1.456 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Opstilling af Rottweiler til Udstilling? Opstilling af Rottweiler til Udstilling?

Jeg har sagt ja til at hjælpe et vennepar af mine forældre med at udstille deres rottweiler tæve, da de er helt på bar bund inden for udstillingsverdenen. Jeg vil ikke kalde mig selv uerfaren men der er jo altid meget mere at lære og da jeg primært kun har erfaring med at udstille min Bullmastiff søger jeg nu tips og råd fra de erfarne Rottweiler udstillere smiley

Så mit spørgsmål er, hvordan jeg skal stille hende?

Neden under er der et billed af hvordan jeg stiller min egen (billedet er taget spontant på en gåtur, så det kunne have været bedre, men det er princippet der skal lægges mærke til :)) og jeg kunne faktisk godt tænke mig at stille deres hund efter samme princip... Jeg er nemlig ikke stor fan af at stå bag hunden og der så står nogen foran den og uden for ringen og "lokker den", som jeg måske kunne forestille mig, at der nogen der gør smiley

Men kom endelig med alle jeres tips og sæt meget gerne et billed ved og helst et hvor i stiller hunden op og ikke som beskrevet ovenover smiley

God mandag til jer derude smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstilling af Rottweiler til Udstilling?
  • #1   8. apr 2013 Argh det billede er godt nok ikke det bedst smiley

Hun skulle helst have stået som hun gør på det her billed og så bare hvor jeg holder i halsbåndet helt oppe i nakken smiley

profilbillede
  • #2   8. apr 2013 Google er heldigvis en venlig fætter...

Hvorfor skal halsbåndet sidde sådan, det ser dælme ikke rart ud for hunden?

profilbillede
  • #3   8. apr 2013 det jeg kan se så står hun fortæt med sine forben det ene bagben skal stå lidt merre til bage

• #4   8. apr 2013 ch dit link virker ikke smiley

• #5   8. apr 2013 På det øverste? Nu skal du jo tænke på at der er en masse løst hud især i hovedet smiley

Det du linker til har jeg ikke log in til smiley

• #6   8. apr 2013 Tumle, det fandt jeg ud af, så nu huggede jeg billedet i stedet smiley

• #7   8. apr 2013 Ser lige at hunden på billedet fransker lidt - det mener jeg ikke rotten skal smiley

• #8   8. apr 2013 Jamen du bestemmer jo helt selv hvordan du stiller hende op smiley Hvad der end får hende til at tage sig bedst til smiley

Dobbelthandling er jo egentlig ikke tilladt, så fornuftigt, hvis du begynder at træne hende til at stå flot og fokuseret uden en uden for ringen smiley
    Fadia kan stå på begge måder, altså både hvor man står bag hende og pacer hende frem, men også hvor man står ved siden af hende..

Smid eventuelt en godbid lidt foran hunden, så hun bliver fokuseret på et punkt og dermed får de flotte spændte hovedmuller frem smiley

• #9   8. apr 2013 Så nu kan jeg se det smiley Men CH sådan kan jeg jo ikke stille den i en ring uden af skulle have hjælp af en ude fra ringen og det vil jeg gerne undgå, da jeg synes det er snyd smiley

Laika: Det er jo lige sådan noget jeg kan bruge for det er jo sådan nogle foreskelle jeg skal have fundet ud af smiley Men kan man godt stille en rottweiler på den måde? og altså ikke hvor handleren står bag hunden?

• #10   8. apr 2013 nej det må de ikke

• #11   8. apr 2013 CH..
    Nope rotten skal ikke franske smiley Men ellers rigtig flot opstilling smiley

• #12   8. apr 2013 Rikke..
    Du kan sagtens få hunden til at stå sådan, uden at dobbelhandle..
    Smid som jeg skrev, en godbid i græsset foran hunden smiley

Og ja selvfølgelig kan du fremvise rotte uden at handleren står bag..
    Her er min Fadia til RKD udstilling med F & Z's kæreste som handler..

profilbillede
  • #13   8. apr 2013 det med halsbåndet er altid blevet brugt til at være hel oppe bag ørene på dem da nogle ikke kan styre deres hunde det er også brugt at stå bag ved din hund og ikke som andre gør at stå ved siden af den

• #14   8. apr 2013 Henriette: Hehe hvis det er forbudt så kommer det jo helt af sig selv smiley Har du ikke et billed hvor du stiller din hund på den måde?

• #15   8. apr 2013 Rikke, det kan du hvis du træner en masse, så du selv kan gå foran hunden - at den står uden du holder den smiley

Det kræver noget arbejde - men et gør den slags jo smiley

Henriette, jeg synes også den præsenterer sig rigtig godt, den vaps der - bortset lige fra de forpoter der smiley

• #16   8. apr 2013 man må ikke dobbel handle ,hunden kan blive bort vis med et 0 man skal heller ikke smide godbier da det kan ødlække det for andre hunde tagb til noget ringtræning ,med den

• #17   8. apr 2013 Hos bullmastiffen skal halsbåndet nu ikke sidde helt deroppe fordi vi ikke kan styre dem, men fordi det er med til at fremme det karakteristiske udtryk i hovedet smiley

• #18   8. apr 2013 Arj, hvis ikke man kan håndtere sin hund fordi andre har smidt en godbid, så må man altså træne noget mere.

