{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

Slalom-indgang-kommando?? {{forumTopicSubject}}

Hey HG
Da jeg nu er rykket fra hvalpehold til PRE-agility, vil jeg høre jer ang. slalom.
Vi er begyndt med slalomindgange, og kommer self. ikke til at tage en hel slalom før de bliver 1 år.
Min nye træner siger da at, vi skal komme gående smide et stykke spændende legetøj ind mellem de 2 pinde og sige "zig" så snart hun løber igennem.

Jeg har dog hørt at lægge en kommando på slalom, vil mindske hundens fart når de engang skal tage en hel, da de venter på "zig, zag, zig, zag, zig".

Hvad gør/anbefaler i?
Potedask herfra smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slalom-indgang-kommando??
  • #1   9. apr 2013 Jeg har gen-indlært slalom med Aqui her det sidste halve år - netop fordi han skulle have for meget hjælp, og jeg gerne ville have den mere selvstændig.

Den er nu shapet ind, og kommandoen er bare "GO". Hvis jeg så gerne vil have mere fart på ham undervejs, så bruger jeg "videre, videre, videre"...

• #2   9. apr 2013 Præcis, og min hundetræner troede bestemt ikke på min udtalelse om at hunden vil vente på min hjælp, og ikke tænke selvstændig! smiley

• #3   9. apr 2013 Jeg bruger hverken "zig-zag" eller "1-2" som mange også bruger. Jeg siger "slalom" og så viser jeg dem vejen (i indlæringsfasen)..................... Hell, det gør jeg stadig og de er 5 og 8........*GGGGGG*

• #4   9. apr 2013 ....... Jeg lader Mette gøre det smiley hihihi

• #5   9. apr 2013 Jeg siger i starten ind ud ind ud ind ud osv indtil han bare tager den ved kommandoen ind og så løber han den helt smiley

• #6   9. apr 2013 "Slalom" og så må hunden selv huske at den skal slalomme derfra. zig-zag er for besværligt. Hvis det endelig skulle være, ville tik-tak eller jing-jang lyde bedre.

• #7   9. apr 2013 Flest der stemmer for hundens selvstændighed ved én kommando! smiley

• #8   9. apr 2013 Hvis jeg lige tager Tazz bare som har en hurtig sikker slalom.
    Han får en 1 2 når jeg sender ham ind fra hvor end jeg er og så siger jeg vist sju sju sju nogen gange for at få tempo på, men det er kun hvis jeg er tæt på ham

• #9   9. apr 2013 Jeg er netop startet agility igen i en ny klub. Vi er startet på begynder hold, men har gået lidt før og trænet hjemme så noget af det kan hun.

Jeg har trænet hvor jeg kun giver komandoen slalom i starten, så da vi startede og fik af vide jeg skulle sige 1-2-1-2 så blev hun jo helt forvirret.

Tænker at man ikke kan nå at sige 1-2 eller hvad det er, lige så hurtigt som hunden løber, og så ender det med du får sagt det ude af takt, og så forvirre man hunden.

• #10   9. apr 2013 Det burde jo heller ikke være nødvendigt med et signal, der skal gentages igen og igen. Hundene skal jo gerne lære at se slalom som én samlet forhindring, i princippet ligesom en balance. Der render vi jo heller ikke og siger "over, over, over, over" for hvert skridt den skal tage smiley

• #11   9. apr 2013 Min han lærte det som ved 1-2-1-2 og da han efterhånden fattede hvad han skulle sagde jeg "slaaaalom" 1-2-1-2...

Og nu er det Sla, eller Go sla ...
    Og når det skal gå stærkt så er det Slalom GOGOGOGOGO ...

Hvor gammel er din hund?
    Tænker lidt om det ikke er for tidligt at have "mange kommandoer" til en ting?

For det giver ikke så meget mening for mig at sige slalom og zig-zag eller hvad du vil bruge, hvis ikke hunden skal ud og tage en hel slalom endnu.

• #12   9. apr 2013 Jeg (råber) SLA og det er så det... Kan da godt finde på at råbe alskens andet pjat mens hun er i den, men det er ikke signaler om noget som helst...

Generelt når jeg indlærer slalom, så laver jeg så lidt ballade som muligt (indtil den er stabil), så hun arbejder selvstændigt fremad og ikke har fokus på mig

• #13   9. apr 2013 Kenya er lige knap 7 mdr., og meget kvik. Hun reagere ca. lige godt om det er kun stemme eller kun tegn uden lyd jeg giver hende på tricks og forhindringer.Hun er meget selvstændig tænkende, og går auto. igennem de 2 pinde hvis vi går forbi.
    Men at sige "zig, zag, zig, zag" eller "1-2-1-2-1-2" hele tiden, tænker jeg vil forvirre hende senere, som i også skriver man giver for mange kommandoer oven i hinanden til en øvelse! smiley
    Tak for jeres svar!

• #14   9. apr 2013 Men hvis hun selv søger de 2 pinde der er sat op til slalom indgang, mon ikke bare du skal bruge det ord du vil bruge fremover, slalom? eller zig zig, det bestemmer man jo selv smiley

Kommentér på:
Slalom-indgang-kommando??

Annonce