{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

stop på afstand og spor arbejde..? {{forumTopicSubject}}

Hvordan har I lært jeres hund Stop på afstand..? Cito kan nu sitte når jeg kalder på ham og jeg siger SIT, så stopper han og sitter.. men er det det man mener med stop på afstand?

Nogen der ved nogen steder omkring esbjerg, ribe bramming hvor der er et hold med spor træning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stop på afstand og spor arbejde..?
  • #1   26. nov 2012 Min kan dæk og min den gamle kun sin stå kommando på afstand. Men vent gør også de står stille på afstand. Har aldrig øvet det. Deres kommandoer har bare siddet i dem.

• #2   26. nov 2012 Mener du stop for apporten?

• #3   26. nov 2012 det jeg mener er at hvis jeg kalder på cito så skal han STOPPE når jeg siger det... gir det mening..? vi skal træne det på torsdag til hundetræning men kan bare godt li at ku en lille bitte smule inden da....

• #4   26. nov 2012 stopper han for fløjten

• #5   26. nov 2012 niks... Ci har kun lavet indkald, sit dæk med føjten... jeg har gjort det at jeg først har lært ham kommandoen med tale og bevægelse også bagefter med fløjte,,

• #6   27. nov 2012 Hvad skal han gøre når du siger stop? Altså skal han stå, sidde eller ligge?

For i bund og grund er det jo bare de kommandoer du skal bruge... Altså STÅ, SIT eller DÆK smiley

Og hvis det er lige meget hvad han gør, men du SKAL bruge kommandoen STOP, så kan du jo f.eks. sige STOP - SIT.
    Så vil han efterhånden kode STOP sammen med SIT, og du kan nøjes med at sige STOP, og han vil stoppe og sætte sig. (Tænker SIT er nemmest, da han allerede kan den smiley )

• #7   27. nov 2012 Vi indlærer det ved brug af bold. Når hunden er på vej hen over os i fuld fart, så løfter jeg armen højt i vejret - holder lige pause et splitsekund, og kaster så bolden hen over hovedet på hunden. Når man har gjort det et par gange, så plejer de fleste hunde at stoppe allerede når armen kommer op,og så trække man tiden længere og længere, før bolden kastes - så har du dit stop, og kan efterfølge det med sit, dæk eller stå...

• #8   27. nov 2012 Er det stop under indkald?
    Der hvor jeg træner er det på 20 m, man kalder hundens navn, kom. Når den når halvvejs siger jeg dæk (men mener godt man nå bruge stå og sit). Når hunden er stoppet og har holdt position i 15 sek kaldes på plads.

• #9   27. nov 2012 Spor er jo en del af DCH-programmet, så det er vel en del af den almindelige DCH-træning, når man kommer igennem hvalpe- og unghundeholdene.

Det er det i hvert fald hos os i Esbjerg. På C-holdene snuser man lidt til det, og på B-holdene er det en fast del af træningen. På lørdag skal vi på begynder-sporkursus.

Ved også at DKK Esbjerg indimellem afholder "klar-parat-snus" weekender et par gange om året.

Kommentér på:
stop på afstand og spor arbejde..?

Annonce