{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK el. DCH
  • #1   6. mar 2013 Med den race vil jeg sige DKK..

Nogle DcH klubber kan godt være lidt "kamphunde forskrækkede" og selv om en staffordshire bull terrier ikke er på listen, er jeg bange for du godt kan ryge i lidt modvind på den konto

• #3   6. mar 2013 Jeg har talt med både begge klubber og ingen af dem virkede forskrækket over racen, men umiddelbart virker DCH mere til trækkende for mig, men afventer og høre gerne flere af jeres svar -,-)

• #4   6. mar 2013 Pia.. ja.. jeg har såmænd også været medlem af DcH i omkring 10 år nu.
    Jeg siger ikke at man ikke kan træne en sbt i DcH.
    Men jeg tror at man i DKK har større tolerence, sådan generelt set... Og muligvis også bedre racekendskab.

TS : Du kan jo kontakte begge klubber i dit nærområde og høre dem ad.

Jeg har feks oplevet en "kamphunde og kamp lignende hunde må ikke være uden snor når de er over 5 mdr gamle" holdning, og så er det dælme svært at lave ret meget af det sjove i lydighedsprogrammet.

• #5   6. mar 2013 Har ingen erfaring med DKK, men har mange års erfaring med DCH, og kan kun anbefale dem.

• #6   6. mar 2013 Lotte.. Der var jeg lige lidt for langsom.

Følg din mavefornemmelse..
    der er stor forskel på træningen i samme forening.. det afhænger af både klub og de individuelle trænere.

• #7   6. mar 2013 Lad nu være med at skære alle DcH's lokalforeninger over en kam. I min DcH afdeling er en staffy lige så velkommen som en lab.
    Det der må være afgørende er hvad du gerne vil træne med hunden: DKK's program er ren dressur. Her er kun rene lydighedsøvelser. DcH's program er lidt mere afvekselende: Her er en lydighedsdel og det man kalder 'arbejdsøvelser' som kort fortalt er spor, feltsøg (finde en ting i et afgrænset område) og rondering (finde en person).
    DKK's program er rigtig sjovt hvis man er fokuseret på detaljerne og på at hunden udfører øvelserne med millimeterpræcision. Det træner jeg med min ene hund, der passer enormt godt til det.
    DcH's program er sjovt bl.a. pga de afvekslende øvelser. Det træner jeg med min anden hund.
    Rally og agility kan dyrkes i begge klubber.
    Min erfaring er at der ikke er den helt store forskel på hvalpetræningen i de to regi, men selvfølgelig leder hvalpetræningen i den enkelte klub i en eller anden udstrækning frem mod deres respektive konkurrenceprogrammer.
    'Kamphundeforskrækkelsen' kan du ligeså godt være forberedt på. Den vil du støde på uanset om du vælger det ene eller det andet. Du skal være forberedt på at nogle af dine medkursister er lidt halvbange for din hund og spørger til dens lovlighed - sørgeligt men sandt.

• #8   6. mar 2013 Dch´s program er efter min mening langt mere baseret på at arbejde MED hundene.

DKK´s program er lydighed, lydighed og atter lydighed...kun afløst af en enkelt næseprøve.

I Dch kan man arbejde med spor og rondering, som er langt sjovere for en aktiv hund, som en bullterrier.

• #9   6. mar 2013 Jeg elsker at træne hos DcH, og har ALDRIG oplevet der blev set ned på disse "kamp hunde racer". Der er flere staffer hos os, og så går der også en amstaff på mit hold, som træner med mundkurv.

Vil sige der er stor forskel på træningsmetoderne, om du ønsker at træne til konkurrence eller hygge. Og vi har hver især informeret vores træner om, hvad vores mål er, så de kan rette sig ind efter det. Jeg ønsker fx at konkurrere i rally, hvor jeg bliver rettet på den mindste fejl, fremfor lydighed C, hvor vi kun er for "sjov" smiley

Der kommer vist også lidt ændringer på reglerne i klubberne her fra i år (ved ikke om det kun er på rally), da DKK har sænket niveauet.

• #10   6. mar 2013 Jeg tror det er lidt som at spørge folk om de er til Pepsi eller Coca Cola smiley

Det kommer jo helt an på hvad du vil.
    Hvis du kun vil tage et hvalpehold, så kan det være ligegyldigt (MIN mening) om det er DKK eller DcH.

Hvis du vil træne mere end bare på et hvalpehold eller et hyggehold - så kig på hvad der tiltaler dig.

DKK lydighed er langt mere detalje orienteret end DcH i deres lydighed. Det kræver en del af både hund og fører. Og det ser hammer godt ud når det udføres korrekt.

DcH har til gengæld nogle frie øvelser som feltsøg, spor og rundering hvor hundene skal arbejde selvstændigt for at løse opgaven.
    Og knap så streng lydighed.

Rally kan du træne i begge klubber.

Om du er mere velkommen det ene sted end det andet - det kommer nok mere an på lokalforeninger end det kommer an på klubberne som helhed smiley

Så hvad er du til - Pepsi eller Coca Cola ?

I hvert fald, god fornøjelse uanset hvad du vælger smiley

• #11   6. mar 2013 ¨kamphunde forskrækkelsen¨ er jeg fuldstændig lige glad med , har haft Amstaff i 10 år så er vant til det smiley

pepsi el cola,- hehe tja må jo bare prøve mig frem smiley

tak for jeres input

• #12   6. mar 2013 Du kunne evt tage ud og se en træningstime i både dcH og DKK, og så kan du jo se hvad du synes passer bedst til dine forventninger og ønsker

• #14   6. mar 2013 Ud fra mine oplevelser,så er der stor forskel på DcHs lokalforeninger,men generelt er holdningen til brugshunde.

Kommentér på:
DKK el. DCH

Annonce