{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agilty-folk søges - hjælp til slalum.
  • #1   10. apr 2013 2 x 2 metoden kan klart anbefales! Søg på youtube, der er film der viser ideen med det smiley

• #2   10. apr 2013 jeg har kun prøvet zig-zag enkelte gange.
    Men Goofy fangede det relativt hurtigt med denne teknik.
    Når man står foran alle pindene så sørger jeg for at træde ind til pinden når hunden skal på den anden side (zig=hund,pind, mig) og trække mig et lille skridt væk så hunden kan komme mellem mig og pinden(zag=pind,hund, mig)
    så havde jeg også en godbid i hånden som viser hunden om det er zig eller zag jeg ville have plus mit tydelige kropssprog.

Så kan man vælge at bruge ind/ud, zig-zag, 1-2.

Goofy havde svært ved at holde koncentrationen og farten gennem en hel række pinde, så jeg ville anbefale at starte med blot 4-6 pinde. så hunden ikke føler det overvældende at skulle gøre det i sååååå laaaaaang tid. men at den får succes med det den nu gør.

• #3   10. apr 2013 Aaaah... Okay! Så er der lidt at gå i gang med. Mange tak for jeres svar smiley

• #4   10. apr 2013 Jeg brugte Allé i starten men det var først da jeg startede på hold og kunne bruge buer, at det virkelig gav pote..

At bruge Zig/Zagkommando, ville jeg aldrig gøre for forestil dig du skal løbe en bane på 21 forhindringer i høj fart, nummer 20 er slalom.. Vil du så have luft til at sige kommandoen hele vejen igennem? smiley Hav én kommando du siger i starten, når indgangen søges, fart kan man altid arbejde på senere, så bare sørg for at få indlært indgangen rigtigt.. smiley

• #5   10. apr 2013 Jeg startede med 2 pinge, for at hn også lærte at det skal være fra den rigtige side.

Derefter prugte jeg 1,2,1,2 smiley

• #6   11. apr 2013 Træner indgange separat først og arbejder mig derefter fremad på 4 pinde og så 2 x 4 pinde osv...

Indgangene trænes separat fordi hunden skal kunne finde ind i slalom selv, og fra alle vinkler, ligegyldigt hvor jeg så måtte være hende..

Få arme og ben væk fra slalom, det kan ikke lade sig gøre i en baneforløb og det gør dig ekstremt bundet af forhindringen = du SKAL være ved forhindringen, hvis hunden ikke kan tage den selv...

• #7   11. apr 2013 Helt enig med Anna. Du er nødt til at have en selvstændig indgang. Jeg har brugt samme metode som hende.

• #9   15. apr 2013 Tusind tak for alle jeres svar :0) der er helt sikkert noget at arbejde med nu, så nu håber jeg det snart lykkes ;0)

Kommentér på:
Agilty-folk søges - hjælp til slalum.

Annonce