953 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Øvelser til hvalp Øvelser til hvalp
Jeg mangler nogle gode øvelser til min hvalp, for at styrke vores ''bånd'', give ham selvtillid og gøre ham dygtig selvfølgelig
Har i nogle idéer?
Ind til videre kan han: sit, dæk, rul rundt, giv pote men selvfølgelig ikke perfekt.
Han er 9 uger gammel og en rigtig bandit
Han har det dog med, at køre lidt op når vi træner, selvom vi ikke gør det i mere end 5 min. af gangen, så hjernen ikke slår fra
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det er lidt svært at forklare for mig det her - men jeg vil prøve.
Der er noget selvmodsigende i det der med at lave øvelser for at skabe bånd. Bånd er noget der kommer indefra, noget man tilbyder og føler. Men det er klart, at båndet opstår i samværet og samarbejdet med hunden.
I bund og grund er det ligegyldigt hvad du laver med hunden, så længe du og den er SAMMEN om det.
Det er noget, der udvikles over tid og måske kan båndet først mærkes om nogle måneder...
Det handler om at være nærværende og SE hunden når man er sammen med den.
At træne den bidrager naturligvis en masse - og der er jo masser af ting, man kan lære en meget ung hund. Dog ikke vældig komplicerede ting, selvklart.
Her er en masse inspiration - en del kan du starte med at fremelske nu. Noget må du vente med.
Men stille og roligt i hundens tempo. Den er jo lillebitte stadigvæk
http://www.hundehold.dk/hunde-tips/hunde-tricks/
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.909
Prøv at lege gemmeleg med ham Mine hunde bliver altid så glade, når de finder mig
Og så gør det også det, at med tiden holder de altid øje med hvor man er,så man ikke bliver væk for dem
jan 2014
Følger: 6 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 248
Kan jo også mærke på ham, at selvom vi ikke har trænet specielt meget sammen, så har han knyttet sig hurtigt til mig, da alt vi jo laver sammen skaber ''bånd''
jan 2014
Men det kan kun foregå udenfor, da vores hus ikke er så stort
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Træn kontakt - super til indkald og plads øvelser senere.
Træn så han forbinder sit navn med noget godt - god forøvelse til indkald senere.
Træn pelspleje, berøring, negleklip.
Renlighed
Alene hjemme..
Søge er også en god en til de helt små.
aug 2006
Og DET er virkelig let
Godbidder i lommen altid og når hunden kigger i øjnene - belønning.
Det, det bidrager til er at hunden kommunikerer til en med øjnene. Det er vi mennesker jo vant til, men hunde skal ofte lige lære det... Det vil jeg stærkt anbefale.
jan 2014
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
jan 2014
Han kommer ud efter mad, leg, at han har sovet osv. ud, ud, ud, ud og ros, ros, ros, ros når han gør det udenfor.
Han kan også tisse på kommando.
Det er bare som om, at han ikke forstår, at det skal gøres udenfor.
Og han giver MINIMALE tegn, når han skal det ene eller det andet.
Han går rundt og søger i maks 3 sek. også sætter han sig ellers ned...
han har ikke mange uheld indenfor i løbet af en dag, og ingen om natten - da jeg kan høre når han tumler rundt også er det ud. Men om dagen, så sætter han sig bare
Er der andet jeg kan gøre, end at fortsætte som jeg gør? Selvfølgelig er det blevet meget bedre, men det som om, at han ikke forstår at det IKKE skal gøres indenfor
aug 2006
Men det er fedt, at du faktisk SER når han gør det - så har du alle mulige chancer for at minimere uheld.
Så bare fortsæt.
Han aner ikke at han ikke skal gøre det indenfor - det er jo det, han lige skal lære.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.909
jan 2014
Det er jo ligesom at have et lille barn i huset, man skal være OBS hele tiden, hæhæ
jan 2014
Men det har så resulteret i, at jeg ikke kan tage et skridt, uden at han følger efter mig. Hvis han ligger og sover i stuen, og jeg skal i køkkenet efter noget, så følger han med, ligger sig ned i køkkenet, når jeg går - går han med. Ikke at jeg har noget i mod det, men synes det er lidt synd for ham
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Hunden skal være opmærksom på dig resten af sit liv, derfor er det første der skal indlæres kontaktøvelser...
Og som Bodil skiver, leg med din hvalp
mar 2011
Emner: 2 Svar: 120
jan 2014
Jeg har en perfekt selvsikker hvalp i forvejen, men derfor er det vel ikke dårligt at give ham mere selvtillid ved øvelser og kontakt til mig?
Han er kommet et nyt sted hen og bo, så han skal jo lære at stole 100% på alt og have tillid til mig og sig selv
mar 2011
Emner: 2 Svar: 120
Min erfaring er at den selvtillid en normalt fungerende hvalp har brug for, har den jo i forvejen, men jeg tror jeg forstår hvad du mener.
Ved at aktivere ham med sjove lege, f.eks. finde mad og ting og sager, vise du er til at stole på binder I bånd og han lærer, at han kan have tillid til dig, men tilliden kommer selvtilliden.
Du kan f.eks. aktivere ham på jeres små ture, sidde og bare være sammen, på turene, soignere ham lidt, sove tæt sammen og al den slags han ville have oplevet sammen med sin mor.
Du kan finde forslag til hvalpeture i bogen "Sjov på turen med din hund".
jan 2014
Tak!
Øvelser til hvalp