Tips og tricks til ny hundeejer (fransk bulldog) {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Min kæreste og jeg har i dag købt en Fransk Bulldog, som vores første hund. Det er en han og er 8 uger gammel.
Han virker lærenem, men har fået et godt øje til det ene hjørne i stuen hvor han godt kan lide at tisse af. Det er selv lige efter vi har gået tur, hvor der intet skete.
Jeg har læst mig til at de er meget nærtagende, hvis man kan kalde det det. Så hvor meget kan vi tillade os at skælle ud på ham når han gør noget forkert? og vil han automatisk lære at det skal foregå udenfor, når han trænger til at komme af med noget?
Tips og tricks modtages gerne. Også indenfor almindelig træning.
God aften
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
håber i får mange dejlig timer sammen :):)
du skal bare sige nej ...med en anden stemme ind du plejer og snakke med han ..moske lige hårt NEJ og så eller tage ham ud hver han godt må lave noget ...og sige tisssss til ham ...og ros ham meget når han gør det hvor han skal du kan også have noget exter lækker godbider du kun bruger når han har gjort noget godt som og tisse ude med mer ...
er det muligt at skærme af til det sted hvor han vil tisse inde til i er helt sikke på han er renligt ...jeg har brugt at rundt om vors spisebor og stole ...og sætte katong rundt om så de ike ku komme der ind ....for det først ku jeg jo ikke hurtig få fat på dem og tage dem ud ....og også for og beskyt tæppet og møbler ...
tænker du også på andre ting du kan bruge han skal lære ....
du kan se de vidio jeg har lagt ind af mine hvorhurtig jeg er begyndt og træne den med aktiv ting ....dem jeg har haft fra fødslen ...var kun 4 uger da jeg startet med pottetræning og godbider
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
nu har jeg så ikke lige nogel vidio med at de skal lære og stå med mer ...
men i skal prøve og sæt jer foand ham ...og sige han skal sit ...hav en godbid i den anden hånd ...og forsøg og vise ham med den anden hvad han skal ....med det samme han sitter sig skal han have godbiden .....i skal så forsætte flere gang til han forstår denne øvlse ...med tiden rykker i længer væk ....og op og stå ...hvor i til sidst står flere meter fra ham og han skal blive sedne og i skal gå hen og give ham godbiden og ku gå væk fra ham igen og først når i sige fri ....må han gå væk igen .....lør han kun et par komander af gangen ...når han kan en ....alser at han ved hvad sit betyder ....kan i begynde på den næste .....og så vider ...
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 1.998
I kan ikke sige "NEJ", til den før den forstår kommandoen nej.
Det er normalt at de finder deres hjørne. Det er til dels praktisk for jer, i og med i kan tage hvalpen ud hvis den bevæger sig hen i det hjørne - for så ved i den skal tisse/besørge. Når der er uheld så husk at vask efter med rodalon. Rodalon gør at han ikke kan lugte sine gamle tissetåre. Hvis han kan det, vil han automatisk tro det er der toilettet er.
I Skal gå ud med ham hver gang han har sovet(meget hurtigt efter han er vågnet), drukket, leget(vildt) eller spist. Hvis i giver ham faste spisetidspunkter vil det være lettere for jer at forudsige hvornår han skal lave stort. Ros ham meget når han tisser ude. Nogle hvalpe er meget usikre på at skulle tisse/gøre stort fremmede steder, og der kan sagtens gå noget tid før han "tør". Derfor vælger han at gøre det inde - hvor han kender.
Når i lufter ham så luft ham gerne samme sted til han er mere tryg. Gerne et roligt sted hvor er evt. ikke kommer så mange andre hunde (og dermed er hundedufte)
jan 2013
Nu har jeg hørt et par gange at man skal gå lige efter han har leget, sovet, spist eller drukket. Vi prøver på det, men han er meget aktiv. Enten sover han, ellers leger han ret vildt. Kan vi tillade os at tvinge ham ud så tit? for det er tydeligvis ikke noget han er specielt vild med når der ligger så meget sne. Nogle gange er det okay, men han er kuldesky.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 260
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 260
jan 2013
Tips og tricks til ny hundeejer (fransk bulldog)