{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Hvornår kan man begynde træning {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har lige fået mig min første hvalp for 2 uger siden, han er en lille blanding af pudel og chihuahua - han er 10 uger.

Hvornår kan man begynde at træne ham, og har i nogle gode fif til de første par gange jeg skal lære ham at komme når jeg kalder, sit, dæk, bliv :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kan man begynde træning
  • #1   24. jan 2013 Vores var omkring 10 uger da vi fik ham hjem, og der begyndte vi allerede træningen med det samme. Det er bare vigtigt at det ikke er mere end 5-7 min pr gang det første stykke tid.

  • #2   24. jan 2013 Jeg startede med at træne sit, dæk og indkald fra dag 1 smiley Med masser godbidder self smiley Og startede til hvalpetræning i søndags hvor han blev 13 uger smiley

    Nu kan han sit, dæk, indkald, plads, og en "dut" øvelse


  • #3   24. jan 2013 Det kan man gå i gang med første dag. Så kom bare i gang smiley

    Træn kun i få minutter ad gangen, så han ikke når at kede sig eller mister koncentrationen. Men træn gerne flere gange om dagen.


  • #4   24. jan 2013 Det kan du sagtens gøre nu smiley

    Gå ud og lån "hvalpen" af Lone Greva, i midten af bogen er der masser af beskrivelser af hvordan man indøver indkald, sit, dæk, etc.

    Ellers "Hundetricks" af Mary Ray, den er meget nem at gå til, og illustreret med masser af billeder.


  • #5   24. jan 2013 tusind tak for svarene smiley jeg vil gå igang som det første imorgen

  • #6   24. jan 2013 hvor længe går der ca før at han vil kunne holde sig en hel nat? hvordan har det været med jeres?


  • #7   24. jan 2013 Uh tror det er meget forskelligt. Malik på næsten 18 uger, kan ikke holde sig mere end 5 måske 6 timer nu...

  • #9   24. jan 2013 Franco har holdt hele natten - næsten hver nat - siden han kom hjem smiley (8 uger)

  • #10   24. jan 2013 Kamilla, har i gjort noget specielt?

  • #11   24. jan 2013 Ida N - ikke det mindste smiley Ved ikke om det har noget at sige at han sover i sengen måske smiley

  • #12   24. jan 2013 Kamilla - det gør Bailey også, men der ligger alligevel en lille pøl og klump, hvis jeg ikke lige høre ham om natten

  • #13   24. jan 2013 Fra dag 2 smiley


  • #14   24. jan 2013 Når i er klar sammen. Det bedste jeg kan anbefale er helt klart at starte på et hvalpetrænings-hold, det giver virkelig meget erfaring til både hund og ejer!! smiley DCH afholder nogen rundt i hele landet.
    På de 3 gange jeg har været til hvalpetræning har jeg fået lært Kenya: Sit, Dæk, Pote - Anden pote - Kravle - Stå - Fri - Twister - Bliv - Indkald - Fremad - Søge - Værsgo - Nej - Gå rundt om - Igennem - "det' min" - og er igang med rulle/trille lige nu og nogen andre smiley Men har selvfølgelig trænet med hende hver dag hjemme. Små træninger, måske 7-12 minutter(hun er 4½ måned) smiley
    Held og lykke med din nye hvalp smiley


  • #15   25. jan 2013 Ida N: Det er forskelligt fra hund til hund hvornår de kan holde sig en hel nat... Nogen kan allerede når de er 10 uger og nogen først når de er et halvt år.

    Det vigtigste er bare at sørge for at den ikke får MULIGHEDEN for at gøre det indenfor, så det er ud hver gang den har sovet, leget ,spist og drukket.
    Og så må du sætte uret i løbet af natten... F.eks. kl. 2 eller 3, og så ud med vapsen.
    Ja, det er hårdt at stå op om natten, men det er den bedste løsning hvis i gerne vil have en renlig hvalp smiley


  • #16   25. jan 2013 Vores lady var vel først 100 % renlig da hun var 5-6 måneder gammel, men hun lærte hurtigt at gå til terassedøren når hun skulle tisse, at vi ikke altid nåede at se hende der, er jo vores fejl, ikke hendes smiley
    Jeg sov meget let de første mange måneder (gør jeg faktisk stadig), og med det samme jeg hørte hendes små poter på gulvet om natten/morgenen kom lady op i armene, og vi skyndte os ud smiley
    Desuden kom hun ud MANGE gange op dagen - en fingerregel er, at de skal ud når de har sovet, spist og leget... Ca hver 1/2-1 time smiley så går det stille og roligt den rigtige vej.. Men husk ikke at skælde ud for uheld, men rose helt vildt når det lykkes udenfor, måske endda med godbidder smiley

    Vi startede til hvalpetræning da lady var 10 uger, og hvor var hun dygtig dengang smiley det er langt værre nu, som teenager smiley haha


  • #17   25. jan 2013 Hov ja, vi stod op kl 03.00 HVER nar de første 14 dage, så kunne hun holde sig om natten, når vi var hurtige til at stå op, når hun vågnede smiley

  • #18   25. jan 2013 Tusind tak smiley det har hjulpet en hel del med gode råd smiley

Kommentér på:
Hvornår kan man begynde træning

Annonce