{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Endelig gå uden snor :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg må lige dele min glæde

Da Nemo var lille havde jeg ham meget fri, men pludselig kunne jeg ikke fange ham igen og jeg begyndte at række ud efter ham, dette resulterede i at han slet ikke ville nærme sig mig. Slut med fri leg og på med snoren smiley

I gang med træning med lang line, og da det gik godt kom snoren af igen, men Nemo vidste udemærket om snoren var på eller ej og løb nu meget længere væk end med snoren på - jeg mistede enhver tiltro til min hund. Min mor fik mig dog til at slippe ham nogle steder, jeg ved jo bare ikke hvordan han en dag vil reagere hvis vi ser en hund.
Men jeg har langsomt fået mere og mere tiltro til Nemo, og har flere gange haft ham løs på rolige strækninger med god oversigt.

I dag havde jeg ham så løs på et mindre grønt areal, og ser så at der kommer en hund på stien lidt længere fremme, men stoler på Nemo, viser ham at jeg har guffer med. Men så kommer endnu en hund på stien og Nemo holder sig ok i nærheden af mig, men da den går om samme hjørne som den forrige hund, da bliver Nemo ivrig og løber op mod stien mens han kigger tilbage et par gange. Jeg får lidt dårlige nerver, jeg ved han ikke løber væk, men jeg ved jo ikke om der kommer flere hunde fra en af siderne på denne sti, så jeg kalder ham på plads og han satte så bare i fuld spurt hen til mig. Nøj hvor var jeg lykkelig der!! Wee dygtig hund!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig gå uden snor :)
  • #1   17. apr 2013 Ej hvor er det dejligt! smiley tillykke med det, det kan jeg ikke helt med min egen:( han er fantastisk lydig uden snor men når der komemr en anden hund og den kommer for tæt på løber han over til den desværre:( Men det er da dejligt at din har lært det! smiley

  • #2   17. apr 2013 Jeg havde også problemer med at fange min hund i starten. Så lærte min hundetræner mig at sætte mig på hug, og så ligge en lille håndfuld godbider på jorden foran. Når hunden er optaget af godbidderne, sætter man snoren fast. Men holder snoren løst, så hunden ikke føler at den nu er fanget.
    For mig virkede det. prøv det


  • #3   18. apr 2013 Dejligt når træning lykkedes smiley

    Jeg er så heldig at have en hund der ikke rigtig gider andre hunde. At lege med bold er 100 gange sjovere, så andre hunde har aldrig været noget problem for mig.

    Til gengæld har jeg så et KÆMPE problem med harer og rådyr ;-( Så det begrænser lidt min mulighed for at have hende løs, da jeg ikke vil have hende løs på veje og fortorv. Og på marker, grønne område og skove er der ofte harer...
    Men jeg nøjes så bare med haven og når vi er til træning smiley


Kommentér på:
Endelig gå uden snor :)

Annonce