DCH el DKK træning? {{forumTopicSubject}}
Hej
Nu tænkte jeg over noget, da vi jo får en bette vapse til sommer, som jeg gerne vil gå til træning med.
Landet ligger sådan at det bliver i Silkeborg, og at både DKK og DCH træning ligger lige ved siden af hinanden, derfor er det lige nemt for mig at komme til begge dele
Er der nogle forskel på hvor lange deres sæsoner er?
Er der forskel på prisen?
Er der forskel på kvaliteten af træning?
Så vidt jeg selv har kunne se indeholder de hver især følgende:
DKK - Hvalpehold, unghold, kth(ved ikke om dette skal gøres før man kan lave rally) & rally-o
DCH - Indslusning, Begynderhold, - Familiehold og træningshold.
Desværre indeholder ingen af dem Agility, så når den tid kommer skal jeg finde et andet sted.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Jeg foretrækker DKK, da de ikke har det såkaldte fri leg, hvor min hund kom helt til kort på dch. Hos DKK træne der i snor i en time ad gangen, hvor man på en time brugte 2x15 min på fri leg ved dch. Sæsonen er lidt kortere ved DKK, men efter min mening er udbyttet og kvaliteten også højere.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
jun 2012
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jun 2012
- Tak for rådet
Line P
- Tak for responsen
Jeg tænker lige umiddelbart at DCH bjerringbro også er en mulighed fra starten af.
Også har jeg en følelse af at DKK er en del dyrer end DCH i og med at det hos DCH koster 1100 kr. for hele året og DKK koster 400 per 10 gange, hvilket kun er 2½ måned.
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 117
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 117
jun 2012
- Jo det er det
Line P
- Det lyder godt, hvilken afd. træner du i?
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 360
jun 2012
- Det er rigtigt
jun 2012
- Bare alm. generel lydighed.
jun 2012
- Altså jeg går heller ikke så meget op i prisen hvis der er tydelig forskel på kvaliteten af træningen og sådan
Men hvis jeg føler ens for begge steder, så tæller det da nok lidt
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
Om du er til DcH, DKK eller Sheltieklubben kommer helt an på dig selv, din hund og ikke mindst den enkelte afdeling/ træner.
Personligt synes jeg at DcH's lydighedsprogram er det sjoveste. Der er både spor, feltsøg og rundering med i alle klasser. Hvorimod DKK kun har stuedressur i sit program. Sheltieklubbens program kender jeg ikke.
Selve træningen kanvære både god og dårlig i alle klubber. Det kommer meget an på den enkelte træners evner og engagement. Jeg har oplevet supergode trænere begge steder - men så sandelig også det modsatte.
Jeg kan kun gentage det gode råd fra længere oppe.
Tag ud og kig de klubber/ afdelinger der har din interesse og afgør så derudfra hvor du helst vil træne.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Og så bør man besøge klubberne og så vurdere hvordan klubbens syn er på hundetræningen, men også på hvordan stemningen er i klubben.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
Desværre vil man alle steder hvor det er baseret på frivillig arbejde være brødnekar, og det har jeg selv erfaret både i DKK men skam også i DcH.
Så rådet må være at besøge stederne du overvejer at træne da der er kæmpe forskel fra klub til klub selvom de er i samme regi.
nov 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 43
Mht. antal hunde på hvert hold - DcH, ved jeg positivt, aldrig vil have over 10 hunde på hvert hold - Da vi lige fik tilmelding, var der nogen og tyve tilmelet og det gjort så at 3 trænere gjorde sig klar - da de så mødte op første gang, var der lige præcis nok til 2 træner. Disse blev delt op i små hunde (altså yngste) og alle hunde over 6 mdr. til træner nr. 2. Dette virker rigtigt godt.
Når vi nærmere os afslutningen på sæsonen, da er der altid faldet ganske mange fra, og der findes ikke nogen fast regel for, hvorfor de falder fra - men et hold på lidt over tyve reduceres ofte til omkring 15 - 17 stykker hvoraf omkring 10-12 går til prøve (afslutnigsprøve), hvor eleverne får målt deres færdighedder, som de så kan bruge for at komme vider, samt trænerne får tjekket om deres metode er den rigtige og hvad de evt. kan lave om og gøre endnu bedre.
Jeg kender endnu sjovt nok ikke ret meget til DKK, men mit klare indtryk er, at de er lige så gode som DcH og DcH er lige så gode som DKK - dette fordi DKK hunde kan gå til prøve hos DcH og få deres resultat indskrevet i deres resultatbog. Hvis Du ikke ved hvad det er, bør du nok tjekke hvad en resultatbog er.
Venlig hilsen
Finn BC
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.156
Jeg har gennem årene gået både hos DKK, DCH og hos private trænere og oplevet gode og dårlige ting alle steder.
Det vigtigste lige gyldigt hvor man vælger at træne, er at man selv siger fra, hvis træneren anbefaler en metode, som man ikke finder i orden.
Jeg har tænet steder, hvor fri leg indgår og steder, hvor det er bandlyst.
Mit valg har været at sige fra og det er altid blevet respekteret.
nov 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 43
Føreren skal altid lære og når føreren har lært det rigtigt, da kan føreren lærer sin hund det. Hvis føreren er i dårligt humør, da er hunden usikker, hvis føreren er i skiftende humør, da er hunden usikker, hvorimod hvis føreren udstråler ægte glæde for sin hund, da går det lige ned gennem snoren og manifesterer sig i hundens opførsel.
ER man fyldt med selvtillid, da lyster hunden rigtigt godt fordi man har så legende let ved at rose den og se dens positive sider.
Negative sider skal blot ignoreres
Positive side skal roses og belønnes.
Venlig hilsen
Finn BC
DCH el DKK træning?