574 visninger
|
Oprettet:
Store spejl på væggen der {{forumTopicSubject}}
hver er smukkest i landet her?
Min datter har en væg på sit værelse, som er beklædt med et stort spejl fra gulv til loft. Min hvalp er helt vild, hun stiller sig foran og gøer og piver skifte vis.
Det er jo klart fordi hun kan se en anden hund, men ikke lugte den.
Skal jeg gøre noget ved det? I så fald nogle forslag til hvad jeg skal gøre?
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 42
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 357
Du skal ikke gøre noget - lad hende selv finde ud af det.
Hvis hun bliver ved, så prøv at vise hende, at det ikke er en anden hund inde i spejlet - rør ved det, og få hende til at gå hen og røre og snuse til det selv, så hun indser, at det ikke er en anden hund.
Med venlig hilsen
Line.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 374
jun 2006
jun 2006
Hun er jo hvalp endnu.
Hendes adfærd viser 2 ting:
1. Hun er "bange" for hunden i spejlet. Hun kender den jo ikke, så hun ved ikke, hvad den kan finde på. Derfor er hun også påpasselig med at gå hen til den.
2. Hun beskytter sit hjem mod "den fremmede hund".
Og så viser det selvfølgelig, at hun er interesseret i andre hunde - det er en god ting.
Det første skulle gerne blive bedre med alderen.
Hun skal bare ud og møde en masse forskellige hunde - helst løs et sted, hvor det er muligt.
HUSK ikke at blande dig, medmindre en situation bliver faretruende.
Det andet skulle gerne gå væk af sig selv, når hun finder ud af, at det bare er et spejl.
En intelligent hund finder ret hurtigt ud af, at det ER et spejl.
Derfor synes jeg også, at du i første omgang skal lade hende finde ud af det selv.
MEN - Hvis du mener, der går for lang tid (mere end 1 uge), så vis hende, at det bare ER et spejl.
Er hun interesseret i menneskers spejlbilleder?
Det ville også være et godt tegn. Både for hendes tilknytning til og anerkendelse af mennesker, og fordi det kan også hjælpe hende til at forstå, at det bare er et spejl.
Når hun har lært, at det ikke er en anden hund inde i spejlet, skulle det gerne være sådan, at hun selv begynder at gå hen til det og sætte snuden på, og til sidst vil hun helt ignorere det.
Med venlig hilsen
Line.
Store spejl på væggen der