Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå hinter
  • #1   7. jan 2013 Ciro og jeg træner det rigtig meget.. har snoren kort og i starten var det sådan at så snart han gik helt ved mit ben fik han en godbid... nu er vi kommet så langt så godbidder næsten er væk og han kun får når han kigger op på mig i mere end 10 sek.
    Mange bruger legetøj til at motivere hund2n i at kigge op på føren...

    Det har vi lært ved hunde træning..;)


  • #2   8. jan 2013 Kiwa og jeg træner også at gå hinter,for hende betyder det at hun skal gå på plads på højre side - udledt af at vi træner Rallyøvelser fra ekspertklassen og skal starte DM til sommer,fordi der her skiftes side fra venstre og højre.
    Så "på plads" betyder venstre side og "hinter" er lig med højre side.
    "Hinter" kan derfor betyde flere ting,alt efter hvad du vil smiley


  • #3   8. jan 2013 Kan se mike har en field trial spaniel, så mon ikke det skal være hinter = hunden går på venstre side. ? smiley
    Altså godbidder, godbidder og godbidder til en start (eller anden belønning). Og husk stemmen! En hver hund ELSKER at blive rost verbalt. Du kan sige alt muligt mærkeligt - jeg kalder det at lyde som en lækker hellefisk. Du skal bare være super indbydende så fido slet ikke gider fokusere på andet end dig. Glipper det lidt alligevel så er det tempo skifte, retningsskifte, holdt, ned og sidde eller andet der lige gør at han skal være opmærksom.
    I starten træner man bare 5 meter og pause. Så øger man gradvist. Den gyldne regl er succes. Du skal stoppe træningen INDEN han mister fokus på dig. Så du ikke kommer i en situation hvor du skal korekse ham for meget. Den del er ret svær synes jeg, men man lærer det når man ved hvordan hunden reagerer når tingene er ved at blive for meget smiley Det gælder i øvrigt ved al den træning vi laver med vores.
    Når man så kan gå 500 meter med fido, jamen så kan du også begynde at ta' godbidderne væk..
    Variation er også godt. Du skal træne det hele tiden og på flere steder. Så som i skoven, i byen, i huset, i haven, på kirkegården, en parkeringsplads, træningspladsen osv.


  • #4   8. jan 2013 Og ikke mindst, prøv at hold godbidden i venstre hånd og snoren i højre. Så undgår du at hunden knækker ind over dig når den vil have fat i godbidden.. Kender nogle trænere der holder godbidderne i munden og spytter dem til hunden - så den lærer at kigge op på dig og ikke din hånd.. Meeen jeg har ikke lyst til at spise de godbidder vores får smiley

  • #5   8. jan 2013 Har trænet det uden snor med masser af godbidder i venstre hand, som jeg holdt foran snuden. Med korte mellemrum lod jeg Sally få en af godbidderne fra den knyttede hånd. Start i det små med meterkorte intervaller og øg så gradvist antal meter inden du slipper en godte. Godbidderne skal være meget små, her brugte jeg kød klippet i mikrotern, så det hele tiden "smager af mere", hvis du forstår hvad jeg mener. Sæt ikke ord på kommandoen, førI har trænet så længe at hunden er helt sikker i øvelsen. Det varierer hvor lang tid det vil tage, men een til to måneder gik der her før hun var sikker i den

  • #6   8. jan 2013 Jeg går til hundetræning med ham, og der siger de man ikke skal ha en hund som går og venter på at få godbidder og kigger op og op! Og deres måde er kort og højløftet snor så den ikke kan snuse til jorde og går den ikke pænt er det højt nej eller hinter imens den får riv i snoren til den er på plads igen

  • #7   8. jan 2013 Det lyder som en totalt forældet træningsmetode i mine ører. Prøv at søge på positiv forstærkning og samarbejde med sin hund, så kan du læse andre tilgange til hundetræning. DKK's trænere er opdaterede i de nye teknikker, så synes da du skulle prøve et hold der, bare for at fornemme forskellen.

