3.241 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Svar
langrend med hund langrend med hund
Hvad forslår i af line osv til hunden hvis man skal have den med på langrend. er det bedst foran eller ved siden?
0 synes godt om
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 289
maj 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 121
2 af mine trækker og de elsker det. Den 3. løber mest ved siden af og tager da gerne med, men for hende er det ikke meget bedre end en normal gåtur. Jeg lader hundene selv vælge om de vil trække, men synes da det er allersjovest at løbe med dem, som trækker og elsker det!
Husk dog at de skal have en rigtig god træksele. Selv ville jeg ikke bruge andet end x-back sele, hvis det var mere end bare et par km.
Af snor bælte er Julius K9 bare HELT i top. Desværre har jeg det ikke selv, men låner min venindes, når vi er i Norge på ski. Hun har også et af det norske mærke Kennel men det synes jeg ikke er helt så godt.
Herhjemme bruger jeg en elastikline fra Ruffwear som jeg har købt til at løbe med hundene. Den kan spændes om maven, så man har hænderne fri.
De første vintre i Danmark, hvor jeg ikke havde hunden til at trække, men bare "med på tur" spændte jeg en flexline fast i et bælte. Det kan også bruges.
God fornøjelse!
langrend med hund