• #19   8. apr 2013 CH..
    Er det bestemt også.. Vild med at den sørger for at strække godt ud, uden at overstrække så mullerne bliver markeret smiley

Rikke..
    Har ikke bedre billede end det over desværre smiley

• #20   8. apr 2013 Laika..
    Der er da RIGTIG mange der bruger tricket med godbidden, så længe man ikke bruger noget der er MEGET velduftende, og selvfølgelig fjerner den inden man forlader ringen har jeg ALDRIG hørt klager over det smiley

Har også brugt en lille bold på samme måde i ringen til Fadia, da hun er SUPER boldfikseret smiley

• #21   8. apr 2013 Så det vigtigste er faktisk at jeg husker at stille bagbene noget længere bagud?
    Skal bagbene flugte parallel med kroppen at skal de vinkle lidt ud af? Hvis i forstår smiley

• #22   8. apr 2013 Ja lidt længere bagud med bagbenene, men endelig ikke overstrække som man nogle gange ser hos schæfere, og endda også på rotterne.
    Har været til udstilling hvor flere fik påtalt, at de skulle lade være med det, da dommeren ville se hunden så tæt på naturlig stilling som muligt smiley

Jeg ser helst at benene er parallel med kroppen, så de ikke får en unaturlig bred stå stilling, her tænker jeg også meget over hvad der er rart for dem smiley

• #23   8. apr 2013 Her synes jeg personligt selv at Fadia står rigtig godt med bagbenene.. Forbenene snakker vi ikke om *G*
    (Er taget UDENFOR ringen *G*)

profilbillede
  • #24   8. apr 2013 Lige præcis smiley

Jamen så er der jo noget at gå igang med smiley Faktisk har jeg kæmpet rigtig meget få at arbejdet bagbene mere ind under min hund, når jeg stiller hende op, så jeg tror ikke det bliver ret svært at vende mig til at få dem længere tilbage igen smiley

Og faktisk har min opdrætter haft rottweiler før bullmastiff, så jeg tror da også lige jeg vil forhøre mig hos dem, næste gang vi ses smiley

• #25   8. apr 2013 Det kommer altså an på hvilken udstiling der bliver stillet på, om du må dobbelthandle...hvis det er en DKK udstilling, så må man ikke, så skal man selv stille hunden. Men er det er rottweilerklub udstilling(RKD), så må man dobbelthandle i en grad, der IKKE generer de andre hunde. Så kan du sagtens stille hunden, så du står bagved den. Det ser de tyske(ADRK) dommere helst at man gør. De vil helst at man stiller hunden på boldikke på godbidder.

men ja bagbenen skal være tilbage, dog ikke så langt at hunden ligner en schæfer:-) så man kan se vinklerne...

• #27   8. apr 2013 Det pudsige er, at dobbelthandling også er forbudt i specialklubberne - men man ser fuldstændig gennem fingrene med det.

I Schæferregi er det heeeelt tosset, det ligner et cirkus uden lige smiley

• #28   8. apr 2013 CH det er ikke forbudt i rottweilerklubben, der står i reglementet at man må dobbelthandle moderat så længe at det ikke generer de andre hunde, så det er tilladt. men ja kender det fra Tyskland på de store udstillinger hvor folk går helt amok, det er næsten sjovere at lave video af dem ude på ringsiden i stedet for af hundene..:-)

• #29   8. apr 2013 CH
    Til den store RKD udstilling i Jylland tilbage i 2010, som lå dagen før WDS..
    DET var cirkus *GG*

Dommeren startede dog også ud med at sige, dobbelhandle så meget I vil i dag, men I morgen der gør I det fandme ikke !! *GG*

• #30   9. apr 2013 Lykke, det er forbudt i DKK - og dermed specialklubberne.

Nu kan jeg naturligvis overhovedet ikke huske hvor jeg har læst det henne, men det er sådan en generel regel. Der er så flere specialklubber der mere end ser igennem fingrene med det.

• #32   9. apr 2013 Personligt er jeg ligeglad - bortset fra når jeg er ved at blive løbet ned som tilskuer af en ejer, der løber med syvhundrede i timen og siger som et pivedyr... Eller kobjælde... Eller tågehorn ...

Man skal dælme se sig for, hvis man vil være i nærheden af ringen *GGG*

• #34   9. apr 2013 Det håber jeg, for det står slemt til *GGG*

Fik et chok den første gang jeg så det smiley

Kommentér på:
Opstilling af Rottweiler til Udstilling?

Annonce