2.909 visninger
|
Oprettet:
Lær Chihuahua at bruge kattebakke {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg fik mig en Chihuahua i fredags og den har hver evig eneste dag lavet stort og småt indenfor. Jeg ved, at den skal tisse hvergang den står op, men den gør det også uanmeldt hvor jeg ikke er klar over det.
Jeg har læst en masse om den og jeg er faldet over det at bruge en kattebakke. Jeg har en 'kravlegård' til den, hvor den kan føles sig hjemme. Heri vil jeg placere en kattebakke - men hvordan lærer man den bedst at bruge den? F.eks. om natten når den står op så den ikke tisser overalt, hvordan får man den så til at gå ind i kattebakken?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
En hvalp skal tisse hver gang den har sovet, spist og leget... og ca. hver 1 1/2 time-2 timer da den ikke kan holde sig så meget. Hvis den tisser på gulvet, så tørre du op, og sørger for at vær bedre til at holde øje med hunden.
Tag den til samme rolige sted, græsplæne, hver gang... giv den tid og slap af.... ros når den tisser og skider... samme sted næste gang, så den føler sig tryg.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
I min verden er det lettest at lære hvalpen hvor den skal besørge frem for at lære den at bruge aviser, bakker eller andet..
Hvalpe sviner inde den første tid, det er noget man må tage med når man køber hund
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
De andre har sagt alt det, jeg ville sige.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 77
Det tager bestemt meget længere tid end tre dage!
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 186
Jeg går ud fra du kender forskellen? Dit arbejde er at gøre den renlig, den hører ikke hjemme i en kattebakke. Længere er den ikke. Hvis du ikke kan klare mosten så skal du bare slet ikke have en hund. Den skal ud ret så tit indtil den er renlig, det er det vi andre har gjort, så kan du vel også, det er ikke så slemt som det lyder.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
At jeg selv ikke kunne drømme om at bruge kattebakke til min hund fjerner jo ikke den horde af mennesker, der mener det er både praktisk og fornøjeligt.
Man slipper da for at tørre tis op, men bliver hunden så nogensinde renlig? Altså kan man fjerne kattebakken, og hunden så i stedet går til døren for at komme ud?
Jeg har ikke selv erfaringer, men måske andre har?
Måske er der konsekvenser for at indlære brug af bakke eller aviser...?
jun 2009
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 291
Hvis du vil bruge kattebakke min ven, så må du anskaf dig en kat
Måske du hellere skulle have haft en kat?
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 877
Men dermed ikke sagt at du TS skal bruge den som sovepude. Og så ville du jo også få et problem hvis du skal have hunden med på besøg hos andre
feb 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 217
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Jeg gad ikke engang læse samtlige indlæg, I er jo professionelle og alle andre, som er nye indenfor dette, er bare idioter som ikke fatter en skid.
Føj nogle idioter!
JA, jeg fik den i fredags og JA den har kun haft et par dage - men forfanden, jeg har læst mange steder hvor folk skriver, at deres stadig tisser og skider indenfor, selvom de har haft den i måneder!! Det er nok derfor jeg spørger.
Og hold nu kæft med den kattebakke.
Det er en HUNDEbakke så. Bare fordi navnet har kat i det betyder det ikke den kun er egnet til en kat, vel? Det sku da bare en bakke med avis/grus i hvor den kan pisse og skide og komme videre.
Og hvad handler det om renlighed at gøre? Hvis man bare sørger for selv at holde den ren.
Og jeg siger ikke den skal bruge ..hundebakken... hele tiden. Om natten, når den står op 2-3 gange kan den her bruge bakken, mens den om dagen bliver luftet og kan skide udenfor.
Fuck nogle møgsvar.
Hvad fanden er det for noget. Hvor jeg dog fortryder jeg fandt denne hjemmeside. Hold kæft nogle mærkelige mennesker...
dec 2008
og ja du har da en dejlig tone, så tak fordi jeg spildte min tid på at svære dig.
