745 visninger
|
Oprettet:
Øvelser til at styrke selvtilliden {{forumTopicSubject}}
Søger nogle øvelser jeg kan gøre med min hvalp, som kan styrke hans selvtillid
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
Det er forskelligt fra hund til hund, men hoppe op på store sten, gå på presenning, hoppe op på en bænk, gå balance, gå hen til noget den er usikker på. Alt samme skal gøres på hundens eget initiativ men med positiv opmuntring fra ejeren og evt gode guffer og så skal man skam rose efterfølgende.
sep 2008
sep 2008
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Det giver hunden mere selvtillid, men styrker også dens tillid til dig. Den lærer, at stole på, at når du beder den om noget, så kan den stole på at der ikke sker noget
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 490
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Vi lavede en gang denne øvelse da jeg træne i PH, og hold op hvor var der stor forskel.
Nogen hunde hoppede bare op og satte sig og stolede blindt på deres ejere (Og havde selvfølgelig også selvtilliden i orden), mens andre hunde ikke en gang ville hoppe derop.
Det tog også mig noget tid, men det lykkedes da til sidst, og man kunne nærmest se stoltheden i Bine bagefter og hvordan hun tænkte - JEG GJORDE DET!! Ha ha ha ha
okt 2012
I Kbh, i stedet for trillebør. Kan jeg anbefale lege pladser. Giraf-gynger, vipper, mini karuseller.
Goofy, ville bestemt ikke op i en giraf-gynge til at starte med. Nu springer han glædeligt der op. Man får jo guf og ros for det
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 217
Og så ja, enig med de andre, alt hvad hvalpen kan kravle op på, gå igennem, hoppe over, kravle under osv.. det styrker dens selvtillid, og det er så tydeligt at se på de hunde der er blevet præsenteret for alverdens ting - de er bare sejere.
okt 2012
Winnie: hvis du stiller en trillebør til rådighed i Kbh, så prøver jeg gerne med goofy. Til ære for dig!
Øvelser til at styrke selvtilliden