Jeres træning? {{forumTopicSubject}}
Hej hunde elskere
For dte første vil jeg lige sige tak for en skøn velkomst, er helt ny herinde og syntes folk er super søde! :).
Jeg har tænkt lidt på et par ting...
1; Hvorfor har i hund?
2; Hvad træner i med jeres hund? (og hvorfor?).
3; Gør i noget særligt for at undgå en ensformig, evnt kedelig, træning?
4; Hvor lang tid og hvor mange gange træner i om ugen?
5; Hvor træner i?
Vil da lige som en ordentlig TS starte med slev at svare.
1; Jeg har hun fordi: Mine forældre har altid haft hund og vi elsker bare hunde. De er super dejlige at have og vi kan bare ikke have en hverdag uden.
2; Jeg træner faktisk nærmest alt. Agility, springning, fri træning = alle mulige øvelser, bare uden snor ved hjælp af stemme kommandoer og kropssprog, lydighed, tricks og lege. Jeg gør dte fordi jeg elsker at være sammen med hundene på den måde, og det boost det giver når noget lykkes er bare så fedt
3; Ja, ved at skifte imellem forskelige træfninger og lave nogle spontane træninger syntes jeg at der er fin afveksling :).
4; Det skifter og afhænger af mine andre dyr, min skole og mine venner. Men jeg kan træne mange gange hver dag, små korte træninger og andre dage er det bare en træning.
5; Alle steder. I haven, på banen, på gåture, marken.
Det vist lidt lang :). Håber i gider at give jer tid til at svare :).
I får lige et billede af min agility bane;
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 228
Fordi jeg elsker at have en hund i min hverdag, som jeg kan bruge tid på at forkæle, træne, underholde, og fordi jeg elsker hunde. Jeg elsker ALT ved at have hund og kunne ikke forestille mig en hverdag uden - det er altid trygt og rart, at man har én ven, som man altid kan regne med.
Jeg træner agility, ringtræning, kørekort-til-hund og lydighed med min hund. Det bliver til lidt af hvert fordi både mig og min hund ELSKER at træne.
Min hund kommer med overalt. På ferier, på ture, til udstillinger og konkurrencer, med til familie, til byen og ALLE andre steder. Jeg elsker at give min hund udfordringer, som jeg ved den kan klarer. Desuden laver vi tit nye øvelser og gør generelt meget for, at min hund ikke keder sig.
Vi træner 2-3 gange om ugen i klub, og hver dag her hjemme. Hvor meget er svært at sige, fordi det er en lille smule hele tiden. Et sit hist og her, en dans, dæk, nogle sjove øvelser - hele tiden. Min hund gør altid noget for sine godbidder - og han får MANGE!
5; Hvor træner i?
Træner både i DcH og DKK Odense
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Jeg har hund fordi jeg slet ik kan forestille mig en hverdag uden! Jeg er opvokset med hund, og de har hele mit liv været en af mine store passioner - passionen er kun blevet større i takt med at jeg er blevet ældre. Hundene giver mig så meget glæde hver dag og hele tiden, og så holder de mig igang
Hvad træner I med Jeres hund?
Jeg træner IPO med Asti - super fed sport som giver mig udfordringer ud over alle grænser
Loco skal jeg gå til ringtræning med, da han gerne skulle blive min nye udstillingshund
Gør I noget særligt for at undgå en ensformig, evt kedelig træning?
Jeg prøver at huske at rose meget og sørge for at lege træningen ind - hvis ik det er sjovt for min hund at arbejde sammen med mig, er det heller ik sjovt for mig.. Det er det tætte samarbejde, det specielle bånd og hendes glæde der har gjort mig hooked på træningen
Derudover prøver jeg at lade være med at træne på det samme hver gang vi er afsted, men variere mellem de forskellige lydighedsøvelser..
Jeg tror ik der er farer for at hun vil synes hverken spor eller c-arbejde er kedeligt
Hvor lang tid og hvor mange gange træner I om ugen?
Det er ret forskelligt... Nogle uger er jeg afsted 4 gange om ugen - 2 af dagene trænes hun i alle 3 discipliner, og de 2 andre dage 'kun' b og c.
Vi er afsted i en del timer, men de det meste af tiden tilbringer hundene i bilerne
Derudover træner jeg lidt derhjemme - nogle gange flere gange om dagen i korte sekvenser, andre gange meget lidt..
Hvor træner I?
Jeg træner i hhv. SBH kreds 12 og Boxerklubben kreds 12
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
1; Hvorfor har i hund?
Fordi vi elsker samværet, og fordi det giver os grundlag for at komme ud.
Vi kører Pawtrekker i hele vinterhalvåret, fordi det er det hundene er lavet til.
Vi træner rally i sommerhalvåret, fordi det giver os godt samarbejde, samt er god aktivering i varmen.
Ja, vi skifter træningsform efter vejret, og skifter tempo løbende.
To gange om vinteren, en gang om sommeren.
Daglig mentalaktivering og gåture.
5; Hvor træner i?
I skovene og på træningspladser.
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
Jeg har altid elsket dyr, specielt heste og hunde. Pga et grimt styrt på hest for 7 år siden, er det ikke muligt for mig at ride længere, derfor gik jeg over til hundene og det har jeg aldrig fortrudt. Elsker hunde, de er bare alt
Hvad træner i?
Jeg træner min hund til jagt, markprøver og schweissprøver.
Ensformig træning:
Det er så mange ting at træne, så synes aldrig det bliver ensformige. Vi træner markeringer: dobbelt, dobbelt på linje, dobbelt på vand - også på linje, vand og land, område søg, fritsøg, parsøg, dirigering (back, højre, venstre) områdefløjt ja you name it. Så er der schweiss dele som også giver adspredelse, nogle gange går vi også kanin slæb.
Vi træner ca. hver anden dag, med mange forskellige intervaller.
Hvor træner i?
Vi træner altid i meget forskellige terræn, da vi kan møde alt til prøver - vi bruger dog kun slåede plæner når vi finpudser dirigeringen. Ellers er det i skoven, på heder, klitter, moseområder osv.
Jeres træning?