Du burde måske skrive pænere, og ja en kattebakke er stadig ikke til hund.. gå en tur med din hund eller køb en kat. Om natten skal du sørme op og lufte den indtil den er gammel nok til at holde sig... det andet er dovenskab.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Hvis du ved at din hvalp ville bruge kattebakken 2-3 gange om natten, hvorfor er det så at du ikke dropper den bakke og tager din hund ud i stedet for?
mar 2013
Det da mig som spildte min tid på dig - men ja ok, du har jo ret. Du er professionel, jeg bare en idiot med et dumt spørgsmål.
jun 2009
dec 2008
jun 2009
Super fedt førstehåndsindtryk at give, eller noget.
dec 2008
Brug du bare kattebakke fordi du ikke gider lufte din hund, når den skal ud.
dec 2008
jun 2008
Ja måske var alle svarede ikke lige heldige men det giver dig bestemt ingen grund til at snakke som om du er 4 år gammel. Du spørger OS til råd om renlighed og VI svarer at skal din hund være renlig så skal du IKKE bruge kattebakke. Vi svarer også at hvis du ikke magter opgaven 100 procent, at skulle ud så tit - OGSÅ om natten så burde du måske have en kat!
Jeg ved snart ikke hvem der er mest ubehøvlet, os eller dig!? Din hund skal først til at lære og det kan tage tid, i skal først og fremmest lære hinanden at kende, i skal lære at aflæse hinanden og det du iøvrigt skriver med at du har hørt om andre der har haft deres hund i flere måneder som stadig ikke er renlige, det er SÅ forskelligt! Det kommer an på hvordan DU som hundeejer gør dit arbejde!
mar 2013
Mit svar var af ren frustration på de idioter, som kan kende forskel på en kat og en hund. Og ja, dit første svar var ganske nydeligt, men det mærkeligt du skriver du har spildt din tid på mig - jeg har slet ikke svaret dig.
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
mar 2013
Læs nu svarende igen.
Jeg kommer herind som uviden omkring det jeg skriver og forventer, at jeg kan få et brugbart svar, men nixen - DET EN HUND; IKKE EN KAT!
Det er hvad jeg fik at vide. At jeg ville bruge en kattebakke var det samme som hvis Steve Jobs havde brugt Windows på en Mac.
Slap nu af! Der er så mange dumme svar, jeg aner jo ikke meget til det, det er derfor jeg spørger. DET ER IKKE EN KAT; MEN EN HUND VOV VOV < Er det et godt svar?
dec 2008
Så derfor... gør som jeg skrev så pænt til dig i mit første svar... og så har du en renlig hund snart... renlig betyder igen at den ikke tisser og skider indenfor og har intet med at gøre om den er ren.
mar 2013
Se her:
drop den kattebakke.. det er en hund.
Kattebakker er til katte, ikke til hunde.
det er IKKE en kat du har købt men en hund
Du har en hund, ikke en kat.
Det er en HUND! Vov vov. Ikke en kat.
Jeg går ud fra du kender forskellen?
Hvis du vil bruge kattebakke min ven, så må du anskaf dig en kat
Tror du skal bytte den ud med en kat.
>> Hvis I kalder det gode svar til mit spørgsmål, og IKKE provokerende, jamen så beklager jeg DYBT og skal nok holde mig væk herinde fra. Men jeg er ny indenfor dette, det er mit første indlæg og alligevel får jeg denne type svar.
Fuldstændig respektløs.
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
jun 2008
dec 2008
At der er nogen, som svarer provokerende.. som du også gør, er træls.. men sådan er det nu engang i et debatforum..
igen tag, hvad du kan bruge.. lad resten være... det er ikke så svært. Du er jo voksen, og ignorerer bare dem du ikke gider have hjælp fra.
mar 2013
mar 2013
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
Jeg vil personligt foretrække, at gøre hunden renlig helt fra start - ja, jeg bor selv i lejlighed på en høj første sal (og det er ikke fedt kl 3 om natten, men det kræves), og en hund der havde en sygdomsperiode, så hun var først renlig omkring 5 måneders alderen..
En anden gang, vil jeg anbefale at bruge en mere dæmpet tone, så andre gider hjælpe dig i fremtiden
dec 2008
Det handler om din hund, og ikke at du føler dig trådt over tæerne...
Held og lykke med den lille hvalp, og vær tålmodig
dec 2008
dec 2008
jun 2008
Jeg er SÅ enig!
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 608
Nogen gange kunne det da være rart om hunde lærte at gøre sig rene derhjemme i stedet på offentlige arealer.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Jeg ville f eks betakke mig noget så gevaldigt for at passe en hund som skal bruge kattebakke. Eller for den sags skyld bare at have den på besøg. Ikke om jeg vil have det svinerig i mit hjem blot fordi ejer har været doven. Tænker jeg nok ikke er ene om den holdning.