  • #8   8. jan 2013 Åh Mike, det lyder som om du er endt i en "god-gammeldags" jagtforening. Hvor de ligeså fint at demonstreret hvilke metoder der er nemmest bl.a. en "hinter-kæp" sikkert, hvor man slår hunden i måsen hvis den ikke går korrekt.
    Det er håbløst umoderne og du skaber en hund som ikke frivilligt følger dig. Harmonien mellem hund og fører bliver noget helt andet hvis du bruger godbidder... Og du vil højst sandsynlig også få en anden tilfredstillelse som fører når du ved at hunden følger dig fordi den har lyst og ikke fordi du halvt kvæler den...


  • #9   8. jan 2013 Vil du fortælle hvor du går henne? smiley Ren nysgerrighed - kan se du bor i nærheden nemlig, kunne være jeg kunne anbefale et par andre steder smiley

  • #10   8. jan 2013 Jeg syntes bare personligt det ser dumt ud når hunde går og glor op ad for at få godbidder.

  • #11   8. jan 2013 Den skal bare gå tæt ved min side og følge mig tæt..

  • #12   8. jan 2013 Hvis du ikke ønsker at hunden kigger på dig, så lader du være med at belønne for det. Men det har nu ikke noget med tiggeri at gøre, det er indlært adfærd fordi mange ønsker det.

  • #13   8. jan 2013 Det er ret simpelt, du belønner hunden hver gang den er der hvor du vil have den:) men det kræver at du er vågen og klar til at belønne og at du har hunden i løs snor så den kan finde ind hvor du vil have den og få sin belønning, du får intet ud af at gå med hunden i stram Line,

  • #14   8. jan 2013 Så giv godbidderne nede ved hunden. Altså så hunden ikke skal dreje hovedet får at få den.

  • #15   8. jan 2013 Man arbejder faktisk ret intensivt for at få hunden til at holde kontakt, når man går, så jeg tror ikke der skal det store arbejde til at undgå det.
    Det tager normalt måneder at indlære en stabil øjenkontakt - og bliver det ikke trænet og ikke belønnet, så kigger hunden ikke.


  • #16   8. jan 2013 Jeg vil bare gerne se en FT springer gå en pæn plads.. det ser generelt altid ud af helvede til (også på markprøver osv.) -ihvertfald set med lydighedsøjne..;-)

  • #17   8. jan 2013 Der er masse video på nettet hvor de kan! Hvorfor kan de ikke da?

  • #18   8. jan 2013 Mike: ja hvor de går jæger-lydighed (som det hedder hjemme hos os)men ikke hvor hvor de Lydighedsprogram-lydighed.. fordi problemet er f.eks at de helt automatisk kigger frem og er svære at opnå kontakt med under gang og fordi de automatisk trækker bagtil for at vige for bøssen. I programmerne bliver disse ting straffet.

  • #19   8. jan 2013 Mike, hvad er målet med din hund? Skal du bruge den til jagt/markprøver, skal du bare træne til husbehov eller vil du lave lydighedsprogrammer

  • #20   8. jan 2013 Nå okay den skal os bruges på jagt, og skal ikke til prøve

  • #21   8. jan 2013 Mike: det er derfor det er vigtigt at skrive for jeg ved f.eks at CH tænker Lydigheds"plads" når hun råder og vejleder og det er bestemt ikke det du skal have. smiley Men du kan godt bruge godbidderne og klikker til at få ham der hvor du vil have ham. Men du skal ikke have stræbe efter en lydighedsplads for så ødelægger du ham i forhold til praktisk brug på jagten.

  • #22   8. jan 2013 Man kan godt gøre det du ønsker på måden du beskriver at du har fået anvist. Det er dog lidt en omvej og under tvang for hunden, hvilket betyder den mister noget af sin arbejdsglæde.

    Hellere vise den, hvad den gør rigtigt end at rette for fejl, den ikke ved, den begår (den har jo ikke lært det rigtige endnu).
    Det er også en god ting, hvis hunden selv bevæger sig i rette position og ikke bliver tvunget til at være der - en hunds kropshukommelse er et hamrende vigtigt og effektivt redskab i træning og det ødelægger man for sig selv ved at fastholde en hund der, hvor man vil have den.

    Det handler om at vise hunden hvad man ønsker af den og belønne den for det. Ikke om at vise den hvad man ikke ønsker. Det får man en passiv hund ud af.



  • #23   8. jan 2013 Altså når vi taler indlæring - det vil jeg lige præcisere.

Kommentér på:
Gå hinter

Annonce