der er en DcH klub i nærheden af hvor du bor, der har samme tilbud?
Ellers kan du overveje rally.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.948
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
Jeg ville nok prøve at finde en dygtig træner, hvor du f.eks kan nøjes med at betale for 10 gange - så kan i få testet det af, uden at du bliver for bundet...
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 239
nu er det ikke agility på konkurrence plan jeg er ude efter, men bare noget hygge at lave sammen med hunden 1 gang om ugen, hvor man kommer ud og møder andre hunde og mennesker end dem man ser til daglig.
jeg vil da lige tjekke om der er dch, i nærhedern af mig.
det kan godt være han kommer til at elske det, men jeg har trænet med positiv forstærkning de gange vi har prøvet det, og det går ikke fremad.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
Nogle klubber kaster hundene ud på redskaberne og siger 'løb den bane' og det er en dårlig ide, især for hunde der ikke liige synes det er den bedste ide.
Find et sted hvor de indlærer forhindringerne et af gangen stille og roligt.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.172
Prøv at kaste han bold som belønning , hvis han er vild med den.
Randi, ja det er super vigtigt, jeg ser et lille tilbage trin i vores fordi vi nu er begyndt at løbe baner, før var det max 3 øvelser som vi gennemgik en og en først.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
mar 2007
har snakket med min lydigheds træner i dag, og han siger at jeg kan melde mig til agility til april og så betale pr gang, det bliver godt nok lidt dyrere hvis vi bliver bidt af det, men syntes det er det værd
black... der ved jeg godt, men blev så forelsket i den lille dreng da han blev født at jeg bare måtte eje ham, og så tager jeg tingene som de kommer
mar 2007
mar 2007
jeg passede bobbys mor, og hun var super skøn og gravid, og jeg fik lov at være med til fødslen. da bobby blev født inden han kom ud af fosterhinden, føltes det bare som min hund, og jeg fulgte ham i de 8 uger han var hos sin mor, og blev mere og mere sikker i mit valg.
så en korthårs tæve blev til en langhårs han
jeg vælger ikke hund til agility, men en der passer ind i mit liv, min hverdag. og kan den så løbe agility så er det et plus. for har ikke selv prøvet det og det kan jo være jeg heller ikke syntes det er fedt i længden
mar 2007
mar 2007
mar 2007
agility ? langt