Jeg kan også frygte at den bakke så bliver brugt som man bruger den til katte. Og at hunden ender med at være alt for længe alene, for den kan jo bare gå på bakken. Eller at den ikke kommer ud de 3 gange om dagen jeg finder er et minimum for en voksen hund.
Men selvfølgelig hvis TS vil bruge en bakke er der jo ikke nogen af os som kan forhindre det.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Ja, det er især brugt i USA at små hunde lærer at bruge pee-pads og kattebakke. Problemet er at hunde ikke er katte. De er ikke gode til at generalisere og besøger du amerikanske hundefora, så vrimler det med hundeejere der har brugt pee-pads og kattebakke og hvor hundene besørger indenfor og ikke bliver renlige, fordi de fleste hunde forbinder det at besørge indenfor med "indenfor generelt" og ikke "et bestemt sted indenfor".
Selvfølgelig kan man være heldig og ende med en hund der forstår hvad det går ud på, men oddsene er ikke specielt gode i forhold til almindelig renlighedstræning. Så er der også nogle der mener at det er en god ide med aviser, pee-pads, kattebakke først og så derefter gå over til almindelig renlighedstræning, men det er som regel bare dobbelt arbejde, fordi hunden først skal lære det ene og derefter lære noget andet.
Dertil kommer at en hundehvalp, i modsætning til de fleste killinger, ikke bruger bakken naturligt, men skal lære at bruge bakken, så der er ikke meget arbejde sparet der.
Mit forslag er at du bider i det sure æble og går i gang med ganske almindelig renlighedstræning, hvilket i den sidste ende sandsynligvis vil vise sig at være hurtigere og nemmere end alle de smarte løsninger.
Jeg går ud fra at det er en hvalp?
Så gå ud med den så snart den vågner, efter den har spist, 20 minutter efter den har spist, efter den har leget, mens den leger hvis den leger i længere tid, når den vågner om natten (sæt evt. vækkeuret), hver 30 minutter - 2 timer i dagstimerne afhængig af hvor lang tid den kan holde sig, når den ser us til at den skal lave noget.
Ja, det er benhårdt arbejde, men jo mere arbejde du lægger i din hund nu, desto bedre hund får du
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Det er muligt du kan lære din chi, at gå på kattebakke om natten, men det er simpelthen bare toppen af dovenskab fra ejers side. Tag du dig hellere sammen og stå OP når der er behov for det. Det kommer dig selv til gode og jo mere du træner renlighed nu, jo hurtigere bliver den lille renlig.
Det er hårdt arbejde, at have hvalp og stort set et fuldtidsjob i starten.
Vil nødig komme i dit hjem efter hunden har været i bakken. Der må godt nok være en fæl lugt
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
en hundeskole vil lære dig alt hvad der er værd at vide om det at holde hund.
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 85
Jeg startede med at lære hende at bruge avisen, ved at lægge aviser ud på hele gulvet... så kunne jeg se hvor hun tissede mest og langsomt fjernede aviserne der hvor hun ikke brugte dem... Det næste var så at flytte avisen, langsomt, hen mod toilettet.... Og nu har jeg avis liggende på toilettet og den bruger hun...
Selvfølgelig kan de blive renlige hvis de lærer at bruge avisen... Når de er ude, ja så er det der de gør sig rene, og er de inde... ja så bruger de avisen...
Jeg er dybt forbavset over alle I såkaldte hundeeksperter der skriver de ikke bliver renlige hvis de bruger avis, hold nu kæft hvor er i latterlige... Måske skulle i lade være med at udtale jer om noget i rent faktisk ikke har prøvet selv, men bare har hørt/læst eller set en anden lige har skrevet... GAB...
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.281
Men hvis du bare giver det tid og går ud med den når den har leget, sovet, spist og drukket og selvfølgelig står op et par gange om natten, lige inden i går i seng og ligeså snart i vågner.. Så er jeg sikker på det nok skal gå..
Jeg ved godt man siger at de små hunde kan tage lang tid at gøre renlige..
Men det er heldigvis begyndt at blive varmere i vejret, så det gør det lidt lettere.
Jeg har en chihuahua på 4 mdr, og han er mere eller mindre renlig. det vil sige at han gør hvad han skal udenfor og sover igennem om natten, MEN hvis vi er for langsomme til at komme ud med ham så sker der altså uheld.
Så jeg kan kun sige: ud mange gange, ros ros ros og tålmodighed, så skal det hele nok komme
Held og lykke med det, uanset hvad du vælger at gøre
Lær Chihuahua at bruge kattebakke